Wij zijn heel erg terughoudend met zout...voor onszelf maar zeker voor de kinderen. Zorgen wel dat we het binnen krijgen door brood e.d. maar voegen dus geen zout aan het koken toe en eten vrijwel nooit iets uit pakjes en zakjes. Nu aten we toevallig vanavond de roerbakmiemix van honig (het enige pakje dat we heerlijk vinden) voorheen gaf ik mijn zoontje de mie met losse groenten, dus zonder mixzakje. Maar vandaag dacht ik: ach laat hem eens proberen. Hij heeft vreselijk zitten smullen, maar nadat hij een uurtje op bed lag super onrustig geworden. Hij drinkt na het avondeten niks meer normaal gesproken, maar mijn man dacht dat hij misschien zin in water had dus gaf hem wat...nu heeft hij serieus al 300 cc opgedronken en blijft drinken.... is dit normaal en zou dit echt van het mixpakje kunnen komen.
Kan ook door de kruiden komen, is misschien wat pittiger dan hij gewend is en ook daar kan je dorst van krijgen. Heb je nog op het pakje kunnen kijken wat er in zit?
Je zou het wel denken. Wij eten ook zoutloos en geen pakjes enz. Als ik toevallig wat eet waar meer zout in zit dan heb ik de hele avond dorst!
Wij eten regelmatig uit pakje maar ze heeft er geen last van. Geef je hem normaal geen water bij het eten? Misschien heeft hij altijd wel dorst na het eten maar weet je dat dan niet?
ja had de verpakking nog...niet iets heel bijzonders hoor...ik maak zelf wel eens pittige kip met knoflook en een beetje rode peper en daar heeft tie ook geen last van. Dat at tie al voor hij 1 was. Daarom dacht ik dat het misschien het zout was, maar zoooveel dorst
Wij vinden dat pakje ook erg lekker, maar ik zit daarna ook de hele avond aan het water. Ben er ook niet achter waardoor, maar er zit zeker iets dorstopwekkends in..dus vreemd vind ik het niet.
Wij gebruiken eigenlijk ook zelden/nooit pakjes/zakjes. Alleen fajita kruiden heb ik een enkele keer gebruikt bij wraps, maar jeetje.. Dooooorsst, echt de hele avond. Absurd! Apart hoe een lichaam dan in ene kan reageren op iets, terwijl je dat verder nooit hebt. Keer erna eenzelfde reactie dus dat was ook de laatste keer. Niet fijn zo'n enorme dorst na het eten. Dus ja, ik denk zeker dat het kan.
wij eten regelmatig van die pakjes en mijn dochter heeft nooit ergens last van, voor het naar bed gaan drinkt ze altijd nog wat water. misschien ook omdat hij het gewoon weg niet gewent is ?
Ja ik denk ook dat het door dat pakje komt, zeker omdat jullie het normaal niet eten. Wij eten nooit pakjes en zakjes, en de enkele keer dat we het wel eten bij familie bijvoorbeeld, heb ik niet alleen dorst maar is mijn maag ook van slag (maagzuur). Ik ben er dus echt geen fan van. Zelf maken is niet alleen lekkerder maar ook gewoon gezonder.
Komt gewoon door zout in pakjes zit erg veel op tabel kan je aflezen wat in 100 gr zit hoeveel natrium/zout. Kind 1-3 jaar mag min dagelijkse inname van 0.2gr als ik mij niet vergis. Ik maak zelf vingerverf daar heb ik flink zout ingedan ivm dat ze het niet in mond neemt. Ze pakte speen en zo kwam iets en ze bleef maar inzitten. Daarna hele dag-avond-nacht dorst echt veel gedronken en wienig geplaast en was erg huilerig etc. Dus gebruik nu geen zout voor verf was goede les voor mij want het moest juist in ivm niet in mond nemen maar bij haar werkte dat niet ze vobd zout juist lekker omdat ze echt zoutloos eet
Nou hij is uiteindelijk om 22.45 gaan slapen..vannacht nog wat water gedronken en vanochtend toen hij wakker werd wees hij ook gelijk naar zn beker...ongelooflijk..kind heeft zeker ruim een halve liter water op.
Dat komt denk ik inderdaad door het pakje. Wij eten ook nooit pakjes. Vroeger maakte ik ook pizzabodem zelf, maar dat lukt niet meer. Pizzabodems kopen we dus wel. Ik heb altijd de hele avond dorst na zo'n pizza! Je bent het niet gewend.
Grappig. Wij koken ook nooit met pakjes, met uitzondering van deze Nog niet op onze dochter uitgeprobeerd. Die krijgt inderdaad losse mie met groente en kleine stukjes kip.
Geeft je naam niet echt eer aan hihi. Wij eten eigenlijk altijd uit pakjes en zoonlief eet sinds 1 jaar met de pot mee en nooit extreem gereageerd. Wel na hutspot flink poepen hihi. Vind die kruiden wel behoorlijk pittig dus misschien daarvan?
Haha nee he?? Misschien is het idd een combinatie van kruiden die nogal dorstig op hem werkt...voorlopig maar ff niet weer geven haha.
Jeetje wat bizar zeg, voor mij nog meer een stok achter de deur om ze er helemaal uit te gooien! Eten nu heel af en toe nog een pakje als ik niet weet hoe ik iets kan maken.
O pfff praat me er niet van. Hier hadden we bij schoonouders macaroni van de honig. We hebben met het hele gezin bij de kraan staan aansluiten. Ik denk idd omdat je het niet gewent bent. Voor mij was het eens en nooit weer