Ons zoontje is 5,5 maand oud.. sliep al een hele tijd van 7 tot 7.. door omstandigheden ben ik net weer begonnen met werken, en juist nu is hij steeds vroeger wakker! Het was zo fijn dat hij tot 7 sliep.. man en ik werken beide onregelmatig, en gaan rond kwart over 6 de deur uit.. oma is hier dan (top!) .. maar vorige week was ons mannetje opeens steeds half 6 wakker (midden in ons "spitsuur") en nu nog vroeger.. nog voor onze wekker .. om 5 uur! Het is wisselend waardoor hij wakker wordt,.soms zomaar, maar het lijkt er op dat hij vooral wakker wordt omdat hij "klem" ligt.. meneer slaapt nl op zn buik, en gaat heel het bed door (in slaapzak) en als hij horizontaal komt te liggen (rond 5 uur steeds), dan stoot hij zijn hoofdje tegen de spijlen.. wordt hij wakker van.. Soms ben ik al eerder een keer s nachts wakker en weet ik het te voorkomen door hem voor die tijd te verplaatsen in zn slaap (zie het dan op de babyfoon) maar ik lig niet de hele nacht te kijken of hij aan het draaien is natuurlijk.. Als hij wakker is wil hij ook direct een fles.. (logisch na zo'n lange slaap) ..en 9/10 x is het dan ook wakker blijven.. Ik vrees dat we hier niks mee kunnen, maar herkent iemand dit?
Hebben we hier eigenlijk heel wat maanden gehad. Ze slaapt nu sinds een week tot 6.30/7.00. Soms zelfs 7.30!! Ze slaapt dan wel weer maar een uur overdag. En zo blijven ze altijd rommelen haha. Misschien komt het doordat hij de verandering voelt dat jij weer moet werken?
Indd lastig! Maar kleintjes houden geen rekening met de planning van papa & mama Kun je hem niet lekker strak instoppen met een lakentje zodat hij minder kan woelen? Doe ik bij dl ook altijd nog een x voordat ik zelf ga slapen.
Fase inderdaad. Je kan ook het reisbedje proberen, dan stoot hij zijn hoofd niet. Maat eigenlijk moet hij gewoon leren zijn plekje in bed te vinden.
Dat is een supertip. Hier bij beide kinderen tijdelijk (zo'n 4 maandjes) het campingbedje gebruikt met hun matras uit het ledikantje. Zo konden ze woelen, draaien en het hele bed door zonder dat ze wakker werden doordat ze klem lagen of in aanraking kwamen met de spijlen. Daarna zonder problemen teruggegaan naar ledikantje.
Herkenbaar dat draaien. Hier vanmorgen voor het eerst overdwars wakker in het ledikantje, ja dat ligt dan natuurlijk niet lekker zo tegen de spijlen aan. Ik zit er nu sterk aan te denken om een soort van doek aan te schaffen dat speciaal is ontworpen om de spijlen van het ledikant te dichten, ook handig als er steeds vaker speentjes uit bed gegooid gaan worden . Cot Wrap 2 zijdig | Schaapjes tellen | Mevrouw Schaap Onze man heeft ruim 6 maanden ingebakerd gelegen, dus het was in het begin al best lastig, dat losse liggen. Nu kan hij goed rollen en ligt hij ook steeds vaker op zijn buikje. Maar als het een fase is, dan zou ik wel blij zijn als het over is en kleine man zijn draai heeft gevonden.