Iemand een idee hoe ik krijtverf kan verwijderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Blub69, 1 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Afgelopen zomer een schitterende eiken schommelstoel gekocht en helemaal mooi opgeknapt met Annie Sloan krijtverf en de clear wax. Omdat onze slaapkamer, waar de stoel moet komen staan, toen nog niet klaar was had ml de stoel buiten onder het afdak gezet toen we op vakantie gingen. Maar nou had hij de stoel niet ver genoeg onder het afdak gezet en heeft de stoel bijna 2 weken in de regen gestaan... :(
    Gevolg was dat de verf begon af te bladderen. Op advies van de schilder ben ik er flink overheen gegaan met een gesleten staalborstel om de los zittende verf eraf te halen. Daarna heb ik hem weer helemaal licht opgeschuurd, afgenomen en weer afgelakt met Annie Sloan, maar ik krijg de stoel nu niet meer mooi glad.
    Nu zou ik eigenlijk alle krijtverf willen verwijderen om weer helemaal van voor af aan te beginnen. Iemand enig idee hoe ik die krijtverf er helemaal af kan krijgen? Gewoon schuren?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Zou geen andere oplossing weten als schuren inderdaad.. Maar dan nog zal het een heel karwei zijn het glad te krijgen..
    Toi toi!

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zit er nu ook wax of lak overheen? Als het alleen de verf is dan hoef je alleen te schuren. Dan is het er zo af. Is vrij los spul en kon het er hier zelfs vanaf poetsen met een natte doek.
    De tafel waar wax overheen zat, ging helaas niet zo makkelijk... dit moest ik er met een plamuurmes vanaf steken en op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik alblastine afbijt erop gesmeerd heb. Binnen 10 min begon het te bladderen en kon ik alles er zo vanaf steken.
    Was ook meteen de laatste keer met die verf;) je bent weinig tijd met verven maar als die zooi eraf moet dan ben je 3x langer bezig dan wanneer je gewone verf licht op zou schuren en zou gebruiken.

Deel Deze Pagina