Ik ben op zoek naar een draagdoek maar zie door de bomen nu echt het bos even niet meer. Dus aan jullie de vraag, wat beviel jou beter? Een rekbare draagdoek of een geweven draagdoek? Evt in een reactie een toelichting of andere dingen waar ik op moet letten? Wil gaan dragen van 0-6 maanden, op de buik dus. Zowel thuis als onderweg. Kindje wordt eind maart geboren dus ik zal tot eind van de zomer gaan dragen. Ik heb een gemiddelde lengte en normaal postuur. Alvast bedankt
Een rekbare draaggoek is erg warm in de zomer. En met een geweven kun je veel langer doordragen. En je kunt heeeeeel veel verschillende soorten knopen doen met een geweven. Met een rekbare is maar een veilige knoop te maken. Ik heb ze allebei en een geweven zit gewoon veel steviger.
geweven! Draagt erg fijn en een rekbare rekt snel uit. Het is dat ik nu met een dikke toeter loop, maar ik droeg mijn zoontje veel in de doek.
Ik vond mn rekbare doek veel (echt véél) fijner dan mn geweven doek. Draag daardoor nu niet of nauwelijks meer.
ik heb consulten gehad voor een geweven doek. maar ik kan er echt geen vriendjes mee worden, heb het maaaaaanden geprobeerd bij al mijn kindjes ( alleen de vierde niet) bij de eerste drie steeds terug gevallen op rekbaar, ik bleef oefenen met geweven maar als we weggingen nam ik toch echt de rekbare mee ik stond letterlijk een uur te stuntelen met de geweven. het moet je liggen denk ik. bij mijn vierde een draagzak aangeschaft, deze kan ik verstellen van broekmaat 56 tot maat 80 ongeveer hij draagt heerlijk, in 20 seconden heb ik hem in de zak zitten. ik heb nu ook de fidella gekocht, in de aanbieding van 130 voor 70 bij limango. hoe hij draagt weet ik niet ,maar is ook pas vanaf broekmaat 62/68 maar kan wel tot broekmaat 92 versteld worden dus mijn dochter van 2 zou daar nog inpassen. ik zag dat ze ook een rekbare doek in de aanbieding hadden van 50 of 60 voor 30 euro, maar dat is alleen beige qua kleur dus geen leuke vrolijke kleurtjes. zelf zou ik zeggen rekbaar, maar als je er mee overweg kunt zul je langer plezier kunnen hebben van een geweven. zelf heb ik voorkeur voor een verstelbare draagzak.
Vraag een draagconsult aan. Dan krijg je diverse doeken om te proberen en zo kun je zelf een beslissing maken
Ik heb beide doeken, een rekbare doek die ik voor mijn zoontje heb gebruikt en een halfgevordende geweven doek die ik voor mijn dochter gebruik. Beide kun je prima gebruiken maar de geweven doek kun je langer gebruiken en je kan het kindje dan met meer knopen dragen. Probeer voor jezelf uit wat je fijn vind en neem dan een beslissing.
Ik vond de eerste paar maanden een rekbare doek fijn, ik had een by Kay. En vanaf een maand of drie ging ik over op mijn geweven doek. Met een geweven doek kun je meer gewicht hebben en verdelen over je rug en schouders en vond ik het fijn dat ze gewoon 'vast' zat. De eerste paar maanden vond ik rekbaar fijner omdat je rekbaar eerst kan knopen en dan je kindje erin doen en eruit halen en weer erin doen. Dus zat ik met de geknoopte doek in de auto, dochter uit de maxi cosi en hup de doek in. Met geweven gaat dit niet. Het knopen is met rekbaar of geweven net zo makkelijk... Gewoon 3x youtube kijken en het lukt. Maar ik zou nu ook idd voor een goede draagzak (erbij) gaan. Mijn oog was gevallen op de Bondolino
Ik heb de eerste maanden een rekbare gebruikt, heerlijk vond ik het. Maar hij was een oktober baby in de zomer had het niks geweest. Voor een volgende ga ik mijn geweven gebruiken totdat de draagzak goed past. Geweven vergt wel wat oefening.
Ik heb eerst een rekbare gebruikt omdat je die van tevoren kan knopen. Daarna ben ik overgestapt op een Ringsling, ook ideaal omdat je hem alleen maar strak hoeft te trekken. Heb wel nagedacht over een geweven, maar ik ben bang dat ik daar veel te klunzig voor ben
Bedankt allemaal! Ik denk dat een geweven draagdoek beter bij mij past, als ik zo jullie ervaringen lees. Bedankt voor de tip van het draagdoek-consult. Daar ga ik zeker wat mee doen!
Hier nooit geen rekbare gehad en ook nooit gemist. Ik vond het knopen en aanspannen van de geweven doek echt supersimpel. Wrapyouinlove heeft goede filmpjes op YouTube daarover. Rekbare zou ik sowieso niet doen in de zomer. Dat zijn 3 lagen niet ademende stof over je kindje heen.
Ik ben draagconsulent en ik werk dus met beide doeken. Ook allebei zelf gebruikt. Bij mijn oudste zoon alleen een rekbare gehad (toen kende ik de geweven nog niet, 7 jaar geleden) Heb er wel plezier van gehad, maar bah wat was dat warm. Hij is in juni geboren. Mijn tweede zoontje heb ik alleen maar in geweven gedragen en ook echt lang. Tot zijn 4e verjaardag. Laatste jaar alleen nog maar met verre wandelingen hoor. Mijn voorkeur ligt echt bij de geweven doek. Die heb je dun en zacht voor kleintjes, dik en stevig met bv hennep of linnen voor peuters. Met wol voor in de winter, etc. Ik zeg dit niet omdat ik zelf consulent ben, maar ik raad wel echt een consult aan. Zo kun je alle stofjes en soorten voelen, leer je alles over ergonomisch dragen en leer je op de juiste manier en veilig te knopen. Tuurlijk zijn er ook vast wel natuurtalenten, maar ik heb heel veel consulten gehad waarbij de moeder het met you tube maar niet lukte.