De titel zegt het al een beetje: welke maten kleertjes kregen jullie van het kraambezoek? En hoeveel heb je nodig van de verschillende maten? Als ik iets leuks tegen kom in de uitverkoop ben ik namelijk geneigd het te kopen maar geen idee hoeveel ik van de eerste maten (50/56/62/68) moet hebben! Mijn meisje wordt in maart geboren en heeft dus kleertjes nodig voor het zomerseizoen en daar hangen nu nog dingen van afgeprijsd in de winkel. Is overigens wel lastig schatten wanneer ze welke maat zal hebben....
Ik kreeg bij beide kinderen vooral kleding in maat 68. De mijne zaten daar pas met een jaar in, kreeg ook een wintersetje in maat 62 dat paste dochter dus midden in de zomer . De mijne groeide niet hard, maar je hebt er ook die door dematen heen vliegen. Niet te voorspellen wanneer jouw dochter welke maat heeft. Maar een t-shirt kan ze ook dragen met een lange mouw romper en een mouwloze jurk met een lange mouw romper en legging. Ik zou alleen geen korte broeken kopen want daar kun je niets mee, nouja legging eronder maar dat ziet er niet uit vind ik.
Mijn kinderen groeien juist wel hard, 1 maand 50/56, dan 62 en met 3 mnd zaten ze allebei in 68 ( bijna 9 en bijna 8 ponders ) Ik kreeg de 1e keer vooral 62/68. Nu had ik grotere maten gevraagd. Kreeg wel wat kleins maar dat heeft hij niet aan gehad; een spijkerbroek en trui in mt 56 midden in de zomer, korte broek en shirt mt 62 maar toen was 't alweer koud en een mooie blouse mt 62 maar toen droeg hij enkel nog zachte kleertjes dus die heb ik geruild voor 74. Verder kreeg ik gelukkig mooie kleertjes in mt 74. Mn dochter zat met 5mnd in die maat, zoon ws ook?
Ik kreeg ook heel veel 68 (geef ik zelf ook vaak). Zoontje heeft daar heel lang in gezeten, dus was er erg blij mee.
Ik heb vooral veel boeken gekregen, en maar 4 of 5 setjes kledig. Vooral in maat 62, en eentje in 68. Uiteraard voor compleet het verkeerde seizoen Mijn dochter is nu 4 maand en 1 week, en zit al een week of 3 in maat 68. Maat 62 heeft ze ongeveer 6 weken gedragen. Het mouwloze zomerjurkje in maat 68 hangt dus ongedragen in de kast...
Ik heb heel weinig kleding gekregen. Maar wel van te voren aangegeven dat ik maat 56 zelf al genoeg had.
Wat ik kreeg kreeg ik in 68 of 74 en dat was maar goed ook. Zoonlief was 55 cm dus die heeft (op het eerste pakje na) nooit maat 50 aangehad en zat met 4 maanden in maat 74 Toen ik dus mijn dochter kreeg durfde niemand kleine kleertjes meer te geven en dus moest manlief op stijl en sprong nog naar de stad om kleertjes in maat 50 te halen Tshirts kun je rustig halen en rokjes en jurkjes ook hoor, wordt het wat kouden doe je er iets met lange mouwen onder of over en voor de beentjes zijn er leggings en maillots.
Ik kreeg veel mat 68, maar weinig aan gehad... uiteindelijk heeft mijn dochter deze maat maar 2 of 3 weken aangehad. Ze zit nu al bijna op maat 92 en is nog geen 11 maand oud. Ik zou ook kleding groter dan maat 68 vragen.
Ik kreeg vooral 62/68, maar ook wel kleiner of groter. Die van mij waren ongeveer 7,5 pond bij geboorte. Na 3 maanden gingen zij net zo'n beetje over van 62 naar 68.
Het is moeilijk te voorspellen wanneer je kindje welke maat zal dragen. Met specifiek zomer/ winterkleertjes is dat lastig, maar kleertjes die je een redelijke periode van het jaar aan zou kunnen hebben, kun j ebest in de uitverkoop nu kopen. Vooral die zachte setjes kleding, daar zit soms maar weinig verschil in de zomer en wintercollectie. Mijn zoontje is nu gemiddeld qua lengte, 68 cm en nu 6 maand oud. Hij draagt nu voornamelijk maat 62, bij sommige dingen moet ik wel mouwen op pijpen omslaan, hij past ook nog wat setjes van maat 56. Het is een fijn gebouwd kindje..... Mijn schoonmoeder was haar eerste kleinkinderen gewend, wintersetjes gekregen die hij in de zomer pastte en zomersetjes die hij over een maandje wel zal passen..... hahaha.
Ik heb vooral 62 en 68 gekregen. Ik zou er sowieso niets van kopen in die maten. Is van te voren moeilijk in te schatten wanneer ze welke maat hebben en wat voor weer het dan is. Voor hetzelfde geld hebben we net zo'n koude zomer als verleden jaar en daar zit je dan met al je hippe t shirtjes met korte mouw. Mijn kinderen hebben maat 50 een maandje aan gehad en maat 56 iets langer als een maand. Dus tijd zat om te shoppen.
Kan je er niet een lange mouw romper onder doen zodat ze het toch nog kan dragen? Lastig is dat, ik wilde zelf ook al een zomerpakje in de uitverkoop kopen maar twijfelde tussen maat 62 of 68. Want als ze maat 68 pas in september/oktober past is het waarschijnlijk te koud...maar ja dat weet je dus niet van te voren. Dus ik denk dat ik nog maar even wacht met dat soort dingen kopen tot ze geboren is en kan zien hoe het loopt qua groei.
Ik had liever iets te grote kleertjes dan te klein ... hier had mijn meid rond de 6 maanden al 68 aan... ze is nu 21 maanden en draagt voornamelijk 92... zou denk ik 3 pakjes maat 50/56 nog wat pakjes 56 en voornamelijk pakjes in 62 en een paar 68... maar het ligt er net aan hoe groot je kindje is etc. moeilijk inschatten altijd he
en anders een lijstje maken via lijstje.nl... dan kun je zelf (een beetje) in de hand houden hoeveel je van welke maat krijgt
Woepsie..mijn zoontje is morgen 4 maanden en zit al in 68.. Wij kregen amper kleding, was afgezaagd leek wel, wij kregen speelgoed en bonnen...ook leuk!!
Gekregen 62,68,74,80 Baby geboren was 50 te groot en nu met 5 mnd zit ze in 74 en soms al 80.. Dus zit met zomer kleding 74/80 id winter. Mijn tip zorg voor kleding die niet seizoens gebonden is. Zachte broekjes shirts etc die kan je gewoon in de maten halen wat id uitverkoop is. Seizoens kleding zou ik niet gokken.. Ik had ook teveel kleding. Een richtlijn is van elke maat of combinatiemaat een set per dag. Dus 7 sets totaal in 50,56 en 50-56 (2 in 50, 3 in 50-56 en 2 in 56) En koop niet alles in 1 merk want dingen kunnen anders vallen) Rokjes en jurkjes spijkerbroekjes pas doen va 62/68 ligt helemaal niet fijn.. Gewoon zachte kleertjes die goed mee rekken op de armen hoofd en buik( breede band zonder knoop etc) Overige maten alleen de echt leuke dingen kopen en als je de kraamviste gehad hebt kan je kijken wat je nog nodig hebt. En online kan je ook veel shoppen he Hema wehkamp h&m c&a stel dat je te kort komt heb je t de vlgde dag. Maar je weet nog geen postuur van je kindje dus koop niet teveel zo zode als T voor niks is.
Nog een kleding-tip; koop geen dingen met capuchon in kleine maatjes. Ik had een paar schattige vestjes met capuchon. Maar als ze alleen nog maar liggen zit dat voor geen meter. Schoof steeds omhoog en dan zit het in de nek weer te strak. Vreselijk. Pas als ze goed kunnen zitten is het te doen. Zelfde voor jurkjes trouwens.
Jurkjes vind ik bij een maand of 2 wel leuk maar zodra ze gaan rollen weer niet want dan zit het elke keer verkeerd en in de weg. Nu dochter loopt vind ik het weer leuk.