Help! Wat aan te trekken tijdens bevalling?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door AnElisa, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnElisa

AnElisa Actief lid

5 nov 2013
    198
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Hi meiden,

Ik ben druk bezig met de laatste dingen aan het kopen en ben nu aan beland bij mijn outfit voor de bevalling. Ik vind het lastig wat ik moet kopen want het moet wel lekker zitten natuurlijk! En ik wil er niet teveel aan uit geven. Tijdens het bevallen zelf zal ik natuurlijk naakt zijn.

Heb zelf ook al bedacht dat een badjas, dikke sokken en een joggingpak (voor naar huis) mee te nemen naar zh.

Wat hadden jullie aan tijdens de weeën? Hebben jullie daar nog tips bij?

2. meissie83

meissie83 Bekend lid

30 nov 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Ik ben alle 3 de keer bevallen in een shirt, gewoon van de basis collectie van de HEMA.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    idd gewoon een (oud) shirt wat je nog hebt liggen, het liefst 3 maten te groot en lekker lang!
    of zo'n lang pyama shirt ofzo...

en voor naar huis iets handigs idd, geen spijkerbroek ;)

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Gewoon een top van de zeeman.
    Na t douchen gewoon slobberbroek en voedingsshirts met vestje.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dit idd :)

Voor naar huis een joggingbroek/ huispak / vest

6. Yc86

Yc86 Actief lid

15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    In een big shirt indd gekocht voor 3euro ofz, vond t wel best haha, en lekker naar huis is joggingbroek!

7. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik had zo'n bigshirt tijdens de weeën en het bevallen. Donkere kleur dus eventuele vlekken waren niet te zien. Deze gaat volgende keer gewoon weer mee.

8. MiekF

MiekF Actief lid

5 dec 2011
    209
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde: zit lekker los, kun je ook aanhouden als de verloskundige er is zodat je toch nog wat bedekt bent. En donkere kleur is wel fijn zodat je niet overal bloedvlekken krijgt. Ook fijn voor de eerste foto :)

9. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    eerste keer bloot want ik had het heet.
    tweede keer met een spaghetti truitje (zwart) vind dat wel een aanrader , luchtig en voor de fotos na de bevalling zie je geen bloed erop

10. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ben in het ziekenhuis bevallen in een basishempje van de hema van 4 euro.

Verder heb ik de eerste tijd in boxershorts van mijn vriend gelopen en zat een joggingbroek heeeeeerlijk:D

11. unknowable

unknowable Niet meer actief

Een badjas was overigens wel ideaal om 's nachts naar beneden te hollen om een flesje te maken etc.

Ook in kraamweek, zodat je niet elke keer in je blote kont door huis hoeft te lopen ;)

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    In beide gevallen begonnen in een hemd/tshirt, bij dochterlief in m'n nakie bevallen omdat ik net onder de douche uit was, bij zoon had in een hemdje aan dat ik volgens mij net na de geboorte heb uitgedaan.ze zijn allebei thuis geboren, dus na t douchen een wijd shirt aan bij het charmante netbroekje met megaverbanden en zo mijn schone bedje in. Was wel bij beide stralend zomerweer. In de nacht in principe ook weinig eruit, wiegje naast t bed en borstvoeding, en de babykamer voor de verschoning net naast de onze, of in t donker even op ons bed verschonen. Badjas dus niet gemist.

In mijn vluchtkoffer zaten wel een paar wijde shirts, een huisbroek en een kimono (de enige soort van badjas die ik heb)

13. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de primark voor 2 euro een groot lang shirt gehaald (2 maten te groot). Die er ook nog wel redelijk leuk uitziet ook!

Verder in vluchttas nu een pyama van de kruitvat (Draag zelf nooit pyama's)
    Moet alleen nog bedenken waarin ik het ziekenhuis zal gaan verlaten... Misschien wel een joggingbroek van mijn vriend.

14. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Volgens mij had ik eerst een of ander geval aan van het zk maar wat een achterlijk ding was dat en heb gewoon heerlijk in mijn blootje gelegen!
    Aankomende bevalling dan is het winter en ga ik voor grote pyamajurk of gewoon een hemdje.

15. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ja, daar zit ik ook mee nu.
    Hier ook al bezig met de koffer. Alles voor de kleine zit er al in, maar nu nog voor mezelf. Ik wil bv proberen, dus dan moet je weer een shirt wat open kan staat er op het lijstje van het zkh. En de voedingsshirts die ik heb, daar passen mijn borsten dus echt niet doorheen. zal het shirt toch omhoog moeten doen denk ik. Van de week maar eens bij de wibra of zeeman kijken begrijp ik.

16. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Je borst hoeft er ook niet doorheen, je tepel is voldoende ;)

Het is idd wel een verschil of je thuis of in t zkh bevalt en of je ff daar.moet blijven. De één neemt een koffer mee de ander stopt iets in de luiertas erbij.

17. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Ik heb een (zwart) positienachthemd besteld bij BonPrix voor een tientje of zo. Er zitten ook knoopjes in bovenaan dus ik hoop dat ik m in de kraamweek en daarna ook nog kan gebruiken voor borstvoeding.

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Bevallen in zown basis shirt van de h&m. Zown lang shirt. Die droeg ik veel tijdens de zwangerschap makkelijk op een broek naar me werk etc.

Naar huis in een joggingbroek met gewoon shirtje.

19. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ja, dat begrijp ik InLove, maar ook dat krijg in niet voor elkaar. ;)
    Maar las dat er ook veel vrouwen een ruim vallend shirt en een vestje ofzo dragen. Dat eerst maar eens proberen.
    Ach, komt tijd, komt raad.

20. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het is wel handig dat je iets aanhebt wat knoopjes heeft zodat je je kindje gelijk aan de borst legt.
    Ik had bij V&D zo'n lange pyjama met knoopjes gekocht.

Maar omdat ik poliklinisch ben bevallen kreeg ik een schort aan.
    Maar zo'n lange pyjama is sowieso handig thuis in je kraamtijd

Deel Deze Pagina