Liggend dragen word eigenlijk juist afgeraden. Je kindje kan hierbij 'kin op de borst' houding krijgen wat de ademhaling kan belemmeren. Knoop je strak genoeg? Mijn zoontje wil ook dat ik blijf bewegen/lopen. Een ringsling is fijn voor even maar door 't a-symetrische dragen niet echt fijn voor lang achter elkaar te dragen.
Herkenbaar hier! Mannetje wou ook niet in de doek,het leek mij zo fijn.Op een gegeven moment laten rusten,toen hij bijna 4 maanden was gingen we een dagje weg.Ik heb de gok genomen en de doek meegenomen.Sindsdien vind hij het erg fijn om gedragen te worden. Ik heb een tricot slen en ben nu op zoek naar een ergonomische draagzak,denk aan de Boba.
Bedankt! Het wordt hoogstwaarschijnlijk de Bondolino. Het is namelijk de bedoeling dat mijn man hem ook gemakkelijk pakt.
Hoi dames, ik lees even mee. Ik twijfel zelf tussen een hop-tye of een Mysol (beide mei tai) Iemand ervaring met een van deze twee?
Met beide, ik ben fan van de hop tye geworden omdat die banden heeft die je veel mooier om het kindje kan spreiden, wrap-around heet dat. Ik vind het echt de perfecte combinatie tussen een geweven doek en een voorgevormd drager. Hij is ook heel geschikt om een wat jonger kindje op je rug te dragen. (4/5 mnd) De mysol vind ik voor een wat grotere baby heel geschikt en mooi, maar voor mij waren de banden te smal en dat ging snijden. Je kunt er wel losse shoulderpads bij kopen. Voor hele kleintjes vind ik het echt nog te ruim. Bovendien vind ik het door de smalle banden niet de geborgenheid bieden (voor mini's) van een doek of hop tye.
Bedankt voor alle antwoorden.. @ suusje Ja ik knoop hem best wel strak, heb van alles geprobeerd , 1 keer lukte het toen hij al sliep maar zodra hij wakker werd begon het tegenwerken en huilen, terwijl ik rond bleef lopen... In de bondolino ook 1 keer goed gegaan terwijl hij al in slaap was... Maar kan hem niet allen gaan dragen als. Meneer net slaapt, wilde hem juist zodat ik tussendoor ook mijn handen vrij zou hebben ... Jamme hoor maar ik heb het gevoel dat hij het uiteindelijk leuk gaat vinden maar pas vanaf een maand of 3/4.. Ringsling ga ik nog proberen, is ook alleen voor het boodschappen enzo Ben benieuwd , en anders moet ik nog even wachten en probeer ik het als hij iets ouder is...
Ik heb een bykay voor 20 euro van MP voor de eerste weken en voor daarna echt een hele mooie bondolino al zeg ik het zelf Ook al kan ene bonolino vanaf de geboorte het leek me lekkerder voor de kleine in een rekbare doek (en ook voor mama) Hoppediz Bondolino
ik heb een geweven doek, hoppediz, erg fijn. nu zoek ik een draagmethode voor ´even snel´ dus denk aan boodschappen doen etc waarbij ik niet die enorme doek helemaal moet knopen. en ik dus mn kleintje bij me kan dragen, en ook mn handen vrij heb voor mn dochtertje van 21 maanden. ik dacht eerst aan een ringsling, maar dat asymetrische dragen lijkt me niet comfortabel... dan kom ik uit op de hop tye/didytai of iets als een manduca/bondolino. ik lees erg goede ervaringen over de hop tye, maar twijfel over 2 dingen: is die comfy vanaf dag 1 en heb je geen last van de schouderbanden bij bv was ophangen? een manduca of bondolino vind ik meteen weer zo'n harnas, en minder knus ogen.... maar misschien draagt dit wel fijner... dus iemand een tip?
Bondolino vond ik fijn hoor, geen stug harnas. Manduca ook gehad, heb nu een storchewiege carrier en een ergo voor buiten.
jij hebt dus ervaring met veel verschillende! wat zou je aanraden? allemaal even fijn of de een fijner voor als je wat forser bent? ik wilde wel graag lenen, maar aangezien ik in dld woon, is dat geen optie...
De bondolino is als enigste vrij krap, daar had ik eigenlijk de verlengband voor nodig ( Kledingmaat 48 ) manduca zit erg fijn maar had ik wat moeite met de newborn insert maar kwestie van wennen; na een 2 jarige is een newborn even wennen. Ergo vind ik nu, vanaf kledingmaatje 68 ideaal! Storchewiege is ook heel fijn en echt ruim genoeg! Fijn dat je ukje met beentjes buiten de doek kan dragen vanaf dag 1.
Ik heb de Bondolino en ben zo blij dat ik hem gekocht heb! Ik draag mijn zoon al vanaf dat hij 2 weken oud is en hij wordt altijd meteen ontspannen als hij er in zit. Hij heeft verborgen reflux en dan is het helemaal ideaal om een goede draagzak te hebben. Het is het geld nu al meer dan waard geweest.
Ik heb een Mei Tai van Babyhawk. Mijn man zag het eerst niet zo zitten en wilde eigenlijk een andere draagzak kopen, maar nu gebruikt hij de mei tau heel erg veel, hij vindt het zo prettig dragen. Mijn advies is dus, koop dat waar je je het prettigst bij voelt, mannen moeten vaak eerst ervaren voordat ze ergens van overtuigd zijn Ik heb overigens ook nog een doek besteld, ik ben benieuwd of mijn man daar ook nog gebruik van gaat maken...
Mijn zoontje wilde eerst ook echt niet, ik ben toen iedere keer dat ik hem in de draagzak (mei tai) aan het knopen was, zachtjes aan het schudden gegaan. Toen hij eenmaal zat ging ik meteen lopen en voor ik het wist lag hij te slapen in de zak. Nu hoef ik niet meer te schudden, maar ik moet wel meteen gaan lopen.
Ik heb eigenlijk ook nog een vraagje. Mijn zoontje is nu 11 weken, maar hij is behoorlijk groot (maat 68), toch wilt hij nog steeds in de kikkerhouding zitten. Hoelang blijven ze meestal in de kikkerhouding?
Je hoort ze juist in kikkerhouding - knietjes hoger als de billen, rugje iets bol - te dragen, zo dragen we onze dochter van 2 ook nogsteeds!