Hey hallo! Eind juli verwachten wij ons 2e wondertje, onze zoon is dan 21maanden. Ik zit eraan te denken om een draagdoek ofzo aan te schaffen, of een duobuggy. Mijn zoontje is dan te klein om hele stukken te lopen en denk dat hij ook nog te klein is voor zo'n plankje aan de kinderwagen. Ik ben niet van plan om met beide kids uitgebreid de stad in te gaan, tenminste niet wanneer ik alleen ga. Dus mocht ik de stad in moeten is het voor een kleine boodschap. En gaat manlief of bv mijn moeder mee is het geen probleem dat er een buggy en kinderwagen mee gaat. Waar het mij omgaat is (ik woon in een dorp) wanneer ik boodschappen ga doen en lopend naar de winkel wil, of als ik ergens anders lopend naar toe wil wat voor mijn zoontje net te ver is om te lopen wat is dan handig? Een draagdoek en zoonlief in de buggy of zo'n duobuggy? Is een draagdoek misschien sowieso handig bij een 2e? Had mijn zoontje de eertse 4 weken vooral lekker bij mij opschoot en dat vond hij heerlijk (ik ook) En mijn laatste vraag... welke draagdoek is dan handig? Het moet voor de zomer niet te warm zijn, in de winter juist wel lekker warm en het is handig wanneer ik hem lang kan gebruiken. En natuurlijk zo goedkoop mogelijk (of stel ik nou teveel eisen hihi)
Hoi Renaatje, Mijn oudste twee schelen ook 21 maanden en ik heb heel mijn zwangerschap getwijfeld wat voor ons het beste was. Mijn oudste wilde graag lopen maar naar de supermarkt enz was nog te ver voor hem. We hebben in babyzaken duowagens geprobeerd maar daar vond ik hem eigenlijk al te groot voor, en ik was bang dat ik de wagen dan maar heel kort zou gebruiken. Een draagdoek leek me in het begin heel fijn maar niet zodra de jongste wat ouder werd. Ik heb snel last van mijn rug nl. Uiteindelijk hebben wij voor de kid-sit gekozen. Wat een perfect ding voor ons zeg!! In de winkel mochten we hem achter ons eigen merk wagen hangen met bak en zoonlief heeft er heerlijk op gezeten. Toen onze jongste er was ook, de oudste zat prachtig en kon zich goed vasthouden aan de bak en bleef netjes zitten. Het fijne vond ik dat hij kon lopen als hij wilde en als hij moe was of als ik haast had kon hij meteen heel makkelijk zitten. Toen mijn jongste eenmaal kon zitten en naar ons toekeek was het helemaal leuk, wat hebben ze zitten schateren samen!! Zoals je leest, ik ben fan, haha. Het enige nadeel is dat je iets schuin achter je wagen loopt, al is mij dat heel erg meegevallen. En gebruik je hem niet kon je hem omhoog klappen en had je er helemaal geen last van. Ik mag hem bijna weer gebruiken voor de jongste ook al is hij wel ouder,we hebben al geoefend en hij vond het prachtig want dan kan hij op de baby passen Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes met kiezen!
Wij zaten twee jaar terug met hetzelfde. Ik heb voor een duowagen gekozen. Ik vond het fijn dat de kleine gewoon lekker kon liggen en zeker in de zomer is dragen van een ukje zo warm.
Ik lees ook mee. Als alles goed gaat zullen mijn kinderen 20 maanden schelen. Ik ga denk ik veel dragen als de baby dat fijn vindt. Mijn dochter hield er niet van namelijk. Ik vind het ook zonde om een duowagen aan te schaffen. Heb een hartstikke dure wagen die nu pas een jaar gebruikt wordt. Zo'n zitje is dan misschien wel een optie. Kun je veel afwisselen. Voordeel is hier dat mijn dochter al met 8 maanden ging lopen en ik verwacht dat zij met 20 maanden wel aardig meekomt. Ik loop ook geen hele lange stukken namelijk. Lastig hè! Wat dragen betreft kun je het topic show je draagzak zoeken bij baby en dreumes, daar heb ik gister ook vragen gesteld.
mijn oudste 2 schelen 18 maanden, wij hadden een duo buggy van bambino (achter elkaar ) met een heel stevig babynestje erbij zodat de jongste gewoon veilig en stevig mee kon in de duobuggy. ik vond het ideaal, maar ik ook een draagdoek,had ik bij de eerste al, ook dat is ideaal .. nu voor de 3e hebben we ook weer een draagdoek aangeschaft
Een tijdje terug had ik eenzelfde topic geopend. Hier was ik al in het bezit van een draagdoek. Die had ik al voor Aiden destijds. Toch een duobuggy met babynestje aangeschaft, maar mede omdat ik nogal graag veel mag wandelen met mooi weer. Dan maak je er dus waarschijnlijk wel veel gebruik van. Je moet denk ik even voor jezelf na gaan of je er veel gebruik van denkt te gaan maken of niet. Overigens hebben wij de duobuggy tweedehands aangeschaft via Marktplaats. Scheelt toch een hoop geld!
Bij ons zat er ook 21 mnd en eennrijplankhe werkte boven verwachting goed. Voor 2 efteling bezoekjes < 3 mnd, phil en teds geleend, verder altijd met de tricot slen opgelost. Toen de 2e begon te lopen, wilde zij graag op hetplankje en grote broer wilde zitten! Nu met de 3e zit er 26 mnd tussen, en ook nog even naar duo wagens gekeken, maar dat lijkt toch niets voor ons. Mijn kinderen zijn erg lang en n passen dus niet, de duowagens zijn me te onhandig.
Wij hebben dadelijk 21 maanden verschil en gaan een plankje aanschaffen voor achter de wagen. We hebben naast de kinderwagen ook een losse buggy dus voor pretparkbezoekjes etc. kunnen ze beiden zitten. Duowagen lijkt mij eerlijk gezegd niets, ik verwacht dat de oudste ook zelf zal willen lopen.
Hier (hopelijk) hetzelfde "probleem" straks, al loop ik wel op de zaken vooruit nu. Mijn zoontje zal, als alles meezit, ongeveer 2 jaar zijn als zijn broertje of zusje komt. Ik zit nu al te twijfelen wat we dan moeten doen qua "vervoer". Een duowagen of duobuggy lijkt me op zich best handig, maar we hebben een ontzettend smalle gang met scherpe bocht, waar we met de huidige kinderwagen maar NET doorheen kunnen.. met een bredere of langere wagen is onmogelijk om daardoorheen te komen.Dus de optie duowagen valt eigenlijk gewoon af. Draagdoek dus.. of toch een meerijdplankje? Mijn zoontje is langzaam in zijn lichamelijke ontwikkeling, hij trekt zich nu (hij is net 1) nog niet eens op.. dus ik vrees dat het ook een late loper zal zijn. is hij dan wel sterk genoeg om het vol te houden op zo'n meerijdplankje? Al is het alleen even naar de supermarkt.. De kid-sit ken ik niet. ga ik eens even op googelen..
Wat super al die reacties! Heb besloten om sowieso een draagdoek te doen heb al wat gegekeken en het word dan waarschijnlijk een tricot slen of een bykay. Zo'n kidsit klinkt ook handig kan ik ook weleens naar kijken, ik heb besloten nu zeker nog geen duowagen te kopen. Het zijn vrij grote en lompe dingen en heb ook al een kinderwagen en een losse buggy. Als het moet kan ik altijd nog (via marktplaats) zo'n duobuggy kopen. En wie weet loopt zoon lief dan al wel een leuk stukje mee, ik ga voor nu maar voor de kidsit/meerijplankje en de draagdoek!
@Renaatje, een rekbare doek is in de zomer wel heel erg warm. Hier een rijtje voor- en nadelen van rekbaar en geweven. Asl ik jou was, zou ik een geweven doek doen, daar heb je veel langer plezier van. Of een VipCarrier, een hele dunne rekbare bamboe draagdoek. Ik heb een extra frame voor de Bugaboo gekocht en kon dus óf de wieg óf het stoeltje er op zetten en dan óf de baby op mijn buik óf de peuter op mijn rug.
een bykay is al niet echt fijn meer als je kindje een kilo of 6 weegt. Zou idd voor een geweven gaan. Onze kinderen schelen 25 maanden, en we hebben een duowagen en ik heb doeken. Soms is het fijn om met buggy en doek te gaan, maar soms is de duowagen makkelijker. Vind het in de winkel soms makkelijker de duo mee te nemen. Bukken om iets uit het onderste schap te halen vind ik lastig met de doek op de buik. Ik vind het dragen heerlijk.
Hier een leeftijdsverschil van 16 maanden en wij hebben een duowagen, draagdoek en draagzak. In het begin toen de jongste net geboren was hebben we voornamelijk de draagdoek en de duowagen gebruikt, maar vanaf een maand of twee zijn we overgestapt op de draagzak (manduca) en de duowagen. Momenteel gebruik ik de duowagen alleen nog wanneer ik alleen met de kinderen op pad ga of wanneer we een halve of hele dag weggaan. De oudste kan prima lopen, maar niet uren achter elkaar en op de buggyboard blijft hij eventjes staan, maar niet voor lang. Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik een duowagen en een (ergonomische) draagzak kopen, de draagdoek heb ik maar kort gebruikt en is ook een stuk warmer dan de manduca (draagzak).
O ja! De Manduca, ook een goede tip. Daar kun je zowel je baby als je peuter in dragen. Op buik en rug.