Ineens weer nachtvoeding baby 10 maand!?!??? Noodzaak of gewenning?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mieksel, 17 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Mijn dochtertje van ruim tien maanden, komt ineens, drie avonden op rij, weer voor een nachtvoeding...!?
    Ze sliep al met tien week door en sindsdien geen nachtvoeding meer.

Maar sinds drie nachten is ze ontroostbaar als ze wakker wordt en het enige wat ze wil is de borst, beide borsten zelfs. Dus niet even een troostslokje, maar een complete voeding!

Nu is mijn vraag: kan ik haar hierdoor weer wennen aan een nachtvoeding? Mijn dochtertje is gevoelig voor structuren, dus twee, drie keer iets op dezelfde manier doen, en ze is eraan gewend.
    Vandaar dus mijn twijfel, maar ze moet natuurlijk geen honger hebben!!

En hoe kan ik haar anders troosten als ze vannacht weer komt?

Oftewel, is deze plotselinge nachtvoeding noodzaak of gewenning??

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Bij jou is het een extra voeding, hier besloot zoon 2 weken gewoon maar
    niet aan de borst te willen...
    Lastige leeftijd kan het zijn!
    Er gebeurt er veel in het hoofdje en lijfje..
    Ik zou er gewoon in mee gaan.
    Hij zoekt blijkbaar troost/geborgenheid/veiligheid.
    Of een groeispurtje.

Gaat weer over!

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook gehad hoor, van de 8-11/12 maanden ongeveer. Opeens is hij er vanzelf weer mee gestopt.

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik geef geen BV, maar merk wel dat dit gewoon weer even een lastige fase is. Mn dochter sliep al een tijdje relatief goed door zonder dat we er heen hoefde, maar de afgelopen nachten moesten we er ineens weer 3 a 4 keer uit. Ook overdag is ze wat klageriger. Ik hoor veel om me heen dat rond 9,5 a 10 mnd een periode is dat baby's soms weer even wat lastiger worden. Misschien een ontwikkelingssprongetje of tandjesleed of gewoon mamahonger. Ik ben zelf ook al snel bang voor gewenning, maar aan de andere kant wil je je kindje ook geven waar het behoefte aan heeft.Ik zou dus denk ik toch maar gewoon voeden en ervan uitgaan dat het vanzelf weer overgaat als ze in wat rustiger vaarwater komt.

5. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik kreeg toen bij zoon het advies ipv voeding water te geven. Je voldoet aan het feit dat zij dorst heeft maar geeft geen voeding (dat kan namelijk inderdaad gewenning worden)
    Bij ons was dit de oplossing toen. (Hij kwam 9x per nacht!)

6. vos1985

vos1985 Actief lid

8 aug 2013
    376
    0
    0
    Je kunt inderdaad ook water water proberen, maar mijn ervaring leert dat dit niet altijd de oplossing is. Ook wij hadden in die periode zo'n fase. Kort erna bleek dat de kleren toch wel wat kleiner begonnen te worden. Met andere woorden, groeispurt! Heeft bij ons een week of twee geduurd en toen was het ook ineens weer over. Wij proberen wel altijd als ze 's nachts wakker wordt om haar zonder voeding te troosten en weer terug te leggen. Begint ze dan meteen weer te brullen en stopt dat niet binnen een minuut dan weten we dat het honger is en krijgt ze een fles. Dan is ze vaak ook tevreden en gaat weer rustig slapen.

7. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Dank voor de reacties tot nu toe.
    Fijn dat het herkenbaar is, en waarschijnlijk toch een 'faaaase';)

Water is een goed idee, maar ik vrees dat ze 'm niet pikt. Ga het wel proberen!!

Vos, jouw aanpak doen wij ook altijd. Eerst gewoon troosten en zonder voeding, maar na vijf minuten begint ze dan weer en is vervolgens ontroostbaar, behalve aan de borst dus...

Laten we hopen op een groeispurt! En vooral dat het niet te lang duurt, pfoei, vermoeiend.
    Al mag ik niet klagen, ze komt geen negen(!) keer...

8. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ja je kan het allicht proberen maar inderdaad is het wel weer zo'n fase waarvan je denkt wanneer eindigt die?
    Ja die 9x per nacht was niet grappig. Dan kreeg hij drinken en na 30 a 60 minuten kwam hij weer. Troosten, water,voeding echt niets hielp brrr als ik er nu nog aan denk! Hij is nu btw bijna 3 en slaapt nu van 19:30-20:00 uur tot 08:30 uur ;) dus het kan allemaal zo veranderen.

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Als ze honger heeft, gaat water 'm echt niet worden.
    Het klinkt mij als een groeispurt. Lekker in meegaan en als ze geen honger meer heeft en het gewoon gewenning wordt, merk je dat wel in de manier en hoeveelheid van drinken, (of dat gewoon troosten voldoende is weer). Kun je dan gewoon weer stoppen met die nachtvoeding.

10. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Gewenning geloof ik niet zo in... als ze het hiervoor niet deed zal ze er nu vast een reden voor hebben. Mijn dochter (9mnd) komt nu ook ineens veel vaker snachts (paar keer maar doorgeslapen dus zijn wel wat gewend)
    We hebben dit eerder gehad en het ging vanzelf over...geloof dat dat nu ook gewoon weer gaat gebeuren.

Waarom zitten klieren met water terwijl je de borst geeft?? Ik zou gewoon kiezen voor het makkelijkste...aanleggen en weer in bed leggen...zo slaapt iedereen bij ons weer het snelst.

11. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Lieve meiden, wat een fijne reacties allemaal!

Het voelt nu al minder erg, omdat het dus redelijk veel voorkomt als ik het zo lees en het waarsch vanzelf weer over gaat.
    Het accepteren geeft missch nog wel de meeste rust.
    We waren alleen al zo verwend met haar slaapgedrag, dus het is weer even wennen/slikken voor ons! ;)

Deel Deze Pagina