wanneer uit de maxi cosi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Janneke00, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Onze kleine man past nog ruimschoots in de maxi cosi, dus hier blijft hij voorlopig nog wel even in... Ik vroeg me alleen af wanneer jullie kindjes naar een vervolg autostoel gingen? Hoe oud waren ze toen?

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Toen ze met haar hoofd boven de stoel uit kwam. Toen was ze 13 maanden. (klein guppie dus) Maxi Cosi is veruit het veiligste autostoeltje. Vooruitrijdende autostoeltjes zijn in sommige landen zelfs verboden. Dat komt omdat dreumessen en peuter nog een relatief zwaar hoofd hebben en dat kunnen ze bij een ongeval/botsing niet goed controleren. Met mogelijk ernstig nekletsel tot gevolg.

Meer info op Over | Achterwaarts.nl.

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
  4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza ging al met 9 maanden over naar de volgende stoel, maar dat was omdat ze de autogordel onder de haken uittrapte, en de MC dus los op de achterbank kwam te staan daardoor... ;)
    Ze zat toen overigens wel al heel stevig, heeft maar een klein koppie ook, die ze vanaf week 1 al goed onder controle had, dus wat dat betreft kon het bij haar ook. Eerste tijd uiteraard de stoel steeds in de ligstand gehad.

Maar ze kunnen tot 13mnd/13 kilo in de MC gemiddeld genomen. Ligt er een beetje aan hoe groot ze zijn. Als het koppie boven de rand uitkomt, moeten ze iig wel echt over naar de volgende stoel.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden was ruim 11 maanden oud.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier hebben de de vervolgstoel wel uit geprobeerd maar gebruiken de maxi cosi gewoon nog ze heeft zeker nog 10 cm over op de boven rand. ze is 13 maanden nu

7. Storm

Storm Niet meer actief

Hier zaten beide jongens met 8 maanden in de vervolgstoel. Simpelweg omdat de groep 0 te klein was geworden. Lange jongens.

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Heb je ook vervolg stoelen die je achteruit kunt laten zitten?
    Of bestaan die niet?

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor zover ik weet is er op dit moment maar 1 vervolgstoel op de Nederlandse markt die achteruit kijkt. Ik weet alleen de naam van het merk niet, even googlen.

Volgens mij ligt het gemiddelde zo rond 1 jaar dat kinderen uit de mc groeien. Maar als het kan, gewoon langer laten zitten! Onze zoon was er rond 11 maanden al uit gegroeid.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    15 maanden (8,6kg).

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

11 mnd geloof ik.

12. p1982

p1982 Niet meer actief

Eerste 6,5 maanden.nr2 nog lang niet

13. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Met 11 maanden. Had nog wel een maandje langer gekund denk ik, maar het was een krijsfestijn op de achterbank en daar waren we klaar mee.

14. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje is over gegaan met 7 maanden en 1 week.
    ze kwam toen al met haar kruin boven de rand van de maxicosi uit.
    Nou is mijn meisje wel erg lang hoor,morgen word ze 9 maanden en is al rond de 80 cm.

ze zit nu in de Nania autostoel van 0-18 kilo en ze zit tegen de rijrichting in,dus net zoals de maxicosi pebbles geplaatst was,nu zit ze met haar lange lengte in een autostoel die veilig vervoer bied,en ze zit in ligstand,als ze 1 jaar is wil ik de autostoel pas omdraaien met de rijrichting mee,maar tot 1 jaar blijft ze achterstevoren geplaatst.

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn oudste zoon was er met 4 maanden al uit,maar dat verhaal kennen jullie al,extreem groot en zwaar dus kon niet anders,en 12,5 jaar geleden hadden ze nog geen grotere maxicosi's.

16. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Jasmijn is 11 maanden oud en past er nog prima in.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

jij zijn er van nania.

18. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Volgens mij is zoonlief de winnaar met 22 maanden uit de maxi cosi!
    Dochter met 14/5 mnd, maar die zat in de breedte bij haar schouders vast. Zoon is een stuk smaller.

19. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

oudste met 7,5 maand. Steeds 1 grote krijspartij! Jongste is nu bijna 6 maanden en begint ook al te miepen in de maxi. Nog even volhouden :)

Deel Deze Pagina