In februari verwachten we ons tweede kindje. Ook onze eerste is in februari geboren. Onze ervaring is dat het babykamertje altijd erg koud is. De eerste sliep altijd onder 2 dekentjes en een lakentje en ik zorge voor zo dik mogelijke kleertjes (al zijn die in de hele kleine maatjes weinig te krijgen). Toch vroeg ik me altijd af of het wel voldoende was, die dekentjes leken zo dun. Heeft iemand nog goede ideeen hoe je een pasgeboren baby lekker warm en toch veilig in kunt pakken in bedje?
wat dacht je van een kruik? Ik zou een pasgeboren baby niet te dik inpakken hoor... vind ik een beetje eng. Hier ook een koud kamertje. Ik heb 2 kruiken gekocht en een dekentje en een pyama. Moet goed zijn volgens mij.
Ik zou het doen zoals je eerder hebt gedaan en dan eventueel kruiken erbij. Voel en/of temp gewoon regelmatig, dan merk je wel of het warm genoeg is. Maar zoals hierboven staat: je kunt ze ook té warm kleden.
Ik heb altijd wel een kruik gebruikt, maar het lijkt zo koud alleen die dekentjes waar het niet lekker ingerold ligt maar wat gewoon strak over ze heen getrokken is. Hoopte dat iemand een ander goed idee had.
Je hebt het over een koud kamertje, wat is voor jou koud? Wat is de temperatuur? Heb je het over 18, 15, 10 graden of anders? Daar is het aankleden/beddegoed ook zeker afhankelijk van en of je kindje zichzelf al goed warm kan houden. Een slaapzakje, die heb je ook voor de allerkleintjes (bij prenatal o.a.) en dan een dekentje doet het ook goed. Ik heb een puckabag slaapzak 4 seizoenen, die vind ik super. Kleine heeft het bij 17 graden in zijn kamertje lekker behaaglijk.
Ik heb het over een kamertje waar het 's winters kouder dan 10 graden kan worden. Als het echt zo koud is zetten we wel 24 uur per dag een elektrisch kacheltje aan, want is natuurlijk wel heel erg koud. Ik wist eigenlijk niet dat er voor de aller kleinsten ook al slaapzakken waren (of bedoel je de combisleeper die je zonder dekentjes moet gebruiken)? Is de puckabag ook voor de allerkleinsten? Ik heb zelf wel de puckababy omdat mijn zoontje ingebakerd lag, maar deze is heel dun.
De Puckabag is inderdaad echt de warmste die ik tot nu toe heb geprobeerd, maar volgens mij is die pas vanaf 7 maanden. In een Combisleeper verzuipen ze echt de eerste 3 maanden, tenminste, ik ben van een reus bevallen en zelfs voor hem was het nog veel te groot die eerste tijd. Voor een kleine baby zou ik een slaapzakje nemen en een dekentje er overheen doen. Ik had zoiets gehad als slaapzakje, maar dan van de Prenatal: zacht baby slaapzakje Limobasics | kinderen-shop Kleine Zebra Dat vond ik wel makkelijk die eerste tijd. Aan die van Prenatal zaten ook wantjes die je om kon klappen, maar ik weet niet of ze die dingen nog verkopen, is ook gewoon een klein maatje.
Ik zou idd een combisleeper erbij gebruiken. en eventueel een wollendekentje die je op de katoenen legt. combisleeper kan je heus wel met deken gebruiken. tis gewoon een lekker extra laagje. en dan regelmatig checken of het niet te warm is. ik heb hier gemerkt dat de kinderen niet snel te warm liggen. maar dat is per kind verschillend natuurlijk.
Zoals Jo79 al aangeeft is de puckabag echt voor als ze wat ouder zijn. Mijn dochter ligt er af en toe in, maar de mouwtjes moeten wel omgeslagen worden. Ik zou zelf een klein slaapzakje kopen, lekker onder de dekens, met een kruikje. Mijn dochter had veel moeite om zich warm te houden, en ik ben begin maart dit jaar bevallen. Ik had een babynomade in huis, en daar heeft ze de eerste weken in geslapen met dekens en een kruikje, tot ze zich naar boven kon worstelen. Toen in de slaapzak met dekens en kruikje gegaan. Persoonlijk vind ik het fijner om meerdere dunne laagjes over elkaar te hebben, dan in 1x erg dik. Waar ik veel goede ervaringen over lees zijn de slaapzakjes van Purflo. Deze hebben ze ook in kleine maten.
Een koud kamertjes is op zich niet zo erg, en te dik aankleden is niet nodig. Voor de winter vond ik een dikke warme slaapzak fijn met afritsbare mouwen. Warme slaapzak afritsbare mouw en binnenzak, Lichtblauw : Lotties, combisleeper Deze kan zelfs in de maxicosi, handig voor onderweg.
Ik zou niet bij voorbaat al een inbakerslaapzak gebruiken als het niet nodig is. Moet je alleen maar weer afleren uiteindelijk. Maar die babyslaapzakken met mouwen kun je op veel plekken kopen!
onze dochter is een absolute koukleum en dat was ze vorig jaar bij geboorte ook! Hier sliep ze in achtereenvolgens: romper met lange mouwen pyjama uit 1 geheel met sokjes eronder badstoffen slaapzakje van HEMA' onder 2 dekens van de prenatal Dan warmden we eerst haar bedje nog voor met 2 kruiken en lag in het hele begin 1 kruik onderin in haar wiegje. Nu slaapt ze in een dikke slaapzak van de HEMA, met sokken en een romper met lange mouwen. Bij al wat koudere nachtjes een extra shirtje aan. succes strakkies!! Enne, de eerste nacht dat onze dame niet tegen 3en begon te huilen was de nacht dat ze een slaapzakje aankreeg en een extra dekentje. Ik had al tijden het gevoel dat ze het koud had maar door alle paniekmakerij over TE WARM en GEVAAAAAAAAAAARLIJK niet meer durfde te geven omdat "iedereen" zei dat wat er lag genoeg was....
Inderdaad een gewoon slaapzakje als extraatje onder de dekens, en een pyamaatje aan. Bedje eventueel nog voorverwarmen met een kruik. Tip; leg een losse thermometer in de kamer waarop je de omgevingstemperatuur kunt checken, dan kun je gemakkelijker bepalen of het te koud wordt, onder de 15 is wel koud vind ik persoonlijk, maar tussen de 15 en 18 wordt aaanbevolen (vind ik zelf ook nogal fris, maargoed!) N.b. onze babykamer is ook zo ongeveer het koudste kamertje van het huis!