Nadelen bugaboo?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door klarinet, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ben zwanger van de tweede en ben aan het kijken voor een andere wagen. Ik gebruik nu de easywalker en de is opzich ideaal, alleen kan hij niet naar je toe gedraaid worden en vind ik de overgang van wieg naar buggy erg groot.
    Nu ben ik aan het kijken voor een bugaboo die we in combinatie met een kidsit willen gebruiken.
    Echter hoor ik ook negatieve verhalen over de bugaboo, oa dat ie zwaar zou rijden als je kindje wat zwaarder wordt?
    Wat is jullie ervaring? Of hebben jullie andere tips met het oog op een actieve dreumes (die dan 2jr en 3 mnd is) en een baby??
    Thanks!!

2. Japs

Japs Actief lid

17 aug 2007
    150
    0
    16
    Ik vind het een enorm nadeel dat ze zo gruwelijk lelijk zijn ;)

3. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik vind de bugaboo een heerlijke wagen! Hij rijdt nog steeds fijn als mijn zoontje er in zit en die weegt nu 12 kilo.
    Het enige nadeel vind ik dat de bak zo laag zit. En dat hij niet echt goedkoop is..
    Wij hadden een bugaboard aan de kinderwagen met een zitje voor onze zoon om op de zitten. Hij was 21 maanden toen onze dochter geboren werd. Werkte voor ons prima.

4. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb ook de bugaboo en kan niet echt nadelen noemen.
    En mijn dochter van bijna 3 zit er ook wel eens in en dat gaat prima.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Het enige nadeel die ik kan bedenken...dat is de prijs!!! :D
    Maar vind hem echt elke cent waard hoor!
    Gebruik hem nu ook nog regelmatig en vind het echt een super fijne wagen!
    Ik heb nooit last gehad van de 'lage' kinderwagenbak, en dat terwijl ik rugproblemen heb.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

De prijs en het verlaagd winkelwagentje uiterlijk waren genoeg nadelen voor mij om een andere wagen te kiezen.

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind het nadeel dat de boodschappenmand redelijk ontoegankelijk is met de kinderwagenbak erop.
    Verder vind ik het een heerlijke wagen.

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    nadeel?!?!? zwaar rijden bij een zwaarder kindje? die moet dan zijn vering bijstellen en de wielen oppompen of een keer naar de sportschool...:D:D:D:D

super wagen. lage bak kan je vervelend vinden maar ik vind het juist super handig. zet m naast je bij de bank. ben je op visite of iets kan je er ook gelijk goed bij.

Nadeel idd de prijs! hij gaat hier zometeen voor t derde kindje in de running en hij is nog steeds super.

9. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Ik kan er ook geen nadeel over opnoemen. Vind het een heerlijk wagen en vind hem iedere euro waard.

Dat de bak laag is, zie ik alleen maar als een voordeel doordat ik klein ben.

En ik hem nooit zwaar gevonden met duwen.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    ik vind het boodschappenmandje ook redelijk ontoegangelijk als de buggyzitting erop zit.
    Ook vind ik hem nog steeds laag, en het desing niet mooi, maar wat een super fijne wagen in gebruik. Is gewoon met 1 hand rond te rijden, ligt en makelijk in te klappen.
    De bak is lekker ruim, net iets hoger, en de buggy inzit is helemaal super.

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    We hebben in het verleden ook eens achter de bugaboo gestaan en mee gelopen maar ik kwam met mijn voeten tegen de achterbanden aan (euh ja het tussenstuk zo'n flappie voeten heb ik namelijk niet GNIFFEL). Verder vond ik de duwstang niet fijn omdat deze alleen in hoogte verstelbaar is maar vervolgens in dezelfde richting uitschuift zodat je er zo recht achter staat (maar misschien vinden sommige mensen dat fijn). Verder vond ik het niet fijn dat de duw stang ovaal was met duwen. Maar goed dat is een detail wat ik niet makkelijk vond.

Verder is de bugaboo een wagen die iedereen heeft ... ja persooonlijk wil ik dan juist NIET die wandelwagen ... maar dat heeft er niks mee te maken of hij wel of niet fijn rijd ... stom iets van mij zeg maar!

Wij hebben een easywalker en bevalt ons prima. We hebben het als een voordeel ervaren dat ukkie van ons af keek ipv van naar ons toe. Zo leert hij ook dat er een wereld om hem heen is. Verder was inderdaad de overgang van wieg naar buggy zit wel groot (ik snap je daarin ook wel weer) maar wij hadden de buggy de eerste maand helemaal vlak zodat hij ons toch nog kon zien. Naarmate dat hij rechter op ging zitten was hij er ook wel aan toe om rond te kijken.

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hij is zow laag dat je als je wat langer bent altijd maar moet bukken en ik vind een man achter een bugaboo er ook niet uitzien, lijkt net een poppenwagen...verder vind ik hem ook erg duur...

13. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik heb 'n een tijdje gehad en hij heeft veel voordelen. Zo is het erg handig dat je de duwstang naar de andere kant kan klappen en hij is erg smal, zodat je ermee door kruidvat kunt, waar ze vanalles in de paden opstellen.

Nadelen: zeker weten de prijs, het is echt een dure wagen. En er is geen losse wagenbak. Als je kind op het randje zit van zitten of liggen, dan moet je voor één van de twee kiezen. De wagenbak omzetten naar een zitgedeelte is wel even wat werk. En alles valt uit je mandje als je de wagen inklapt om bv in de auto te doen: het mandje ligt dan op de kop.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier sluit ik me bij aan.

15. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    nadelen:

-lage bak
    -zitje waarin het ruggetje niet recht zit(soort kuip)
    -duwstang zit speling op
    -reiswieg en zitje zit ook speling op

16. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL

Ja dat van ingeklapt in de auto leggen moet ik je ook gelijk in geven hier valt het er ook uit.
    En ik heb via marktplaats een los frame gekocht zadat ik de bak en het zitgedeelte makkelijk kan afwisselen.

17. Ladydi85

Oh, dat hoort zo? :) Ik dacht dat die van ons niet helemaal goed was haha!

18. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hier vind ik ook het in auto leggen heel irriant, alleen ik heb nou nooit in het boekje nog eens opgezocht of ik het nou wel goed doe of niet.

als ik de kinderwagen in de auto leg, met dus niet de babybak er op, dan moet ik dus eerst het bovenste zit gedeelte eraf halen, op de straat zetten (dit vind ik dus heel irritant en vies) en daarna het onderstel inklappen, omdat ik het onderstel (het zwaarste gedeelte) als eerste in mijn auto wil leggen

dan daarna kan ik het zitgedeelte er op leggen maar dat heeft dus in de tussentijd op de straat gestaan..

maar misschien ben ik wel dom en kan je hem ook in een x in klappen, maar ik zou niet weten hoe hahaha;)

verder Heerlijke wagen, en ik denk dat er bij elke wagen wel nadelen zullen zijn:)

19. Ladydi85

En een reden dat we hem weg hebben gedaan: mijn zoontje heeft een lange rug en werd te lang voor de bugaboo: hij kwam met zijn hoofd tegen de zonnekap aan. In de Maxi Cosi Mura niet. En die zonnekap is toch wel erg handig als de zon fel schijnt of als het regent en er een regenhoes over de wagen moet.

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hm hier kan ik me niet in vinden. Ik moest juist in het begin erg wennen aan het feit dat ik mijn zoontje zo overdreven rechtop vond zitten in de bugaboo. En nog steeds valt het me op dat wanneer hij in een buggy zit, hij daarin opeens zo hangt. Terwijl ie in de bugaboo heel rechtop zit.

Het enige echte nadeel vind ik dat je niet bij het boodschappenmandje kunt (of naja, heel moeilijk) als de reiswieg er op zit. Ik heb daar overigens geen problemen mee met de zitting.

Verder vind ik het een fijne wagen! En bovendien niet zwaar rijden met mijn zoontje van bijna 15 kilo.

Ik gebruik hem nu overigens in combinatie met de kids-sit en dat gaat ook prima. Het is niet ideaal want ik loop er nu wat scheef achter omdat ik anders tegen de kids-sit aan schop, maar ik vind dat niet storend lopen eigenlijk. En mijn oudste zoontje vindt het heerlijk, die wil er niet eens vanaf ;)

Deel Deze Pagina