Kindje oktober: lange mouwen/korte mouwen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Pinkie88, May 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Dag iedereen

Ons kindje is uitgerekend voor 11 oktober. Ik heb tot nu toe vooral rompers met lange mouwen gekocht, maar ik vraag me af of het ook nodig/praktisch is ok rompers met korte mouwen te kopen voor een winterkindje?

En wat met een slaapzak? Is dat dan best ook sowieso een met lange mouwen?

2. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

Mar 28, 2015
    452
    6
    18
    Female
    Rompers met korte mouwen zijn wat makkelijker aan te trekken. Een lekker vestje of truitje erover en het is ook warm. Slaapzak zou ik voor een newborn niet kopen, die slapen zoveel. Dan ben je steeds aan het omkleden en dat is ook niet prettig.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Rompers korte mouw en shirtjes lange mouw inderdaad, fijn voor de laagjes en makkelijker aantrekken. Slaapzak zal je wellicht pas gebruiken na een paar weken hoewel wij het met onze winter baby al wel vanaf het begin deden ivm de koude nachtvoedingen. Toen hadden we een slaapzakje dun zonder mouw want lag ze nog onder een dekentje n

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Rompers korte mouw en lange mouw beide te doen afhankelijk ook van kleding die je hebt

Slaapzak pas kopen als echt nodig is

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik vond rompers zonder mouw veel fijner, en dan natuurlijk een shirtje/truitje/pakje met lange mouw er over.

Hier vanaf het begin een eenvoudig slaapzakje van de hema met afritsbare mouwtjes. Ze hebben nooit onder een deken + lakentje geslapen.

6. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Overslag rompertjes met lange mouwen vinden wij fijn. Broekje of legging erbij en een vestje erover.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    wij hebben voor onze kinderen nooit rompers lange mouw gehad,

ik heb een februari kindje augustug kindje september kindje en oktober kindje

altijd romper korte mouw, een romper lange mouw is echt niet fijn wanneer er ook nog een longsleeve overheen gaat wat een gepriegel is dat om de mouwtjes weer uit de ellebogen te vissen.

maar het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. ik zou zeker een paar korte mouw erbij halen zodat je iig wat te vergelijken hebt en zelf een oordeel kunt geven wat jij het fijnste vind werken voor jou en je kindje.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier december, september en februari kindjes en allemaal lange mouwen aangehad. Zeker in het begin!

9. Issie

Issie Actief lid

Mar 16, 2015
    324
    93
    28
    Hier voornamelijk rompers met lange mouwen gebruikt voor onze oktober baby. Maar ik zie vaak op fora dat dit soort dingen heel persoonlijk is, en dat het echt afwachten is wat jij zelf het handigst vind. Zou dus van beide nog niet teveel kopen.

10. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,050
    938
    113
    Female
    Hier ook voornamelijk lange mouw bij de december baby!

11. Veera

Veera Niet meer actief

Zou van alles wat kopen. Je kunt er echt niks van zeggen.
    Dit jaar april kan je je sjaal aan, en vorig jaar kon je in bikini..

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Hier vond ik die lange mouw rompers maar niks.
    Vond het maar gepriegel! Ook had mn dochtertje een hekel aan uit en aankleden.
    Rompers met korte mouwen en zonder mouwen werkte hier beter.

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Hier alleen korte mouw rompers gehad. Vind lange mouwen niet handig. Nu heb ik jongens en bij meiden is het misschien anders als je bijvoorbeeld een jurkje aantrekt etc.

14. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hier een oktoberbaby gehad. Maar geen lange mouwen rompers. Ik kan daar echt niet mee overweg, dan moet er wat over heen en kruipt die mouw helemaal op, zo irritant.

15. bababoe

bababoe Fanatiek lid

Mar 11, 2011
    1,801
    775
    113
    Hier een decemberkindje en toen vrijwel alleen lange mouwen rompers gebruikt, met name in het begin! Nu uitgerekend in oktober, en denk dat ik daar weer voor ga.

16. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Ik denk dat ik er wel vanuit kan gaan dat korte broekjes bvb niet echt een nuttige aankoop zijn voor oktoberbabys :-D

Ok, ik koop er dan ook nog wel wat met korte mouwen.

Ik dacht bvb ook eventueel gewoon een romper met lange mouwen, met daarover een broekje. Of is dat sowieso te koud?

17. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook! Slaapzak hebben we wel al snel.gebruikt, dan sliep dochter door als ik haar na het voeden in bed legde, dan bleef ze lekker warm

18. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    hier een januari kind en september.
    die van januari heeft ze gehad toen ze rond een jaar was maar veel te veel gedoe met lange mouwen van truitjes id.
    septemberbaby sliep de eerste weken in een wikkeldeken.
    pas toen ze echt begon te bewegen in bed een slaapzak gekocht

19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    bij mn dochter ook altijd lange mouw rompers in het begin gehad. dus dubbel lange mouw (romper en shirt)

ze is van begin okt.

voor deze baby heb ik allebei aangeschaft.

20. Florina

Florina Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    2,729
    1,165
    113
    Mijn dochter is ook in oktober geboren maar heb geen rompers met lange mouwen gekocht en zal dat een eventuele volgende keer ook niet doen. Was prima rompers met korte mouw te gebruiken hoor :)

Share This Page