Beste dames, Ik weet echt serieus niet meer wat ik moet! Zit nu zelf ook in tranen.. Onze dochter is zondag 11 weken oud, en al vanaf het begin is het drinken een probleem. Ze krijgt flesvoeding. Friso standaard met nutriton. Vanaf de geboorte zijn we gestart met nutrilon standaard en een avent fles, na ongveer 2 weken zijn we over gegaan op friso op aanraden van de huisarts omdat ze tijdens en na het drinken moest huilen. En we zijn bij een ostopaat geweest. Nou dat ging al een stuk beter, tot ze op den duur veel te lang over de fles ging doen en veel moest spugen. Toen in overleg met cb nutriton door de fles gaan gebruiken en een difrax fles. Nou die was in 5 minuten leeg! Dat snelle drinken was van korte duur. Het spugen bleef ook en ons meisje was na de fles echt 2 uur ontroostbaar. Bij de kinderarts (belgie) geweest en bleek ze reflux te hebben en een enorme luchthapper te zijn. Op de rontgenfoto was te zien dat maag en darmen vol luchtbellen zaten. Ze heeft medicatie gekregen, gaviscon voor na de voeding en belladonna voor de darmkrampen door de voeding. Het ging een stuk beter, maar langzaam drinken bleef. Over gegaan op dr Brown fles. Die speen ging helemaal veel te langzaam dus de difrax speen erop gezet. Qua tijd maakte het niks uit met die fles, maar de dagen dat we die gebruikt hebben heeft ze elke dag wel een keer een fles terug uit gespuugd. Wij weer terug naar difrax en dat spugen was weer over. Nu sinds een paar weken lijkt het wel of ze de fles niet meer snapt ofzo. We beginnen met drinken, dat gaat goed. Op den duur even boertje laten en terug drinken... Nou niet dus.. Ze begint te huilen omdat ze nog wil drinken en we stoppen de speen in haar mond maar ze pakt hem niet, en blijft maar huilen.. Tot ze op den duur door heeft dat ie in haar mond zit en dan begint ze weer te drinken. Zo gaat dat wel een stuk of 3x tijdens het drinken. En soms is ze echt aan het krijsen! Ook zit ze heel vaak alleen maar te tutten op de fles... Of ze valt in slaap... Het drinken kost hier dus zeker een uur en dat is veel te lang! Ze bleef na de voedingen ook steeds lang slikken en rook heel zuur uit dr mond dus gister nog terug geweest naar de kinderarts en nu heeft ze ranitidine drank (zantac) gehad. Vandaag gegeven maar we merken er nog niets van. Ook sinds van de week een difrax speen maat m gaan gebruiken, maar maakt ook geen verschil... 3 standen ook al geprobeerd.... Zo lang mogelijk door laten drinken voor n boer te laten ook geprobeerd..... Stoppen en huilen blijft..... Wie kan ons helpen... Wie herkent dit... Het zou zo makkelijk zijn als iemand zou zeggen je moet zo'n fles en speen pakken en alles is opgelost, wij zijn echt even ten einde raad, zien er zelfs een beetje tegenop om weer de fles te moeten geven! Liefs Evi
Ah ik heb met je te doen. Erg he als je er tegen op ziet om weer de fles te geven. Ik weet niet of ik je echt kan helpen maar mijn dochter was ook een moeilijke drinker. Ze had ook een verborgen reflux. Toen wij daar uiteindelijk medicijnen en nutriton voor gingen gebruiken ging het wel beter. Volgens mij duurt het wel even voordat de zantac echt ze werking geeft. Dit is hoe wij het deden: 2 keer op een dag kreeg ze die zantac 1,5 schepje nutriton door de fles Difrax fles met de s speen En we gaven haar echt rechtop de fles zodat het goed kon zakken Tussendoor laten boeren En na de fles nog even rechtop laten zitten zodat dan alles goed kan zakken. Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt. Sterkte!
Het huilen na / tussen de flessen, voeding terug geven en lang doen over de flessen herken ik. Wij zijn gestart met difrax flessen en Friso Standaard + nutriton. Over gestapt op Dr. Brown flessen. Hierdoor werd het al iets rustiger met de flessen ging te snel leeg. Fr. Brown fles gecombineerd met difrax speen. Drinktijd was normaal maar huilen bleef toch aanhouden ookal was het minder dan voorheen. Toen op advies CB overgestapt van Friso Standaard naar Friso Comfort (groene verpakking bij spugen en krampjes) CB vermoedde namelijk dat hij constant last van zijn buikje had. Binnen 1 week veranderde hij in een vrolijke baby met nog maar af en toe zijn nukjes. Wellicht dus eens Friso Comfort proberen?
Dit klinkt mij niet zozeer als een flessenprobleem, maar als een refluxprobleem. Ik denk dat het handig is om even een paar dagen af te wachten of de ranitidine z'n werk gaat doen. 't Is toch weekend, dus kijk dat even aan, en houdt ondertussen vooral alle leefregels voor reflux aan: rechtop houden na de voeding, zo rechtop mogelijk voeden ook, (zithouding bij jou op schoot! Rugje tegen jullie buik aan. Niet helemaal rechtop, maar wel zo rechtop mogelijk), goed laten boeren, bedje ophogen of naar buikligging en eventueel ook in de draagdoek laten slapen, (schaf er eentje aan als je die niet hebt: is bij reflux haast onmisbaar wat mij betreft). Mocht je dan maandag nog geen enkele verbetering zien, dan weer contact met de kinderarts en kijken of andere medicatie handig is. Hier hebben we bijvoorbeeld nexium en na even inwerktijd van een aantal dagen, werkt dat als een tierelier
Friso comfort gebruiken en dokter Brown flessen en zantac. Sindsdien geen gespuug meer en pijn. Nu mijn dochter 6 maanden is ben k naar Friso standaard gegaan en difrax fles en gestopt met zantac. En het gaat nu goed. Maar k herken het helemaal wat naar voor je, maar als je die drie dingen gaat doen geloof me Na 1 week zie je dat het beter gaat
Zantac was hier geen succes. De combinatie van nexium met motillium maakte onze huilbaby een lachbaby ! Zou met het indikken van voeding ook even zelf goed testen of het wel door de speen heen kan komen. Wij hadden hier in verband met de reflux een langzame speen erop zitten (avent natural) Toen mocht ze over op de Nutrilon 2...en niet meer drinken...echt een drama. Deed ik er bv in..wel gewoon drinken. Ik ben toen zelf maar gaan proberen te drinken want ik vertrouwde de fles niet...kwam het dus mooi niet door de speen heen. Terwijl Nutrilon 1 er wel normaal door ging. Wat heb ik daar mee lopen tobben zeg. De prettigste flessen vind ik de Avent Natural. Ze krijgen hier net als bij de dr Brown zo weinig mogelijk lucht mee binnen, maar niet al die verschillende onderdelen als bij de dr Brown (systeem zit in ring verwerkt). Tussendoor stoppen voor een boertje was hier ook een drama waardoor ze meer ging huilen en dus meer lucht binnenkreeg...en weer ergere reflux kreeg. Fles eruit, speen erin..boertje en weer verder. Heel veel succes
Trouwens tot 6 maanden bv gegeven, moest toen ivm zkh opname over op Nutrilon. Heb wel af en toe bij moeten voeden met Nutrilon voor die tijd.
Uhm past de voeding wel door de speen? Na een tijdje dikt het in he,hadden wij ook hij word dan boos omdat hij honger heeft!! Ik herken je gevoel wat eem geklooi was dat na de borstvoeding pffff Wij haddem friso allergy care 5 scheppen,150ml water ,en 3scheppem nutriton geloof met m en anders een l speen