Draagdoek heel gevaarlijk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Cynnie1984, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jijzelf als voorbeeld met 200% garantie dat je wagen niet omvalt, is niet zo statistiek verantwoord om aan te tonen dat een kinderwagen nooit kan omvallen :D Ik ken genoeg voorbeelden van kinderwagens die omvallen of wegrollen (was er een tijdje terug niet zo´n filmpje van een kinderwagen die van een perron rolde, zo voor een trein, kindje mankeerde gelukkig niets!).

Wat ik wil zeggen is dat die ene die struikelde, of deze vrouw geen voorbeelden zijn voor de veiligheid van een doek. Een doek is veilig, de kans dat je struikelt enorm klein. Net zoals dat een kinderwagen ook niet onveilig is. Het feit dat er iets mee KAN gebeuren, maakt het niet onveilig.

Er overlijden nog steeds meer kindjes aan wiegedood dan dat er kindjes in een doek dood gaan. Gaan we ook zeggen dat bedjes onveilig zijn?

Ik draag ook lekker door.

Trouwens over dat vallen, ik ben laatst met dochter van de trap gevallen, en in een fractie van een seconde bescherm je echt je kind ipv je eigen val te breken. Mijn moeder is ook met mij als baby van de trap gevallen en deed hetzelfde. Hier in dit topic ook een voorbeeld van een moeder die draait om haar kind te beschermen ipv haar val te breken. Ik geloof wel heel erg in die oerkracht om je kind te beschermen dat je niet zo snel op je kind zult vallen in het geval dat je zou struikelen.

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Natuurlijk moet je hem gewoon dragen als jij er prettig bij voelt.
    Ik denk ook niet dat iemand hier zegt dat je dat niet moet doen.
    Maar je had het net over de wiegendood.
    Ook hierbij werd elek keer gedacht dat zus of zo liggen veilig voor de baby was.
    En dat bleek achteraf toch niet zo te zijn.
    Dus waarom zou het dan ook niet zo met de draagdoek kunnen zijn??

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    "De Australische overheid heeft ouders gewaarschuwd voor de gevaren van draagdoeken, na het overlijden van een twee dagen oude baby in Adelaide. De baby voelde koud aan en ademde niet meer toen het in een draagdoek werd geplaatst onder de t-shirt en trui van de moeder."

Dat de consumentenraad niet meteen een verbod op t-shirts en truien heeft gedaan????

:D:D:D

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    En dan nog iets, zeer waarschijnlijk gaat dit NIET over draagDOEKEN, maar om draagZAKKEN! Aangezien "infantino" weer wordt aangehaald, een draagZAKKEN fabrikant.
    veel mensen verwarren dit, iets met een klok en een klepel he..
    Alleen jammer dat het ook in de pers fout gaat en iedereen weer lekker hysterisch reageert.
    ben benieuwd hoeveel stomme reacties we nu weer krijgen als Elize prinsesheerlijk in haar doek zit!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk dat het reuze zal meevallen. Wie leest al die kul berichtjes nou?
    :D

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik zie hier ook niemand hysterisch reageren ;)

7. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze weten nog steeds niet wat de oorzaak van wiegedood is. Tegelijkertijd met het advies om baby´s niet meer op de buik te leggen werden ook de adviezen aangepast met wat voor dekentjes je het best kunt gebruiken etc. en hoe de baby te kleden en aan te passen aan de temperatuur enzo. Het aantal gevallen met wiegedood is gedaald, maar de kans is ook groot dat dit komt omdat men nu beter let op warmtestuwing bij kleine baby´s. Iedereen die zich inleest over het gebruik van een draagdoek weet dat daar voor wordt gewaarschuwd, dat je er op moet letten je kind niet te warm gekleed in de draagdoek doet, het gezichtje vrij moet zijn om te ademen en je de lichaamstemperatuur (voelbaar in het nekje) in de gaten moet houden.

8. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ja ik snap wat je bedoelt.
    En ga ook niet meteen zeggen dat een draagdoek niet veilig is,ik zou het niet weten :D
    Alleen heb ik altijd zoeits van zeg nooit nooit snap je.
    Maar goed doet er ook niet toe.
    Het verhaal van die artikel vindt ik zelf ook een beetje vaag ;)

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    haha, ik ben de enige die hysterisch reageert, haha.
    gewoon omdat ik zo vaak hoor: oei, doe voorzichtig, is dat niet gevaarlijk etc etc.

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    als ik vanavond mijn kindje naar bed breng.. en dan lekker stevig ONDER het matraslakentje leg en dan dekentje er ook nog goed overheen.. lekker strak over het hoofdje.. dan leeft mijn kind morgen ook niet meer... maar dan komt er geen bericht van dat dekentjes gevaarlijk zijn.. dan staat er gewoon met koeieletters in de krant dat ik een niet al te slimme moeder ben die het niet waard was een kind te krijgen.

11. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Oh ik kan mij het niet voorstellen dat die kleine jongen van mij stikt in de draagdoek..hij geniet en slaapt alleen maar.. en zelf let ik ook steeds op of hij wel goed ligt..

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Zoals ik het lees werd het kind onder de trui en shirt van de moeder gezet toen het al overleden was want het was koud. Waarschijnlijk wilde de moeder het kind op deze manier wat opwarmen maar toen was het al te laat.
    Vreselijk!

13. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ik lees ook dat het al was overleden voordat het in de draagdoek werd gezet.
    En misschien gaat het niet om de draagdoek maar om die andere dingen, ik heb een draagdoek, maar die is van rekbaar katoen, en die mag onder geen beding onder je kleding dragen, heb ik ook niet gedaan, het hoofdje moet vrij zijn en het kindje moet vrij kunnen ademen.
    Over vallen met je baby in draagdoek, is mij nooit gebeurd. Maar kan vallen niet gebeuren dan zonder draagdoek met baby in handen?
    Ongelukken heb je overal, maar als ouder zijnde moet je zo verstandig mogelijk zijn.
    En roken is ook niet verstandig, vergroot jeook kansen op....
    Wie stopt en wie niet?

Deel Deze Pagina