Liefst foto's!! We gaan in sept/aug verhuizen en willen daar meteen nieuwe meubels. Nu willen we het liefst donkere (koloniale) meubels, maar ja, wat voor kleur laminaat, behang/verf op de muren, accessoires, kleur bank etc etc...ik weet het niet. Dus heb jij ideetjes voor me, het liefst met foto, laat het zien!!!!! Super bedankt! (ik ben zooo slecht in dit soort dingen namelijk)
Hey Ik denk dat je de rest licht moet houden de muren creme of wit de vloer weet ik niet meestal is het een donkere vloer met lichte meubels maar met donkere meubels weet ik het niet : veel succes ermee gr wiebertje
Wij hebben ook koloniale meubels. Al onze meubels zijn donker. De muren zijn aan één kant bordeaux rood en aan de andere kant gebroken wit. Ons laminaat is ook donker maar lichter dan onze meubelen. We hebben 2 marmeren schouwen in de huiskamer. Onze accessoires zijn vooral houten en stenen beelden (beeldjes) en voor de rest spulletjes uit o.a. Bali en een aantal zilveren kandelaars en bloempotten. Het is eigenlijk meer klassiek tenminste dat vinden de meeste mensen. Het laminaat zou ik niet mee zo snel nemen. Vooral krassen zijn snel zichtbaar en stof/vuil. Ik zou nu iets lichtere nemen. En op de bordeaux rode muur ben ik een beetje uitgekeken. Ik zou dit ook wel graag gebroken wit.
hee!! ook ik heb koloniaale meubels. alles is dus donker behalve de bank. De vloeren hebben een donkere kleur en meuren zijn gewoon ecru (net van t witte af). met lichte ecru accenten in huis. even kijken of ik een foto kan plaatsen. liefs, [attachment=0:1bi96w4l]huis (15).JPG[/attachment:1bi96w4l]
[attachment=1:3dfjt8a6]huis (17).JPG[/attachment:3dfjt8a6][attachment=0:3dfjt8a6]huis (16).JPG[/attachment:3dfjt8a6]
ziet er gezellig uit mooi die kleur hout bij ons is het een stuk lichter maar vind heel veel stylen mooi
Ik ben heel veel met het intrieur bezig. Maar als je donkere meubels pakt, zal ik als ik jou was een lichtere vloer pakken, natuurlijk niet al te licht want dat is natuurlijk ook niet mooi. Ik zal net al Honeyy een lichtere bank pakken anders wordt het wel allemaal heel donker. Misschien is het leuk om met roze of blauwe accente te werken, is lekker fris. Vooral in de zomer. De muren zou ik gewoon wit doen, teminste iets van gebroken wit of zo. Tegenwoordig hebben ze ook leuke behangetjes of misschien een leuk kleurtje op de muren.
Ik had in ons vorige huis ook koloniale meubels. Wij hadden daar een lichte laminaatvloer bij. 1 muur hadden we behangen met behang gestreept creme/oud engels rood. De overige muren creme. De deurposten hadden we ook oud engels rood.
Wij hebben ook koloniale meubelen. Alleen de bank is een andere kleur. De muren zijn licht, tussen wit en creme in. Wij hebben een tegelvloer omdat we vloerverwarming wilden en we hebben lichtbruine tegels. Verder als accesoires hebben we zilver, roze, zwart, paars en/of rood. We wiselen het een beetje af.
Het laminaat zou ik kersenkleur doen, past alles bij. De muren zou je rood met wit kunnen maken, maar wat ook super zou zijn is om 1 muur turquase te maken. Die kleur staat echt super bij koliniale meubels.
Wij hebben ook donkere meubels. Wij hebben ook een donkere bank (antraciet-bruinig) en leverkleurige stoeltjes. De muren zijn in kleuren van Histor (klei en forel). Omdat ik bang was dat het te donker zou worden, hebben we 1 muur net van het witte af zeg maar. Maar vooral de combinatie van de kleur klei en de donkere meubels vind ik erg mooi. We hebben een lichte (eikenkleurige) laminaat vloer. Laminaat vind ik ideaal, het is makkelijk te onderhouden en ontzettend sterk. Beschadigd niet zo snel als een houten vloer. Ik zal kijken of ik foto's kan plaatsen. (rechts is de muur met de kleur klei, en we hebben inmiddels een nieuwe bank)