Hallo allemaal, Ik had altijd hele gezonde glanzende haren. Maar na het blonderen is het dof en erg stug geworden. Ik krijg heel snel gespleten puntjes. Ik laat wel puntjes knippen. Maar ik zoek eigenlijk iets wat mijn haar kan verstevigen dus minder kans op gespleten puntjes. Ik verzorg mijn haar om de twee weken met olijfolie die smeer ik in en laat het een halve dag in. Daarna was ik het grondig uit. Hebben jullie misschien nog meer tips! groetjes
Bier of hopthee schijnt te werken...Ook ei...Hieronder even gegoogled: Glanzende, zachte en gezonden haren: Maak een mengseltje van wat cremespoeling, een flinke scheut azijn en zonnebloem-olie en verdeel dit over het haar. Inmasseren en ongeveer een halfuurtje met een handdoek om het hoofd gewikkeld in laten trekken. Daarna uitwassen zoals u gewend bent en uw haar is zienderogen opgeknapt. - Ester Nadat alle shampooresten eruit zijn nog even 3 minuten naspoelen met koud water zorgt voor glanzend haar. De haarschubben sluiten hierdoor namelijk. - Rana Om mooi en glanzend haar te krijgen is een rauw ei of een glas bier het beste want in een ei zit kalk en dat heeft de hoofhuid nodig en in bier zit gist. In nat haar een rauw ei goed inmasseren en even in laten trekken daarna goed uitspoelen dan met shampoo goed wassen en een creme spoeling gebruiken, daarna het haar drogen zoals men gewend is en zie je haar glimt weer als tevoren het zelfde kan je doen met bier. Ook goed voor de droge hoofdhuid en het is nog goedkoop ook. - Sylvia ei wel met KOUD water uitspoelen, met warm water stolt het eiwit...
Ik ben bang dat het blonderen een grote rol heeft gespeeld in het dof worden van je haar. Ik heb vroeger highlights gehad en die plekken zijn nog steeds zichtbaar, daarbij blijven ze doffer dan de rest en veel sneller vol met klitten. Maar de tips kun je altijd proberen
Heeey! Wat een handige tips! Die ga ik ook eens proberen! Mijn haar is namelijk ook 1 groot rampgebied
olijfolie moet toch voldoende zijn? maar goed ik heb ooit gehoord dat je haar naspoelen met azijn ook goed werkt en dat het je haar sowieso zachter en glanderder maakt dus eerst goed wassen en uitspoelen met water en daarna met azijn..... heb het nog nooit geprobeerd maar mijn nichtjes in Syrie doen het en hun haar is prachtig 8) dik zwart en hoogglanzend
Niet meer blonderen, daar ben ik nu een aantal jaren geleden mee gestopt en het is weer helemaal goed gekomen. Uit laten groeien is een drama (helemaal als je lang haar hebt, want het duurt zo lang) maar het is pas als je stopt met blonderen weer mooi. Nou ben ik blond van mezelf, en verf ik het inmiddels alweer een tijdje heel donkerbruin, daar wordt het niet lelijk van, het komt echt van die troep waarmee je blondeerd!
ik ben blond van mijzelf ... wat ik doe : 2 el gedroogde kamille in ongeveer 600ml water koken ,het goedje zeven en in het haar inmasseren , dorkammmen je haren wassen en voila ....... L.sybje
serum van john frieda, heb je in twee varianten, je hoeft maar heel weinig te gebruiken, kunt het in nat haar doen, maar ik doe altijd wat op droog haar, echt super spul! (weg aura zeg maar ) bovendien was ik mijn haar met babyshampoo, wordt het ook minder droog van. (verder geen cremespoeling, alleen daarna dat serum)
ik gebruik na het wassen henna plus,dat smeer je erin en hoef je niet uit te spoelen. heel fijn spul vind ik,gebruik het al jaren!
Je zou ook eens een haarmasker kunnen proberen, helpt heel goed volgens een vriendin van mij ! Succes