maar als ik het dus via wanadoo regel dan betaal ik meer per maand. Terwijl als ik een kastje haal ik eenmalig voor dat kastje betaal en verder niet per maand omhoog ga. Ik ben trouwens niet van plan om bestanden te downloaden hoor. Het is alleen om te msn-en en te forummen enz. De grote dingen doe ik wel op de vaste computer.
als je de livebox hebt kan je volgens mij niet anders dan het via wanadoo doen. mijn vriend wilde dat doen omdat we nog een router hadden maar dat ging niet lukken. volgens een man bij wanadoo zijn die liveboxen daar tegen beveiligd.
wij hebben draadloss internet van kpn ... vreselijk ik heb er geen goed woord voor over , we hebben wel een router van belkin of zo een usb stick met antennetje voor de vastecomputer , die werkt zo traag en in de laptop hebben we een soort kaart gestoken en die werkt goed .... tja en de beveiling ..... dat kjjgen we niet echt voor elkaar ..... we hebben computers maar meestal zit ik op de laptop de internetten enkel brand ik eens een cdtje ... ik zou zo graag films willen downloaden en branden maar het lukt niet L.sybje
wij hebben geen live box maar een groen ding dat ze ene modem noemen (alcatel ADSL modem) die zit met een usb aansluiting in de computer. Mss moet ik ook maar even naar wanadoo mailen
Gegarandeerd dat die je een duurder abonnement willen aansmeren... gewoon even naar de winkel gaan en dit kopen: een router en eventueel (als die nog niet in je laptop zit) een draadloos kaartje (alhoewel dat tegenwoordig vaak ook al goed gaat met een USB-antennetje. Laat je in de winkel even voorlichten en zeg erbij dat je Wanadoo hebt. Maar als je geen Livebox hebt gewoon even naar de winkel hoppen voor een router. Installatie is piece of cake. Gewoon de kabel die je nu in je computer hebt zitten in de router doen. Dan van je router een draadje naar je pc (moet je dus even een extra kopen als die niet bij de router bijgeleverd wordt, maar meestal is dat wel) en het kaartje voor draadloos netwerk in je laptop. Stekker van de router in het stopcontact en internetten maar! Beveiliging is inderdaad wel even belangrijk. Anders internet de hele buurt straks gratis op jouw internetverbinding mee . Succes en mocht je vragen hebben: PB'-en kan altijd! Groetjes, Josien
Wij hebben Quicknet, en hadden een gewone desktop. Nu een laptop en die wilden we draadloos. Bij Saturn een router gekocht van ik geloof 50 Eurie's. En perfect, ook beveiligd dat niemand op ons netwerk kan surfen.
Volgens mij heb je een router nodig, geen modem. Een modem (modulator/demodulator) zet het analoge signaal alleen maar om in een digitaal signaal, maar maakt er geen wifi-signaal van. Je hebt wel modems die in combinatie met een router gaan, maar het is de router die het signaal geschikt maakt voor wifi. Eigenlijk is het woord modem niet eens meer van toepassing op de huidige kastjes, want het signaal komt al digitaal binnen en een ADSL-modem bestaat dus feitelijk niet. Inky, als je hulp nodig hebt hoor ik het wel, misschien kan ik je helpen, anders hoop ik dat het je zelf gaat lukken. Heel moeilijk is het niet, maar als je een router koopt en je gaat het zelf installeren kun je nog wel eens tegen een paar technische problemen op lopen en wat al eerder gezegd werd, beveilig je netwerk wel goed.
De meeste mensen krijgen van de maatschappij een digitaal kastje om je lijn op aan te sluiten en in dat kastje kan je een draadloos netwerkkaartje stoppen... Lees eens t boekje wat je hebt.. ik vermoed dat je met dat kaartje al een eind komt omdat de meeste laptops al draadloos kunnen werken..