Huilen snachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miracle1984, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Hoihoi,

Ons mannetje van bijna een jaar sliep altijd super snachts. Soms werd hij rond half 6 een beetje wakker maar als we een speentje gaven sliep hij tot ongeveer 7 uur. (vanaf 7 uur savonds).

2 weken terug heeft hij zn prikjes gehad. Vanaf die dag wordt hij snachts vaak (elk uur of vaker) huilend wakker. Na even gerust te stellen en weer zn speentje slaapt hij meestal wel verder maar soms duurt het ook een uur voordat hij weer gaat slapen. Normaal als hij sochtends wakker werd ging hij staan in zn bedje en staan brabbelen, maar nu is het ook huilen.

De dag na het prikje hebben we de fles voor het slapen gaan (19.00uur) stap voor stap omlaag gedaan. Hij krijgt namelijk 2x 180 cc en savonds was dit 240. Nu is die fles ook 180 geworden. Dit ivm hij bijna 1 is en hij dan veel minder zuivel nodig heeft en we vast de melk wat omlaag wilde brengen. Achteraf hadden we dit natuurlijk een weekje later moeten doen want nu weet ik niet waar het aan ligt dat hij zo vaak huilt snachts. Ik denk trouwens niet dat het honger is. HIj eet verder alles super overdag. En vannacht had ik (omdat hij maar bleef huilen) een beetje melk aangeboden. Hierna bleef hij nog steeds huilerig.

Dus misschien dan toch tandjes? Hij heeft er nu 7 maar met de andere tandjes dit snachts nog niet gehad. Misschien een kiesje wat doorkomt en wat pijn doet. Bij die andere kwijlde hij heel erg en momenteel eigenlijk niet. We geven chamodent voor het slapen gaan.

Overdag slaapt hij 2x en slaapt hij goed, wordt ook niet huilend wakker. Savonds gaat hij trouwens ook gewoon gelijk zonder problemen slapen.
    Kunnen ze op deze leeftijd al ineens het donker ofzo eng vinden?
    Overdag is hij verder ook gewoon vrolijk.

Nou respect voor de papa's en mama's met nachtbrakers hoor! Na 2 weken ben ik al best moe haha!

Bedankt voor het lezen, misschien heeft er iemand nog een tip!

Groetjes Miracle.

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Herkenbaar, ik wilde dat ik je kon helpen. Misschien zijn het idd de kiesjes daar kunnen ze veel last van hebben. Mijn zoontje is inmiddels ruim anderhalf en na de prik van 11 maanden heeft hij ook nooit meer doorgeslapen. Ook dat huilend wakker worden maar wel goed inslapen en overdag ook goed slapen. Wat het is..?? Ik weet het niet, maar jouw verhaal is wel heel erg herkenbaar voor mij.
    Is hij heel erg afhankelijk van jou? Naar zijn gevoel dan? Mijn zoontje roept nl hele dag; mama, mama. Als papa komt 's nachts is het krijsen dan mama moet komen. Heb jij het idee dat jouw kindje dat ook doet of dat niet?
    Ik wens je veel sterkte, het kan soms lang duren voor ze weer doorslapen, maar soms gaan ze gewoon ineens weer door.
    Succes hoor!

Deel Deze Pagina