draagdoek maken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door anniek, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Deepfreeze: jazeker kunnen kindjes slapen in een mei tai. Ook van die leeftijd zeker nog. Wel is het dan handig om een slaapkapje erop te hebben. Anders "bugelt"het hoofdje zo.

@Kabouter: draagdoek.nl is een rekbare doek, zou ik nooit knopen op de rug. Maar dat is een keuze die je kunt maken. En met wat oefen krijg je je kind in alles op de rug hoor.
    Op youtube zijn veel fimpjes te vinden. Als je even zoekt op: eva draagdoek. Krijg je er een heleboel en zij legt het altijd duidelijk uit. Zullen vast ook meerdere filmpjes zijn over rugknopen.

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
  3. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Kaboutertje: Het is belangrijk dat je een stevige, niet rekbare stof hebt. Wat je ook kan doen is even bij een stoffenwinkel binnen lopen en om advies vragen!

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Tja stof vind ik ook altijd moeilijk. Ringsling word vaak van lakenkatoen gemaakt en mijn mei tai ook van de minna stof van de ikea gemaakt.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    De stoffenwinkel wist het ook niet. Wel voor baby's maar niet voor peuters.

Maar heb gegoogled en het moet een stof zijn met diagonale rek. ( geen lengte en breedte)

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mag ik jullie even doorverwijzen naar het forum op gebied van draagdoeken? Daar zul je echt het beste advies krijgen wat dragen en draagdoeken (en andere dragers) betreft. Je kunt er een lijst invullen en dan krijg je snel antwoord over welke drager voor jou geschikt is en waar je die kunt kopen, zelf kunt maken of kunt laten maken.

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Haha er ging even iets mis met kopieren ;) hier is de link dus

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik zal vandaag ook eens naar de andere stoffenwinkel hier in de stad gaan.

En vlinder ik kijk even bedankt!

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Meiden ik heb 3 viscose shawls gekocht. Die diagonale rek hebben en ook zo geweven zijn. ( zo is de storchenwiege ook)
    Iemand hier ervaring mee? Is dot goede stof?

Deel Deze Pagina