Hoi wij hebben een schat van een jongen van nu net 1 jaar. Maar we zitten met 1 ding. En we weten niet goed hoe we daar mee om moeten gaan. Misschien zijn er hier mensen met tips voor ons. Wij hebben twee kleine hondjes thuis. Onze kleine jongen D die kruipt het hele huis al flink door. Maar hij wil dus steeds ook naar onze hondjes toe kruipen. Nou zijn onze honden super leuk en lief met hem. Maar als ze in hun mand liggen willen we dat onze kleine D ze met rust laat. Maar watdoet die hij kruipt er heen en wil dan boven op ze klimmen of ze weer overal aanraken. Nou dat willen wij dus niet. In hun mand moeten de hondjes met rust gelaten worden. De situatie nu is dat onze kleine D steeds naar ze toe kruipt en ik steeds als politie agentje mag spelen dat dat niet mag. Ik zeg dan steeds NEE! Inmiddels heeft D het door dat NEE ook echt NEE is. Wat hij dan gaat doen is heel hard huilen, drammen en boos doen omdat hij er perse er naar toe wil. Dan kruipt hij daar vandaan en nog geen minuut later doet hij meteen weer een poging. Ik weer NEE zeggen hij weer drammen huilen boos doen. Omdat dit steeds herhaald zet ik hem dan in de box neer. Maar eigenlijk wil ik juist dat hij lekker rond kan kruipen. Mijn vraag zijn hier mensen met andere tips? Of is dit juist de manier en een kwestie van volhouden? Ik vind het zo naar om steeds als politie agentje te moeten spelen.
Wij zetten op een gegeven moment een hek om de mand van de hond, die vond het wel prima. Was zoontje er snel klaar mee.
Volhouden... hij zal moeten leren dat de hondjes dan "slapen" en er niet bij mag. Dit zou ik ook erbij zeggen i.p.v. alleen NEE. Ondanks dat hij nog maar 1 is kan je best uitleggen waarom hij er niet heen mag. Herhalen, herhalen, herhalen... welkom in de wereld van het opvoeden
Dit is volhouden, de 1 heeft het sneller door dan de ander. Evt ook bij het weg halen afleiden met ander speelgoed. Dit probeerde ik ook bij onze dochter die achter de katten aan ging. Duurde ook wel even bij der voordat het kwartje viel. 1 van de 2 heeft regelmatig een tik op haar vingers gegeven (met en zonder nagels) maar ze ging vrolijk door met poesje meppen uhmmm aaien . Nu is ze 3.5 jaar en al een hele poos weet ze de slaapplekjes en de eetplekjes van de katten en dat ze ze dan met rust moet laten. We zijn nu zelfs zover dat ze ze pas aandacht geeft als ze naar haar toekomen.
Volhouden inderdaad. De waterbak heb ik nog wel tijdelijk uit de living gehaald. Omdat het echt zo snel veranderende in een zwembad. Op de honden hun kussen mogen ze hier niet komen, ook niet als ze gewoon er wakker op liggen. In het begin is dat inderdaad wel een puntje Herhalen herhalen en afleiden! Want hier werd het soms gewoon een spelletje.