Luieremmer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RoAn1981, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Heb je nou wel of niet een luieremmer nodig? Ik zie hier allemaal dingen staan over Diaper Champs en weet ik veel wat allemaal, maar ik vind die dingen schreeuwend duur, en ik vraag me af: heb je zo'n ding nou echt nodig? Je kunt toch ook gewoon de luier meenemen en gelijk buiten in de kliko weggooien? Of zeg ik nou iets heel raars?

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Zo doen wij het inderdaad. Wij hebben een gewone goedkope luieremmer maar gebruiken hem haast niet, de luiers gaan gelijk in de container en klaar. Het is denk ik anders als je op een flat woont dan ga je minder snel naar buiten.

3. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik gooi de luiers gelijk weg in de kliko.
    vaak verschoon ik ook beneden en niet in haar kamer. en als ik haar boven verschoon neem ik de luier mee naar beneden en gooi ik t daar weg. vind het ook gewoon een vies idee, een prullenbak vol vieze luiers....

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Jeb...zo doen wij het ook. Een luieremmer is echt smerig. Als je daar het deksel van opentrekt ga je echt over je nek. Dus hier de luieremmer afgeschaft en gewoon, hoppa, direct bij het vuilnis!

5. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gooien de luiers gelijk in de prullenbak (geen kliko hier). Een plasluier gaat er gewoon in. Een poepluier doe ik in een zakje (luierzakjes van de etos). Maar hij poept maar 1x in de week, dus dat hoeft niet zo vaak :)

6. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Hier gingen ook de poepluiers sowieso gelijk in de container. De plasluiers of in de container, of in een gewone luieremmer (lag er aan waar we haar verschoonden). S'avonds als ze naar bed ging namen we de emmer mee naar beneden en gooiden hem leeg in de container. Daar zaten dan misschien 4/5 luiers in. Heb zo'n groot, duur ding als een diaper champ nooit gemist.

7. Aylen

Aylen Niet meer actief

Wij hebben een grote pedaalemmer gekocht, ideaal. Als de deksel daarvan dicht zit ruik je ook niks hoor. Iedere 2 a 3 dagen zit hij vol en verwissel ik de zak.

Ik had voor de geboorte van die luierzakjes gekocht zodat het niet zou stinken, maar dat is overbodig gebleken. Alleen maar belasting voor het milieu.

Het handige van een pedaalemmer is dat je de klep dus met je voet open kunt maken en dat je geen handen nodig hebt.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier gaan de luiers ook meteen de kliko in. En als dit niet kan (bijv s nachts) dan gaat hij in een luierzakje van de aktion. Hier kunnen een stuk of 5 luiers. Stinkt niet.
    Vindt een luieremmer gdwoon ranzig. Lekker al die poepluiers die er meerdere dagen staan. Kleine moeite om ze elke of paar x per dsg even in de vuilnisbak te gooien..

9. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Mooi, dan schrap ik die dus ook van mn lijstje :) Ik zie gewoon zoveel mensen hier zo'n Diaper Champ kopen, dat ik dacht: mis ik nou iets?

10. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hebben een grote afvalbak in de babykamer.. Gewoon met een vuilniszak.. Werkt prima. Eens in de 5 dagen ofzo haal ik de zak eruit. Je ruikt nooit wat op zijn kamer. Plasluiers gaan er gewoon in, en poepluiers (soms) in een luierzakje van etos.

11. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nee die heb je niet nodig.

Maar als aanvulling op bovenstaande reacties: ik zie dat er veel mensen posten, met nog hele kleine babies, wacht maar tot ze vast voedsel eten, dan gooi je die poep luier (zelfs in een zakje) echt niet meer op de kamer in een emmer hoor!! hihi

12. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb een Diaper Champ gekocht (welliswaar 2ehands). Ik kan je mijn ervaring nog niet delen.
    De eerste periode zullen wij ook voornamelijk beneden verschonen. Dan gaan de luiers gewoon meteen buiten de vuilnisbak in!

13. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier net zo, ik zou zeker niet zo'n duur ding kopen als je er over twijfelt.

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook een simpele luier emmer met een verzamel zak vd gemeente erin,poep luiers gaan in een anti geur zakje en zo de zak in. Zak is binnen 1,5 dag vol en stinkt niet.

(Hier betaal je per kilo die in je kliko zit, luiers mag je gratis afgeven op de milieustraat en dat scheelt echt mega veel kilo's dus geld ;)

15. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Bij ons in de gemeente recycelen ze de luiers. Wij hebben daarom wel een Daiper Champ. Zo sparen we de luiers op en gooien de zakken in een speciale container.

16. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Die vreselijk dure luier emmers vind ik de grootste waanzin. In mijn werk als kraamverzorgende kwam ik ze erg veel tegen, en ondanks het feit dat ze schreeuwend duur zijn liepen ze vaak vast (of dat moet inmiddels veranderd zijn met nieuwere types).

Ik ga voor een gewone luier emmer, met geparfumeerde afvalzakjes. Dat beviel me nog het best, aangezien ik elke keer naar buiten lopen onbegonnen werk vind.

17. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Die van ons poept wel wat vaker maar verder heb ik het zelfde verhaal :D
    Luieremmers zijn zonde van je geld, ze stinken en ze zijn lelijk, vind ik.

18. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ze zijn idd erg duur! Wij hebben er eentje van Marktplaats, dan is het nog te doen! Omdat wij de luiers opsparen voor de recycling vind ik dit wel een erg prettige luieremmer.

19. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Wij gooien de luier ook direct in de kliko. Vanuit mijn werk weet ik dat die luieremmers enorm kunnen gaan stinken en de vullingen voor zo'n luieremmers zijn ook belachelijk duur.
    Hier dus gewoon om de poepluiers een plastic zakje en de kliko in!

20. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik gebruik gewoon luierzakjes van de Hema en Big Bazar. Gooi ze daarna gelijk in de kliko buiten. Of gooi ze in het halletje beneden en aan het eind van de dag gooi ik ze allemaal buiten.

Deel Deze Pagina