Hier was ik tot na m'n 1e bevalling beetje argwanend voor draagdoeken, vond het allemaal nogal 'alternatief' en 'niks voor mij'... toen m'n 1e meisje e slechte slaper bleek te zijn en niet liever dan in m'n armen lag werd ik na 6 weken wanhopig en ben ik e tricot slen gaan halen; Dat knopen bleek e fluitje van een cent en ik had onmiddellijk een flinke slaper, die ervan genoot hele dag op mama's buik te rusten i de draagdoek. Kon eindelijk terug m'n handen vrij hebben en wat huishouden doen . Zij heeft er in gezeten tot 3-4 maand. voor uitjes wel meestal de kinderwagen of maxi-cosi. Vanaf 6-7 maand overgegaan naar een draagzak (zowel buik als rug drager). Met tweede kindje ook direct de draagdoek ingeschakeld. heerlijk die vrijheid! vanaf dat ze wat steviger en groter worden hier ook de draagzak. De oudste is nu 3,5 en heeft de voorbije vakantie nog in de rugdrager gezeten tijdens het wandelen! helemaal fan!!
Geen idee of er veel baby's zijn die het niet fijn vinden. Mijn meisje wordt er juist enorm relaxed van. Maar die heb ik wel al vrij vlug in de doek gedaan. Misschien is 't ook een kwestie van gewenning? Heb net een supermooie Hop-Tye gekocht, zo verschrikkelijk blij. Nu bij de brievenbus gaan liggen wachten tot ie bezorgd wordt. Wat betreft dragen en jas... Ik heb nog een zwangerschapsvest dat ik nu gebruik. Doet 't ding eindelijk eens dienst. Die kan ik dichtdoen over mijn meisje heen (buikdragen). En tegen de winter is ze al groter. Dan gewoon lekker aankleden en jasje aan. En over mijn jas heen.
Thirza had ik altijd onder een grote fleece/regenjas. Ideaal, niet helemaal dicht en dan nog een extra sjaal rond haar nekje. Geen geprop met een winterjasje in de doek.
Wat betreft niet fijn vinden: beide meiden hebben hier dus de eerste 3 maanden zo'n beetje in de combi cotti gewoond en vonden dat heerlijk. Caitlyn heeft daarna een tijdje gehad dat ze het niet wilde, maar vond het van de week wel weer prima in de hoppediz. Wel voor beperkte tijd, want ze loopt al stevig aan onze handen, dus ze wil ook gewoon beweging. Maar desondanks heeft ze zo'n 4-5 uur in de doek gezeten.
hier ook een februaribaby die leefde in de doek. Heerlijk vond hij het! Vooral met de vrieskou, mutsje op en dan lekker bij mama onder de jas (mn zwangerschapsjas was daar ideaal voor ) Tip om te leren knopen: youtube! ik heb in mn zwangerschap geoefend met een kussen en ben vanaf dat zoon 10 dagen was gaan dragen.