Draag dilemma 13 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Paardenbloem, 18 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Dag allemaal,

Graag jullie advies over het volgende:
    Ik was in eerste instantie voor mijn zoontje van bijna 13 maanden aan het kijken naar een buggy voor de vakantie. Op het idee gebracht door een topic hier over rugdragen, bedacht ik dat een ergonomische draagzak of evt. doek misschien wel handiger en leuker is! Ik heb mijn zoontje tot +/- 6 maanden in een elastische doek gedragen, daarna eigenlijk niet meer omdat ik hem voor zo'n elastische doek al behoorlijk zwaar vond, ging echt vervelend zitten aan mijn nek en rug (zoontje is vrij groot en zwaar).

Ik twijfel nu dus wat leuk en handig is, kan evt. ook een goedkope buggy naast een doek of zak doen.

-Qua draagdoek of -zak vind ik het erg belangrijk dat hij ergonomisch is.

-Voordeel van een draagzak is dat mijn man hem ook zal gebruiken en een doek waarschijnlijk niet.

-Geweven doek zou ik bij een volgende baby sowieso graag hebben dus daarin investeren, is geen gek idee.

-Voor nu lijkt me het gebruiksgemak van een draagzak wel weer erg handig.

-We gaan naar Italië dus ik hoor ook graag ervaringen over het dragen van een dreumes bij hoge temperaturen.

-En sowieso ben ik wel benieuwd hoe mijn zoontje het gaat vinden na een half jaar niet meer gedragen te zijn (hij is vrij beweeglijk en actief, loopt langs, nog niet los). Maar zeker op de rug lijkt me altijd leuk toch? Of zouden jullie wel eerst een consult doen of iets lenen van dragenenzo?

Alle ervaringen en tips zijn welkom! Ook over wat echt goede en fijne en lang te gebruiken draagzakken en doeken zijn.

2. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Is best persoonlijk wat het prettigst draagt, dus wat dat betreft heb je misschien veel aan een inloopmoment bij een draagconsulent, dat je verschillende dragers eens kan passen.
    In de warmte dragen vind ik zelf een drager minder warm dan een doek. Er zijn wel dunnere zomerdoeken, maar daarmee is het volgens mij ook wat lastiger knopen wel.
    Ik heb zelf rond die leeftijd een Manduca gekocht, vind die erg prettig dragen en goed tweedehands verkrijgbaar, niet te duur ook. Zoon is er nu wel ongeveer uitgegroeid, maar dochter kan er nu in en voor zoon hebben we een maatje groter gekocht, een peuterdrager van Isara. Deze zou volgens mij vanaf een jaar ongeveer wel passen.
    Ik heb zelf nooit een draagconsult gedaan, heb het geleerd van youtube en geoefend boven bed met man in de buurt. Wel eerste paar keer peentjes zweten met op de rug doen haha.
    Het is denk ik ook een beetje in welke situaties je allemaal wilt dragen en wat je wilt investeren. Ik ben erg blij nu met 2 jonge kids dat ik voor beide mogelijkheden heb om ze te dragen en dat mijn man ze ook kan dragen. We dragen ze graag in de dierentuin of de vrijmarkt, je kan makkelijker ergens bij komen als met de wagen en makkelijk afstappen en trappetjes nemen. En op vakantie ook ideaal, ik heb geen ervaring met Italië, maar ik vind het buitenland vaak minder kinderwagen/rolstoel vriendelijk als Nederland.
    Als het puur om de vakantie gaat en je in andere situaties niet echt een drager gebruikt, kun je er ook een huren voor die periode. Volgens mij hebben ze ook wel speciale lichtgewicht dragers van luchtige stof, speciaal voor warm weer.

3. Paardenbloem

Dankje voor je reactie! Misschien is een draagconsult toch wel een goed idee gezien alle mogelijkheden en persoonlijke voorkeur natuurlijk..
    Nou ik kwam op het idee vanwege de vakantie maar voor wandelingen thuis en dagjes weg bijv. lijkt het me ook wel wat :)
    Meer reacties zijn welkom!

4. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hier heb ik vorig jaar zomer onze toen bijna 1,5 jarige dochter gedragen in italie, in een draagzak van ergobaby. Na 1,5 uur wandelen waren dochter en ik drijf nat van t zweet, maar het was ideaal op die plek dat we niet voor de kinderwagen hadden gekozen want dan hadden we een stuk minder gezien als nu..

Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Ik weet niet waar je ongeveer woont, maar wij zijn toen bij een draagwinkel zakken uit wezen proberen. Waar veel mensen tula fan zijn vonden wij die beide helemaal niet fijn en uitgekomen bij kokadi. Dus ik zou echt ergens met verschillende merken gaan passen. Je gaat er veel plezier van hebben :)

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje van 16 maanden zit nog regelmatig op onze rug in de ergobaby draagzak. Een doek vonden wij niet meer fijn, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Een buggy gaat hier ook nog mee op vakantie, is prettiger alshet warm is. Bij echte wandelingen, wat wij veel doen, gaat hij op de rug.

7. Paardenbloem

Ja dat lijkt me heel fijn om verschillende dingen te passen, maakt me niks uit als ik er wat verder voor moet rijden. Ik woon aardig in het midden van Nederland dus meeste afstanden zijn te overzien.
    Waar ben jij destijds geweest?

8. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    In weert, dus dat is wel een stukje rijden voor je. Maar in Utrecht zit draagkracht, die zullen ook wel vanalles hebben.

Deel Deze Pagina