Naar aanleiding van het 'show je trouwring'topic Het viel mij op dat de een hem links draag en de ander rechts, dus vroeg me af hoeveel mensen rechts en hoeveel mensen links dragen! Dus: Draag jij je trouwring links of rechts? Ik draag hem rechts
Ik denk dat het te maken heeft in welke omgeving men is. In mijn geboortestad dragen ze hem links, waar ik naar toe verhuisd ben, dragen ze hem weer links...
Ik zal hem straks wel links MOETEN dragen want 5 jaar geleden ben ik mijn rechter ringvinger kwijtgeraakt tijdens mijn vrijwilligerswerk, blijven hangen aan een hek met mn ring en huppakee, hele rechter ringvinger eraf ....
Draag momenteel alleen nog mijn verlovingsring. Deze hebben we links gedaan, zodat de trouwring straks op rechts zit En waarom? Tja, gewoon een keus. Niet zozeer vanwege een bepaald geloof o.i.d.
Trouwring De trouwring wordt gedragen als teken voor de huwelijkstrouw. Het feit dat een ring geen begin en einde heeft, zal hiertoe hebben bijgedragen. Het is gebruikelijk de trouwring om de ringvinger van de linkerhand te dragen. De ringvinger stond volgens het oude volksgeloof in verbinding met het hart [2] en zo is dit gebruik ontstaan; de linkerhand ligt dichter bij het hart. Katholieken en niet-gelovigen dragen de ring meestal aan de linker ringvinger, protestanten en orthodoxen aan de rechterringvinger. Een gebruik van weduwen en weduwnaren is om de ring van de overleden echtgeno(o)t(e) achter de eigen trouwring te dragen. Bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Ring_(sieraad)
Hier rechts, moest van de ambtenaar Maar met gitaar spelen en bassen etc is het rechts dragen van ringen sowieso praktischer.
Links, want om die vinger zit hij lekkerder tegenwoordig En de ringen die ik rechts draag (van mijn overleden moeder) die zitten links juist niet lekker...
Ik draag hem rechts, maar eigenlijk draag ik hem bijna nooit ik vind ringen zo in de weg zitten. Dus alleen wanneer we ergens heen gaan draag ik mijn ring.
Ik draag hem links. Puur omdat mijn trouwring links lekkerder zit en mijn verlovingsring rechts fijner zit.
Draag hem links en niet voor de kerk getrouwd. Rechts draagt bij mij fijner en bij mijn man ook. Li kan ik een ring minder goed verdragen, altijd al zo geweest..
Ik had hem rechts, maar draag hem nu links. Hij valt nu aldoor bijna af van de rechtervinger terwijl hij links prima zit.