Maar er staat toch nergens dat de doek verkeerd gebruikt is? Waarom zou het niet kunnen dat een draagdoek (of een bepaald merk) toch gevaarlijk is onder een bepaalde leeftijd..
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je kindje kan stikken als je een draagdoek goed gebruikt. Ik heb toen mijn zoon heel jong was een rekbare doek gebruikt, maar altijd boven mijn kleding, niet te dik aangekleed en zijn hoofdje was altijd vrij zodat hij vrij kon ademen. Nu hij ouder is gebruik ik een Mai Tai, en ook daarbij is zijn hoofdje altijd vrij. Het kan niet anders dan dat die draagdoek verkeerd is gebruikt, of dat het zo'n bananending was waarbij de baby in ligt.
als jij je kind onder shirts en truien stopt heb ik geen draagdoek nodig om kind te laten stikken.. bij juist gebruik van een draagdoek is nl neusje en mondje vrij van een kind
Als ik het goed lees, was het kindje al overleden toen het in de draagdoek werd gedaan.. Dan kan het toch nooit de schuld zijn van de draagdoek?
Ten eerst, en kind moet je nooit onder je eigen kleren dragen, staat in het artikel dat je moeder het kind onder haar eigen tshirt droeg.. En de komma (liggende) houding wordt afgeraden, je kan je kindje het best rechtop dragen. In een gewone draagdoek geweven of rekbaar kan er dan echt niks gebeuren. Wat wel gevaarlijk is, is je kindje liggend dragen. Dan kunnen ze met de kin op de borst moeilijker ademen. Ook in die minimoney dingen zitten ze niet in de goede houding. Ik denk dat als je een kindje rechtop draagt in een gewone draagdoek en goed geknoopt het absoluut niet gevaarlijk kan zijn
ja je moet het idd goed gebruiken alhoewel ik geen grote voorstander ben van draagdoeken, ik heb iemand boven op haar kindje zien vallen ermee (ondanks correct gebruik) en die brak een been dat kindje (en had veel erger kunnen zijn!!!) dus vind het een beetje gevaarlijk dingen, heb zelf ook geprobeerd maar vond het doodeng.
Een kindje in de draagdoek onder de trui is verkeerd gebruik ja... Ik vrees dat het arme kindje gewoon gestikt of oververhit geraakt is Fiene zit vanaf ongeveer een week al in de draagdoek en ik zou niet weten hoe het gevaarlijk kan zijn, als je hem goed gebruikt. Niet te warm aankleden en zorgen dat het kindje vrij kan ademen, dan is er niets aan de hand.
Enig idee hoeveel ongelukken er jaarlijks met kinderwagens gebeuren? Daarvan zegt toch ook niemand dat we die dan maar moeten laten staan? Dit is overduidelijk verkeerd gebruik, wie komt er nou op het idee om een pasgeboren baby van 2 dagen oud onder een trui en t-shirt te stoppen...
Wat een vaag bericht zeg. Ten eerste lees ik ook dat de baby koud en levenloos was vóór dat het in de draagdoek werd geplaatst (zal wel schrijf fout zijn) en ten tweede vind ik dat je hier kan spreken van gevaarlijke ouders ipv een gevaarlijke draagdoek. Met een beetje gezond boeren verstand kan je als ouder zelf toch ook wel bedenken dat een baby altijd het gezichtje vrij moet hebben, niet onder kleding gedragen kan worden en het niet te strak mag zitten. Erg jammer dit weer, draag doeken zijn heerlijk en voor vele baby's en ouders een uitkomst! Neemt niet weg dat het een tragisch bericht is natuurlijk.
Heel triest natuurlijk, maar hoeveel ongeluk(jes) gebeuren er wel niet met kinderen in de wagen of op de fiets, of als je gewoon valt als je je kind op de arm hebt.
Aan de andere kant van de wereld gaat het een keer heel erg mis met een kindje dat veel te warm in een draagdoek (onder kleding) wordt gedragen. Omdat we zo makkelijk communiceren weten wij dit nu ook. Maar als draagdoeken echt enorm gevaarlijk waren, dan zouden er hier in NL ook jaarlijks kinderen overlijden terwijl ze in een draagdoek gedragen werden. Volgens mij is dat niet zo. Dus door één incident ergens op de wereld, lijkt het ineens of die dingen gevaarlijk zijn. By the way: oververhitting is natuurlijk altijd een reëel risico. Als je ziet hoe ongelooflijk dik kinderen hier soms worden ingepakt verbaast het mij dat er niet meer onder bezwijken. Het zal hier misschien ook wel een bezorgde moeder zijn geweest, die bang was dat haar kleine baby het koud zou krijgen. Zelf heb ik nooit een draagdoek gebruikt, omdat ik bang was dat ik hem niet goed zou knopen en mijn kind eruit zou kunnen vallen. De menselijke factor is mij te groot in deze. Maar dat is mijn makke, iemand anders heeft misschien meer vertrouwen in haar knoopvaardigheden.
Oke ben het mee eens dat dit een beetje een vreemde artikel is. Maar waarom zou een draagdoek nou niet slecht kunnen zijn?? Bedoel er zijn zat dingen waar eerst geen gevaar in gezien werd wat achter af toch gevaarlijk bleek te zijn. Vindt persoonlijk juist een beetje naief om meteen te roepen dat iets juist niet gevaarlijk is. Maar goed dat is mijn mening. Wil nu ook niemand hier mee aanvallen hoor
Ik kan echt zeggen met 200% zekerheid dat de buggy nog nooit is omgevallen (met kind erin) of dat ik deze los heb gelaten en hij vooruit is gerold ofzo, terwijl ik me echt wel eens verstap of struikel ofzo dus die garantie vind ik aanzienlijk groter dat in de wagen de kans vele malen kleiner is dan in een draagzak, maar dat is persoonlijk, ik zou er niet aan moeten denken dat ik mijn kindje dooddruk doordat ik struikel ofzo..
Ik had laatst mijn kindje in mijn armen (zonder draagdoek) met het gezichtje naar voren en de rug tegen mijn buik en mijn beide armen eromheen. Toen struikelde ik. Ik besefte in een kwart seconde dat als ik nu zou vallen ik óf de baby los zou moeten laten om me te kunnen "opvangen" of ik zou inderdaad VOL op mijn baby vallen. Ik heb toen een ontzettende rare stap gezet om het hele gebeuren te voorkomen waar ik een zwaar gekneusde teen aan over heb gehouden. Ik wil alleen maar zeggen dat je ook op je kind kan vallen zonder draagdoek om te hebben. Oververhitting: waar dragen ze de meeste draag doeken? Juistem, Afrika. In de volle hitte, in de brandende zon, midden op de dag. Gaan ze er daar aan dood? Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord. Als je een draagdoek goed gebruikt, kan er echt niks gebeuren. Natuurlijk, er kan altijd wat gebeuren, maar dat geld voor alles, niet alleen voor een draag doek.