ik vind merkleding vaak vrij duur, heb wel wat van esprit in de kast hangen dat is nog een beetje betaalbaar. mijn dochter krijgt geen merkkleding ze is er zo weer uitgegroeid en mijn vriend heeft wel wat merkshirtjes.
Ik draag bijna alles merk, komt omdat ik erg fijntjes gebouwd ben en dus vaak een smalle taille moet kopen maatje 36 was altijd veel te ruim, dan kom je al snel in boetiekjes waar alleen merk verkocht word. Overigens vind ik een merk spijkerbroek gewoon veel beter zitten en langer mooi blijven... ja het is duurder maar je doet er naar mijn mening ook langer mee. Heb trouwens ook niet merk kleding in de kast. Mijn man rent altijd een winkel binnen koopt in 1 uur tijd voor een heel seizoen zijn kleding en draagt bijna altijd 1 merk, bevalt goed dus waarom heel de stad door rennen... daar hebben wij geen zin in. Isa draagt van alles wat, nu nog veel wat met kraamvisite gegeven is en HeMa kleding enz. bij zo'n kleintje heb je nog weinig met pasvorm te maken. Als Isa straks wat groter word en pasvorm belangrijk word dat krijgt ze kleding die haar leuk staat en goed van kwaliteit is, dat vinden we voor ons zelf belangrijk maar ook voor haar, en of dat dan merk is of niet dat doet er niet zo toe. Nu zullen er vast mensen over gaan vallen dat we merk kleding dragen.... tja ik werk er hard voor en koop dan ook graag dingen die ik mooi vind en lekker zit, we gaan nooit op vakantie en doen verder weinig luxe dingen.... tja dan kan je dus merk kleding kopen, en waarom zou je dat dan niet doen? Wij kopen trouwens geen kleding waar het merk schreeuwerig op een shirt staat ofzo, daar gaat het ons niet om. Wij kopen het omdat het dus lekker zit, en we al jaren hetzelfde merk kopen, gewoonte dus.
mijn zoon van 16 wil alleen merkkleding hoort bij de leeftijd maar de rest loopt gewoon in kleren van hm enz maar zoon heeft wel merktik het jasje wat hij voor de baby heeft gekocht is dus ook merk maar voor de rest niet hoor ik vind dat niet belangrijk groetjes cathy
hoi hoi voor ons zelf koop ik wel eens merkkleding. en nu af en toe voor arend ook (4,5 jaar) hij groeit niet meer zo snel . maar voor de kleine straks echt niet. vind ik zonde want ze groeien zo snel. en daar komt ook nog eens bij ik heb geen "zin"om steeds tegen arend te zeggen van voorzichtig met spelen niet vies worden enz enz . groetjes sandra
Hmm. Mijn man heeft echt alles merk. Zelfs zijn witte t-shirts (stuk of 30) zijn nog van G-star. Ik geloof niet dat hij er heel erg aan hecht hoor, als ik met een shirt van H&M thuis zou komen draagt hij het ook gewoon. Voor mijzelf kijk ik gewoon of ik dingen leuk vind en hoe ze zitten. Ik heb kleding van allerlei winkels. Zowel extreem duur, gewone merkkleding, h&M als waterloopplein. Voor de (toekomstige) kids vind ik het niet echt noodzakelijk om merkkleding te kopen. Ik wil eigenlijk gewoon een beetje letten op de uitverkoop. Zo heb ik laatst voor een te logeren nichtje en neefje (waarvan het nichtje van 8 de tas had ingepakt! TIP! PAK ALS MOEDER ZELF DE TAS VAN JE KIND IN) bij villa HAP in de uitverkoop een super leuke spijkerbroek, gewone broek en wat bovenkleding gekocht.. (kon ze toch moeilijk in de regen en met koud weer in korte broek en een hempje laten lopen) Maar ik vind dat ze bij H&M ook supe rleuke kinderkleding hebben. Gewoon een mix dus.
Gelukkig geld het niet voor ieder merk! Ik verkoop dus idd Replay! haha. Niet dat alles slecht is daarvan, hoor. Ze hebben ook een hoop mooie spullen! Het ging mij meer om de prijs/kwaliteit verhouding: van een broek van 30 euro verwacht ik eerder dat ie uitlubberd dan van een broek van 110 tot 140 euro... trouwens als je en merk hebt dat goed bij je figuur past, en je vind het mooi dan vind ik het logisch dat je daarvoor kijkt, doe ik ook!
Me vriend draagt alleen maar merkkleding, en ik als ik wat leuks zie! Voor de kleine idem dito als we wat leuks zien kopen we het
Hebben allemaal wel een aantal merkdingen maar we kopen gewoon wat we mooi vinden, niet om welk merkje erop staat
totaal niet belangrijk, ik heb wel wat broeken van MEXX en ESPRIT een paar truitjes maar ik ga dat niet kopen omdat het merk is ( heb trouwens een aantal dingen van me zus gehad) Yildiz heeft ook wel een paar MEXX broeken en een Diesel shirtjes maar ook gekregen of gekocht omdat het toevallig goedkoop was en ik het erg leuk vond. Ik koop voor mezelf en voor me man en Yildiz net zo goed bij de H&M of C&A een naam kaartje zegt mij niks (de prijs des te meer ) en ikvindt de kwaliteit ook prima.
Hier absoluut geen merkkleding! Als je ziet wat je er voor moet betalen... Het is te gek voor woorden. En daarbij betaal je ook alleen nog eens zoveel geld voor het merk, en niet om het product. De mode van tegenwoordig is zo op elkaar afgestemd dat de niet-merken ook hele leuke modieuze kleding maakt. Je kan (in 9 van de 10 gevallen) toch aan de buitenkant niet zien dat iets van esprit of van de Miss Etam is. Voorbeeld: Vorige week kwam een vriendin bij me met PRECIES hetzelfde shirtje wat ik ook had (alleen was haar stof iets heel dikker). Kwaliteit mag dan misschien iets beter zijn, maar loop jij de volgende zomer met dezelfde shirtjes van vorige zomer? Meerderheid van de mensen toch echt niet, want die kopen (zoals ik) voor elke zomer een paar nieuwe shirts. Zij heeft duur betaald voor de Mexx, en ik heb maar een tientje uitgegeven bij de Miss Etam
Ik vind het niet echt belangrijk, zelf let ik er dus niet op. Mijn man koopt een stuk minder kleding dan ik , hij heeft wel graag merkkleding, bijv. Gaastra of Hugo Boss. Ik vind wel dat je het verschil ziet, merkkleding is toch vaak net iets aparter en mooier. Kwalitatief verschilt het volgens mij niet veel.
Bij mijn hubbie in de kast hangt alleen maar merkkleding...........maar wel allemaal gekocht in de uitverkoop met minimaal 50%, maar het liefst nog 75% korting. Ik vind het een sport om zo goedkoop mogelijk dure kleding te scoren. In mijn kast hangt momenteel voornamelijk positiekleding en die komt van de c&a, promiss en prenatal. Lynns kleding komt voornamelijk van de Zeeman, H&M en Hema.
ik heb deze aangeklikt Ja heel erg, ik koop dit alleen maar.. we kunnen het makkelijk betalen dus waarom niet
Ik heb gestemd dat ik daar geen waarde aan hecht. Ik zou het kunnen betalen maar ik vind iets van de zara net zo goed.
Wat versta je trouwens onder merkkleren? Ik draag bijv wel Esprit soms. Is dat ook merk, of heb je het over merken als D&G en Gucci enzo?
mexx esprit valt bij mij ook onder merkkleding niet merkkleding is geloof ik markt of hema of zeeman/wibra v&d en c&a of boetiekjes kleding
Tja, ik koop Esprit overigens alleen in de uitverkoop, ik geef mn geld liever aan andere dingen uit. Moet dalijk wel weer op pad voor nieuwe laarzen die van vorig jaar (of 2 jaar terug al zelfs) zijn helemaal afgedragen.
intersseerd me helemaal niks! Ik koop ets omdat ik het leuk vind! Soms is dat merke en soms niet. Vind de prijs vaak belangrijker! Maarre wil wel mooie en kwaliteit kleding, dus zeeman en C&A daar koop ik niet, ja voor Tijn wel, maar dat is na een maand toch te klein. Is kleding van de Sing ook merkkleding? Vera moda of only? Is toch ook een merk? kus miek PS: ook als ik het geld had gehad, had ik het niet gekocht..ga geen 200 voor een trui betalen!
Ik vind Sting, vero moda enzo gewoon 'gangbaar'. Niet echt merk ofzo. Ik haal daar ook regelmatig wat.