Vreemdgegaan!

Discussion in 'De lounge' started by , May 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Vanochtend kreeg ik een telefoontje van mijn lieve vriend. (die momenteel met vrienden in Spanje zit) Hij vertelde mij dat gisteravond onze buurjongen vreemd is gegaan. Nu is zijn vriendin (mijn buurmeisje) dus mijn beste vriendin en zit ik in een tweestrijd. Ik vind het superlief dat mijn vriend mij dit toevertrouwd en verteld maar ook vind ik het niet zo leuk omdat hij van mij vraagt dat ik hier écht mijn mond over moet houden.
    Iedere avond zitten buurmeisje en ik gezellig samen tv te kijken, samen eten etc en we kletsen veel. Ze was gisteren al erg bang en een beetje verdrietig en we hebben (ja toevallig juist op die dag..) afgesproken dat mochten we iets horen over elkaar vriend we het áltijd zouden zeggen.

Hoe kan ik dit nou stil houden :( Hoe kan ik haar nou vanavond aankijken alsof er niets gebeurd is en ik van niets weet?
    Ik weet dat mijn vriend grote problemen heeft als ik het vertel en dat wil ik absoluut niet! Ik voel me zo stom dat ik dit nu weet :(
    Want ook weet ik dat wanneer ze hierachter komt ze meteen bij hem weggaat. Ze vertrouwd hem echt volledig..

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    He getsie, daar zit je echt niet op te wachten! Ik vind het heeeel moeilijk om hier een mening over te hebben, vooral omdat je vriend iets beloofd heeft aan de buurjongen. Misschien kun je aangeven aan je vriend dat je het heel moeilijk vind om je mond te houden? Hij kan dan vertellen aan zijn vriend dat hij het aan jou verteld heeft (wat logisch is natuurlijk) en dat je aangegeven hebt dat je het erg moeilijk vind om je mond te houden. Je buurjongen kan dan zelf altijd nog eieren voor zijn geld kiezen en het haar zelf vertellen... Lastig hoor!

3. Niet meer actief

Ja inderdaad. Maar het zit zo, ze zijn met een groep van +/- 30 jongens. Buurjongen weet misschien niet eens dat mijn vriend het weet. Mijn vriend bracht om 01:00 's nachts zijn kamergenoot naar het hotel (die was zo dronken dat ie amper kon lopen..) en zag onze buurjongen met een meisje al zoenend etc zijn hotelkamer induiken..

Dus de buurjongen weet waarschijnlijk niet eens dat mijn vriend hem gezien (en later ook nog gehoord haha) heeft..
    Pff, vind het zo rot! Dit voelt alsof ik moet kiezen. En mijn vriend staat stipt op nummer 1, maar dit gaat gewoon zo tegen mijn gevoel in. Wat als zíj iets weet over mijn vriend dan wil ik ook dat ze het mij verteld, hoe dan ook! Pff..

4. schatje1

schatje1 Niet meer actief

dat is heel moeilijk..
    Misschien moet je vriend met hem gaan praten en zeggen dat ie het jou heeft verteld en dat jij hem de keus stelt: of hij vertelt het eerlijk zelf geef hem een bepaalde tijd daarvoor bijvoorbeeld 2 dagen en als hij dat niet doet dat jij het dan verteld!

Want ik zou het ook niet voor me kunnen houden dus is wel moeilijk meis..

Groetjes

5. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik vind het absoluut niet eerlijk dat jij nu zo op eieren moet lopen. Je vriend wéét dat zij jou beste vriendin is.
    Ik zou je vriend inderdaad voor die keus stellen. Ik vind het niet aan je vriend om het voor zich te houden. Dit is iets tussen je buurjongen en buurmeisje, en jullie mogen (vind ik) niet bepalen of je het voor je houdt of niet. Je zegt zelf al dat je het fijn zou vinden als zij het ook eerlijk tegen jou zou zeggen.
    En dat die buurjongen dan boos word op jou vriend vind ik helemáál niet eerlijk. Had hij dat maar eerder moeten bedenken toen hij zijn *** in iemand anders stak! (sorry, maar ik kan hier zó boos over worden)

Veel succes, en ik vind het echt rot voor je dat jij er nu mee opgezadeld word.

6. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou hem de tijd geven het zelf te vertellen, en als hij dat niet doet dan zou ik het zelf mijn beste vriendin vertellen.

Buiten dat, juist om zulke dingen zou ik echt niet willen dat mijn man met vrienden naar zo´n vakantiebestemming zou gaan. Nou is Salou voor hem ook geen optie meer (iets te jong publiek voor hem) maar het is wel een beetje de kat op ´t spek binden. Het staat er om bekend, veel jongens/mannen bij elkaar, drank, zon en veel meiden.

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik denk dat je het beter voor je kunt houden. Ik heb zoiets ook meegemaakt met iemand, en ik heb mijn mond niet gehouden. Met het gevolg dat ze, na dat ze het uitgepraat hadden, zich allebei tegen mij keerden, waardoor we nu twee vrienden minder hebben.

Mijn mening over wat onder vreemdgaan valt is anders dan die van hen, en daardoor ben ik nu de gebeten hond. Ik heb zelfs mijn excuses gemaakt dat ik me ermee bemoeid had, maar ook dat heeft niet meer geholpen.

Ik zou, mocht ik ooit ook maar denken iets te zien, daarom mezelf er nooit meer mee bemoeien, omdat je er zelf de dupe van wordt.

8. Niet meer actief

@San: Klopt, alleen had mijn vriend weinig keus om te gaan of niet. Dit 'uitje' werd geregeld via de voetbalclub en alle spelers/staff gingen mee. Het is een afsluiting van het seizoen, veel spelers vertrekken dus een afscheid.

Mijn vriend is totaal geen uitgaanstype en drinkt geen alcohol maar toch vind ik het wel moeilijk dat hij daar zit. Niet omdat ik hém niet vertrouw want ik vertrouw hem met mijn ogen dicht maar ik vertrouw die andere jongens niet. En dit bevestigd mijn mening over de andere jongens des te meer. Ik heb namelijk vanochtend dingen gehoord waar ik me rot van ben geschrokken. Maar toch vind ik het wel heel fijn dat mijn vriend mij dit verteld.

@Dayenne: Nou, ik ben het dus totaal met je eens. Ik heb zoiets van: Als jij zo'n stoer mannetje bent dat je stiekem op vakantie je *** in een ander moet steken wees dan ook een man om het op te biechten. Hij heeft zo'n schat van een vriendin, een prachtig mooi meisje en dan hoor ik van mijn vriend dat 'ie vreemd is gegaan met een 'hobbit' (Zoals ie het noemde hihi). Dan val ik bijna om van verbazing! Je hebt thuis zo'n mooie, lieve vriendin verdorie!

Maar goed, mijn vriendin is nu nog op haar werk. Ik ben bang dat ik vanavond gewoon in huilen uitbarst. Ben normaal helemaal niet zo'n emotioneel type maar ik vind het zo vervelend het zit me zo dwars! Helemaal nu met mijn zwangerschap, de hormonen gieren door mijn lichaam haha.

Maar juist gisteren hebben we afgesproken áltijd het tegen elkaar te vertellen als we iets wisten over elkaar vriend etc. En een paar uur later hoor ik dit.. Pff

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ik zou hem de kans geven het haar eerlijk te vertellen wanneer die weer thuis is.
    Tot die tijd weet jij zogezegd van niets (al is het supermoeilijk om je mond te houden!)
    Als hij het dan binnen bijvoorbeeld een week nog niet heeft verteld, dan kan je hem ermee confronteren. En dan hem de keus geven of hij verteld het of jij.
    Je hebt niet afgesproken dat je het direct zou vertellen wanneer je iets wist toch?
    Zo hou jij je aan je woord en stel je jezelf veilig.

Sterkte, wat een rotsituatie zeg!

10. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Heel eerlijk: als mijn beste vriendin zou weten dat mijn man was vreemdgegaan, en ze zou het me niet vertellen... dan zou ik haar niet meer mijn beste vriendin noemen.
    Mijn man zou me dan verraden hebben door vreemd te gaan, en mijn vriendin door zich niet aan onze afspraak te houden.
    Maar ik snap wel dat je het heel moeilijk vind!

Het lullige is ook nog eens dat het voor die jongen waarschijnlijk echt niets voorstelt. Dikke kans dat als niemand het zou weten hun relatie gewoon goed verder zou gaan.

11. Idd ik zou het nooit vertellen voor je het weet sta jij in het kwaadlicht...
    Ik snap niet dat jouw vriend dit aan jouw heeft verteld...kennende dat dames toch altijd eerlijk zijn..

12. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik zou niks zeggen, idd omdat jij het anders gedaan hebt!
    Laat ze het lekker samen uitzoeken ;)

13. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Misschien moet eerst je vriend zijn vriend op zijn gedrag aanspreken. Zijn vriend weet namelijk niet dat hij het gezien heeft, toch? Hopelijk neemt hij dan zelf de keuze om zijn buitensporige gedrag aan zijn vriendin te vertellen. Als ik iemand zou betrappen uit mijn vriendenkring op voor mij ongepast gedrag dan zou ik hem/haar daarop aanspreken.

14. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Je vriend moet tegen de buurjongen zeggen dat hij na de vakantie het moet vertellen tegen zijn vriendin. En als hij dat niet doet, dat jij het dan verteld

15. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    zo zou ik het ook doen!
    en dan ook maar 1 week of zo de tijd geven om het op te biechten!

16. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Gewoon vertellen. Jouw normen en waarden zijn dat je eerlijk moet zijn tegen je beste vriendin, doen dan dus. Het is zíjn probleem en nu maak je er jouw probleem van door te wikken en wegen. Als jij je principes wilt handhaven moet je je niet door zo'n vent laten weerhouden.
    Bovendien: hem de kans geven? Jouw vriend kon het je toch ook meteen vertellen? Hij had inmissels allang kunnen bellen of zelfs de trein naar huis kunnen pakken. Ja, laten we wel wezen: hij kíest er nu voor om daar zijn party-weekje voort te zetten.
    Succes ermee.

17. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Hoe komt zoiets in hemelsnaam ter sprake? Had zij al vermeodens, omdat je zegt dat ze al bang was?
    Ik maak nooit zulke afspraken met vrienden, vind het ook een beetje rare afspraken om te maken om deze leeftijd. We zijn toch allemaal volwassen?
    Dat kinderen dat nou doen...

Maargoed ik heb op mijn opleding dus geleerd dat je nooit iets moet beloven wat je niet waar kan maken. En daarom zal ik nooit, ook niet aan een vriendin,zoiets beloven.

Belofte maakt schuld. Zou ik denken. Maar aan de andere kant, het is jouw probleem niet...

18. Pollewop

Pollewop Actief lid

Dec 7, 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    Dames, dit is een erge lastige situatie.
    Heb t zelf ook meegemaakt en ik durfde het ook niet te zeggen, en mn man had t toen ook gezien.

Mn man is toen naar die jongen toe gegaan en gezegd: ik geef je 1 dag om eerlijk te zijn wat er gebeurd is en het je vriendin te vertellen... anders vertel ik het!

We vonden het een super moeilijke situatie en we hebben hiervoor gekozen, omdat we ook niet wouden dat mn vriendin voorgelozen en bedonderd werd. Hij heeft t toen eerlijk tegen haar verteld.
    En gelukkig zijn ze nu nog wel bij elkaar.

succes ermee meid..

19. Niet meer actief

Tja, hoe zoiets te sprake komt? Omdat we de vrouwen/vriendinnen zijn van voetballers die wel vaker van huis zijn en zich misdragen? De een maakt zich er wel druk om de ander niet. We zijn heel wat wilde verhalen gewend, dus dan praat je daarover.
    Ik denk trouwens niet dat ze vermoedens heeft, het is enkel de angst (bij haar..) dat het zou kunnen gebeuren.

Maar dit was geen belofte die ik niet waar kan maken, ik had alleen niet verwacht dat het zo plots zo snel zou gebeuren! Nouja, ik had eigenlijk van haar vriend wel een beetje een vermoeden dat dit zou kunnen gebeuren maar ik overtuigde mezelf gisteren nog dat haar vriend het vast niet zou doen.. Nou, wel dus. :rolleyes:
    Ik heb besloten dat ik even afwacht, ze komen morgen weer thuis. Ik laat het een paar dagen rusten en kijk of hij er misschien zelf mee komt. Is het volgende week nog steeds niet verteld door hem dan ga ik open kaart spelen en een gesprek met hem aan.

Mn vriend ook nog even gebeld zonet en die zei: "Ja, het is hún relatie lieverd daar kunnen wij ons niet mee bemoeien" maar ja ik vind dan: "Het is míjn vriendin die wordt bedrogen.." Daar was ie stil op.
    Denk dat we morgen toch wel even een gesprekje hierover gaan hebben.

20. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Precies!
    Jij of je vriend geven aan bij de jongen in kwestie dat je het weet en dat hij 1 dag/week/whatever (jij reeel vind) de tijd heeft om het op te biechten en anders vertel jij het haar.

Succes!

Share This Page