Toedienen Zantac

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Fritsie, Nov 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fritsie

Fritsie Actief lid

Dec 11, 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag Zantac gekregen wegens verborgen reflux. Hoe dien je dit het makkelijkst toe? Via het spuitje spuugt ze het meteen weer uit! Volgens mij is het ook erg vies.
    Kan ik het ook in de melk geven, of heeft iemand nog andere tips?

2. jeskejes

jeskejes VIP lid

Feb 1, 2011
    8,580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    #2 jeskejes, Nov 1, 2013
    Last edited: Nov 1, 2013
    Onze kleine man krygt ook Zantac. Heeft sterke pepermunt smaak en dat vindt ie echt niet lekker. Wij geven het met t spuitje terwijl hij sabbelt op zn speen dat gaat goed!
    Voorheen gaven we zijn hartmedicijnen met flessenspeentje maar daar trapt ie niet meer in.

Nu heeft mijn huisarts iom beschikbare kinderarts Zantac voorgeschreven. Mijn eigen kinderarts was het daar niet helemaal mee eens omdat er alcohol inzit. Maandag kan ik andere halen zonder alcohol. Nu is t niet heel veel maar mijn kinderarts schreef alcoholloze voor.

Weet niet of je t met melk mag aanlengen. Anders apotheek even vragen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Niet in de melk doen. Klein beetje in de wang met een spuitje, en meteen erna de tut erin. Dat werkte bij ons het beste.

4. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Check even of je zantac met of zonder alcohol hebt. Hier eerst met, was zo vies dat het binnen no time weer uitgespuugd werd. Na andere medicatie gehad te hebben die niet werkte nu weer terug naar de zantac, deze keer alcoholvrij en dat gaat er prima in, hij vindt het nog lekker ook :D

5. ylvi

ylvi Actief lid

Dec 9, 2011
    298
    0
    16
    Voor zover ik begrepen heb zit in Zantac alcohol. Ons zoontje kreeg dit eerst ook voorgeschreven door de huisarts. Toen wij een verwijzing voor de kinderarts kregen schreef deze gelijk Ranitidine voor, hier zit dus geen alcohol in en is dus misschien een betere optie.
    Wij gaven het via de flessenspeen. Met de Zantac was dat soms problematisch, de smaak zal niet lekker zijn geweest. Met de Ranitidine hebben we hier nooit meer problemen mee gehad.
    Succes! Ik hoop dat hij snel van zijn Reflux af is, het is erg vervelend en zielig voor de kleine...

6. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Wij hadden de ranitidine dus zonder alcohol met frambozensmaak.
    Spoot het gewoon beetje voor beetje in zijn wang en dit ging prima.

7. Jeanette17

Aug 14, 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ranitidine en Zantac is hetzelfde. Ranitidine is de werkzame stof van Zantac..

@fritsie; wij geven ons zoontje ook Zantac met een spuitje, de alcohollozo drank. Gewoon per halve ml zo ver mogelijk achterin zn wangetje spuiten. We houden dan zn wangetjes goed vast omdat hij anders gaat sputteren idd. Gelijk de fles er achteraan, dan wil het prima. Hij spuugt zelden wat uit.
    Succes!

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ranitidine is idd Zantac. Je zal er wel verschillende smaakjes ed van hebben. Ik zou het niet in de melk doen, hij krijgt er wellicht een afkeer door.
    Zou je mss om Gaviscon voor kinderen kunnen vragen?
    Hier was het in de spuit, in 2 delen erin spuiten en gelijk drinken. Ze vond het gelukkig niet vies.

9. Xellepel

Xellepel Bekend lid

Aug 28, 2013
    803
    0
    0
    Hier altijd problemen met het toedienen. Komt heel vaak weer uit zijn mond. Ik probeer het er steeds weer terug in te krijgen. Maar hij vind het zo vies. Dan geef ik steeds kleine beetjes om te voorkomen dat alles uit zijn mond komt. Ik heb me er maar bij neergelegd dat hij niet altijd alles binnen krijgt.

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Hier altijd 's ochtends en 's avonds in de fles gedaan en ze dronk ze altijd leeg.
    De andere opties was hier teveel gedoe met huilen, hoofd wegdraaien etc

11. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

Jan 20, 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier werd het ook gelijk naar buiten gewerkt.
    Ook in de melk of ergens anders doorheen was geen optie.
    Hebben toen van de kinderarts nexium gekregen en dat vind ie lekker :)

12. naad24

naad24 Bekend lid

Sep 22, 2008
    771
    0
    0
    Wij hebben zantac met sinaasappel smaak.....dienen t toe met spuitje en gaat vanaf t begin goed

13. Fritsie

Fritsie Actief lid

Dec 11, 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!
    Wij hebben de variant met alcohol. Hadden zonder voorgeschreven gekregen, maar deze was voorlopig niet leverbaar bij de apotheken.
    Vanochtend via de wangzak met kleine beetje naar binnen gespoten en ze kreeg naar mijn idee bijna alles binnen. We proberen het van het weekend gewoon nog even en anders maandag de arts weer bellen!
    Ik geef het nu s'ochtends en s'avonds, maar ik heb het idee dat ze nu halverwege de middag er toch weer last van heeft. Is dat een kwestie van accepteren, of meer tijd geven of later op de ochtend geven?
    Iemand die dit herkent?

14. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Wij hebben eerst ook Zantac gegeven...heb het zelf geproef en snap dat onze meid het niet echt tof vond. Het werkte ook voor geen meter trouwens.
    Wij zijn overgegaan op motillium+nexium...dat gaf eindelijk verlichting!

Zantact is er idd met en zonder alcohol, daar moet je helaas elke keer goed op letten want ze willen ook nog wel eens de verkeerde meegeven ;)

15. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Wij deden het wel altijd in de melk en dat vonden ze prima.
    Moet je wel opletten dat ze haar fles helemaal opdrinkt.

16. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

Jan 18, 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Ik deed zantax in zijn tut van de fles. Zorgde dat één andere fles of borst klaar stond/hing. En dan daarna gelijk over, ging super goed. Doe het met alles zo!

Share This Page