Wie heeft de Luvion babaysense, zie: Voorkom Wiegendood - Luvion Babysense - Wiegedood en SIDS Hoe bevalt dat of is het een beetje teveel van het goede?
Wij hebben zo'n sensor mat in huis maar... hij ligt onder de kast (nog nieuw in doos) stoffig te worden! Wij horen de kleine continu geluidjes maken en dat was voor ons (vnl voor mn vriend) de reden om m er niet onder te leggen. Ik twijfel nog steeds, dus mss leg ik m er toch wel onder binnenkort. Mijn schoonzus heeft de sensormat ruim een jaar gebruikt bij haar kleine; nu wonen zij heel dicht naast een spoorlijn en geloof me, dat is geen succes! Hoe vaak die mat wel niet is afgegaan door een voorbijrazende trein... kleine weer wakker enzo. Op de een of andere manier was dat voor haar nog geen reden om de mat eronder weg te halen, dus bleef ie regelmatig afgaan. Als jij je er beter door voelt moet je t doen, anders niet, zo'n mat is niet echt goedkoop...
Bedankt voor je reactie... tja ik wil het allerbeste voor ons kindje maar misschien gaat dit ook wel te ver hoor...
Ik heb een Angelcare (zelfde soort apparaat als de Babysense) via marktplaats op de kop kunnen tikken voor de prijs waar je ook een babyfoon voor kunt kopen (60 euro). Normaal kost hij 180 euro en dat had ik er niet voor uitgegeven. Maar ik ben nu wel heel blij dat ik hem heb, al was het alleen maar omdat er ook een babyfoon-functie in zit. En dat blijkt toch wel erg handig te zijn. De eerste 3 maanden hadden we geen babyfoon, en toen moesten we steeds bij de trap gaan luisteren of hij al wakker was. Ik zie die sensor voor wiegedood als een bijkomend voordeel, meer niet.
Ik heb vandaag de babysense gehaald omdat ons meisje op haar buik slaapt. Bij de babydump is hij 'maar' € 89,00! Het voordeel van de babysense vind ik dat hij ook alarm slaat als ze veel te langzaam ademen, de angelcare slaat alleen alarm als ze helemaal niet meer ademen!
Ik zit er nog steeds over te twijfelen. Misschien moet ik ook even wachten hoe ons kindje straks slaapt... Lijkt me toch wel een veilig gevoel.
Ik twijfelde ook heel erg. Maar nu hij in haar bedje ligt val ik 's nachts binnen 5 minuten in slaap, terwijl ik van te voren eerst een uur lag te luisteren. Scheelt wel dat ze op haar buikje ligt en je daar zoveel akelige verhalen over hoort.
Wij hebben m er toch maar ondergelegd (Babysense II), vond t ook wel zonde van t geld om m te laten verstoffen onder de kast en... mijn vriend vertelde vorige week een verhaal over een directe collega van hem wiens buurvrouw in paniek naar buiten kwam rennen omdat de baby niet meer ademde. Dat was voor mij een teken om m toch te gaan gebruiken, en nu helemaal omdat het toch steeds tussen de 27 en 29 graden op zn kamertje is... Hij slaapt nooit op zn buik maar toch, het stelt me nu wel gerust eigenlijk. Kennissen die zwanger zijn hebben er ook al 1 thuis en gaan m ook allemaal gebruiken. Ben je er al uit wat je gaat doen?
Haha wel bijzonder dat je hem toch maar bent gaan gebruiken. Tja ik heb hem nog niet (heb ook nog wel even tijd) maar denk dat ik hem toch wel wil gaan kopen...
Ik zou ook even informeren bij je zorgverzekeraar De mijne vergoed naam ik de Nannycare (99euro) als ik me niet vergis.