Waar slaapt jullie baby overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JJ1980, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik vroeg me af waar jullie baby overdag slaapt.
    Die van ons nu vaak in de kinderwagen of box. Beide hebben een dik matrasje, dus dat zit wel goed. Zoontje moet vaak mee naar school en valt dus in de wagen in slaap. Verder moet hij vaak op zijn zij liggen ivm afplatting van het hoofd, vandaar dat hij in de box slaapt, zodat ik hem in de gaten kan houden.

Hij slaapt gelukkig door alles heen, bijvoorbeeld spelende kinderen. Ik vraag me soms wel af of hij ooit nog in bed wil overdag. Hebben jullie hier ervaring mee?

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn zoontje sliep de eerste vier maanden ook veel in de box. Maar legde hem op de dagen dat het kon wel in zijn bedje. Nooit geen problemen gehad gelukkig. Hier was echt de afwisseling.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

In haar bedje of in de kinderwagenbak. Net wat mij beter uitkomt.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier heeft ie de eerste vier maanden tot 22.30 uur in de box/kinderwagen/op mij geslapen, daarna ging ie 20 uur naar z'n eigen bedje en overdag vaak ook...maar vanwege lichamelijk ongemakken van mij stond er een campingbedje in de keuken waar ik 'm op slechte dagen van mij ook in kon leggen voor een slaapje. Het maakte hem niet veel uit, viel overal in slaap....

5. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Dl valt vaak in slaap op mijn schoot, dan leg ik haar in haar wiegje, daar slaapt ze dan max een half uur. Verder in de draagzak en in de wagen valt ze afentoe in slaap.

Eigenlijk slaapt ze heel weinig overdag....

6. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    De eerste maanden in de wagen bak (die stond in de box) of in de wieg op onze kamer. Na een week of 6 kon hij de slaap niet meer vatten in de woonkamer. Vanaf die tijd slaapt hij op zijn kamer.

7. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Vanaf het begin af aan bed/ wieg! Daar slaapt hij het beste in.

8. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voornamelijk op mij, of in de box. Maar in de box word hij meestal snel wakker.

9. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    In het begin in de box/kinderwagen (en het liefst op mamma natuurlijk ;)). Met twee maanden zijn we begonnen met 's nachts naar zijn bedje te brengen. En toen hij een maandje of 5 was, wilde hij ineens echt niet meer overdag in z'n box, of bij mamma slapen. Alleen nog maar in zijn bedje. Wat op zich wel fijn is, want nu hoeven we tenminste niet meer zo heel stil te doen :) Maar stiekem mis ik het uurtje 's avonds toen hij bij mamma wilde slapen wel hoor ;)

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

In de eerste 14 weken voornamelijk in de kinderwagen/box/op mij en heeeel veeeeel in de draagdoek (dat was de enige plek waar hij sliep)

Toen overdag in zijn wiegje gaan leggen en toen dat goed ging in zijn ledikant en daar slaapt hij nu 3 slaapjes. Sterker nog: in de kinderwagen/maxicosi slaapt hij alleen nog zolang we rijden zodra ik stil sta wordt hij wakker dus zijn slaapjes doet hij nergens anders meer in dan in een bedje (hier, bij oma of op de opvang)Hij valt ook echt niet in slaap als ik hem in de box leg ofzo en al helemaal niet meer op mij (heel heel af en toe een uitzondering, pas geleden toen hij verkouden was aaaawwww)

Maar zoonlief heeft ook gewoon rust en regelmaat nodig. Als het bij jullie werkt is het toch prima? Komt vanzelf wel toch!

11. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Wieg of kinderwagen (onderweg) En Elke avond voor het douchen met papa een uurtje of anderhalf op mama (Zoals nu, heerlijk knuffelen) ...dochter is 4,5 maand.

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Haha echt exact hier! Toen dacht ik wel eens ga nou eens in je bed slapen en nu denk ik ohhh sliep je nog maar op mij ;)

13. Maartjeee7

Maartjeee7 Nieuw lid

22 jul 2013
    2
    0
    0
    #13 Maartjeee7, 4 feb 2015
    Laatst bewerkt: 4 feb 2015
    Ons meisje van bijna 10 maanden altijd al in bed. Of ik moet net gaan wandelen dan in de kinderwagen.
    Ze is een buikslaper dus dan ligt een bed ook het fijnste lijkt me.

Onze oudste sliep nooit in bed ook altijd in de box, maxi cosi of kinderwagen.
    Dus je moet gewoon doen wat je kind goed vind of wat voor jou het fijnste is.
    Komt vanzelf dat ze in bed gaan slapen :)

14. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Altijd in zijn bedje. Toen ie nog heel klein was ook af en toe een tukkie in draagzak. Verder enkel zijn bedje.

15. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier slaapt dochter alleen in haar bed. In de box blijft ze afgeleid door speelgoed dus als ze in slaap zou vallen dan is het maar voor kort. Ze heeft ook erg veel baat bij rust en regelmaat dus elke keer hetzelfde ritueel en dus ook in bed slapen. Ze slaapt al vanaf 4 weken in haar eigen kamer/bed en vanaf 8 weken sliep ze door :)

16. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Vind het geen ramp hoor, prima dat hij overal en nergens kan slapen. Het werkt voor ons dus prima. Goed te lezen dat ze uiteindelijk best nog wel in bed gaan. Vroeg me af of ik een gewoonte aan het kweken was.

Vind het erg fijn dat hij beneden slaapt nu, kan ik hem nog een beetje in de gaten houden.
    Sinds 2 nachten ligt hij nu in een eigen kamertje. Hij paste niet meer in de wieg, zijn ledikant past niet bij ons op de kamer. Dat gaat iig prima.

Het is onze 3de, maar ben al zo veel kwijt van de andere twee. Het is nu ook iets hectischer, vind het nu belangrijker dat hij slaapt, dan waar hij slaapt.
    Ons eerste kindje lag voornamelijk in haar bedje, ik ben nu denk een stukje makkelijker :D

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

#17 sydneys, 4 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2015
    Tot 4/5 maanden elk dutje in de box, vanaf toen vaker in het ledikant. Laatste dutje in de box was met 13 maanden :)

En ik heb een hele gemakkelijke slaper. Als hij moe is neemt hij een knuffel en gaat hij bij de deur staan of op de trap bij het traphekje zitten. Gemakkelijk zijn het zijn voordelen, ik deed heel relax ivm slapen en hij gaat graag slapen :)

Eventueel nog een tip. Als hij in de box slaapt zet de radio zachtjes aan, dan hoef je niet heel stil te doen

18. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    M'n dochter heeft tot een maand of 7 voornamelijk in de kinderwagen, op mij en in de draagzak geslapen. Nog steeds valt ze wel eens in de wandelwagen in slaap. Vanaf een maand of 7/8 zijn we begonnen met haar in bed te laten slapen, ze sliep minder goed bij ons omdat ze het liefst alles mee wilde maken. Nu doen we het vaak zo dat we ernaast zitten tot ze slaapt en dan slaapt ze het beste en is het voor iedereen het rustigst. Ze slaapt wel super goed als er geluid is!

19. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    tot ca. 3 maanden overdag in de kinderwagen bak in de woonkamer omdat hij niet in zijn ledikant wilde slapen overdag. s'avonds ging het wel goed in zijn ledikant.

Vanaf 3 maanden overdag ook gaan wennen in zijn ledikant en sindsdien slaapt hij dus eigenlijk alleen nog maar in zijn eigen bedje.

Box is om te spelen, dus daar heb ik hem nooit in laten slapen.

20. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Het eerste halfjaar overdag in de box of lekker op onze buik/borst. Ivm voorkeurshouding sliep ze overdag in een zijligkussen en vond ik het fijn om zicht op haar te hebben, daarom in de box dus. Toen ze ongeveer een half jaar oud was wilde zelf in haar bedje slapen. Sindsdien slaapt ze nergens anders meer.

Oh en de box spelen/slapen verwarring had onze super slimme baby nooit last van gehad :D. Als ze wilde spelen in de box speelde ze en als ze moe was deed ze dr oogjes dicht.

Deel Deze Pagina