Dit begrijp ik niet. Onze dochter had ernstige reflux, maandenlang verschillende medicatie gebruikt en is hiervoor ook een week opgenomen geweest. Van de kinderarts mochten we juist niet inbakeren. Dit is zelfs gevaarlijk, want je kind kan stikken! De draagdoek was hier het enige wat een beetje hielp. Door het rechtop zitten kreeg de (ontstoken) slokdarm wat rust, waardoor ze minder pijn had.
Dus dan maar je kindje 18 uur per dag wakker laten zijn?! Ik had alles al geprobeerd maar mijn smurfje was echt 18 uur per dag wakker sinds dat we hem inbakeren (met de doeken van pacco) ontwikkeld hij zich veel beter omdat hij weer op normale tijden wakker is... Beetje kortzichtige reactie...
Inbakeren mag absoluut niet met heupdysplasie of heupluxatie (daar moet een CB-arts of kinderarts bij inbakeradvies ook op controleren). Wil je de handjes een beetje beperken dan is een puckababy wel mogelijk. Meer ruimte voor de beentjes en armpjes maar niet dat gemaai of gefrummel in het gezicht waarmee ze zichzelf wakker houden. Draagdoek kan goed, mits je dochter maar in de kikkerhouding zit met de beentjes. De andere draagdingen als Babybjorn zijn volgens onze orthopeed uit den boze, maken meer kapot dan ze goed doen.