Draagdoek mama's 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Wicjuh, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Haha, nu je het zegt... Oh dan had ik gewoon kunnen zeggen wat ik van plan ben... hihi.

Omdat ik S. in het begin in een rekbare doek had, gaat buikbaby ook eerst in rekbaar. Daarna afhankelijk van het weer in mijn dunne zomerdoeken. (Vatanai, CalinBlue)

2. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    vraagje: ik krijg het hoofdje niet goed mooi in de draagdoek... het knopen lukt wel.....
    maar het lijkt alsof ze met haar 50 cm te lang is oid

ons meisje is 3 weken nu

iemand tips?

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heb je een foto?

4. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ik zal een foto maken..... is vast wel handig ja om even te zien....

dan plaats ik hem hier wel... oke?

bedankt vast voor je reactie

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Dublin is een goede keuze! Ik had eerder al een hopp das leichte gehad, maar ik miste hem en heb opnieuw één besteld. Vandaag heb ik dublin dus binnengekregen. In het echt is hij nog zoveel mooier dan op de foto!

Eventjes een foto plaatsen, wendysunny, dan kijken we eventjes met je mee.

6. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hallo meiden!

Ik wil graag een draagdoek gebruiken maar ik heb wat advies nodig van ervaringsdeskundigen :)

Ik heb al een draagdoek van mijn s-zus te leen; een tricot slen. Maar ik vind hem veels te warm. Vooral in huis vond ik het niet lekker dragen.
    Nu zoek ik een draagdoek die goed in de zomer is te gebruiken. Ik zal hem vooral gebruiken om de hond uit te laten en als mijn nichtje er is zodat zij in de wandelwagen kan en ik mijn zoontje draag.
    Welke draagdoek kan ik dan het beste kopen? Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Jewel

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    @Jewel: Zie het antwoord dat we aan Xaph gaven ;)

8. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    hahaha ik had zelf natuurlijk ook gewoon even terug moeten lezen :)
    Iig bedankt! Ik zal eens kijken voor de hoppediz!

9. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey! hier ook een wannabe draagdoek mama.. :D

maar kom er echt niet uit.. weet wel dat ik liever geen tricot wil.. maar verder... hoe kom ik er bijvoorbeeld achter welke lengte ik moet bestellen? en wat raden jullie aan om meete beginnen? een geweven doek? of een kant en klare?

xx

10. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Als je vanaf dag 1 wilt dragen, zou ik gaan voor een geweven of tricot draagdoek. Voor de lengte.. dat is afhankelijk van je bouw.
    Misschien een idee om een draagconsult te doen, bij een consulente bij jou in de buurt? Of heb je iemand in de buurt/vriendenkring die draagt of heeft gedragen?

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Via het dragen-en-voeden forum vind je vast mama's die bij jou in de buurt wonen, waar je wat doeken kan/mag bepotelen.
    Verder ook hier het eerder gegeven antwoord. Hoppediz is een goede geweven doek, en betaalbaar voor beginners. Tot ik geloof mt 44? zou 4,6 m moeten kunnen. Kijk anders even op DIDYMOS Tragetuch - mit Ihrem Baby auf Tuchfühlung Daar staat een matentabel met confectiematen. Ik weet niet uit mijn hoofd of de website van hoppediz dat ook heeft. (zit nu mobiel op internet).

12. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok bedankt! denk dat ik dan voor een geweven doek (hoppediz) ga, en dan wel een grote maat. Die 4,6 ga ik dan niet redden ben ik bang haha...

nog site aanbevelingen qua service en prijs voor een hoppediz?

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb hem geloof ik bij babybij gekocht. Gewoon .nl erachter zetten. En verder is er op dragen-en-voeden een levendige doekenmarkt voor tweedehands doeken. Ik stond daar eerst ook een beetje sceptisch tegenover, maar dat blijkt echt een uitkomst te zijn! Niet alleen zijn de doeken dan veel goedkoper, maar ook al veel zachter en lekker "ingedragen".
    Ik heb van hoppediz trouwens toen een 5.4 meter gekocht. Met mijn royale maat prima te doen.

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Haai haai, mag ik me hier aansluiten?

Ik draag Renske sinds de geboorte (de kinderwagen is van papa :D). Heb een tricot slen en een Mei Tai (via blozekriekske). Tot voor kort heb ik haar steeds in de tricot doek gedragen, ik vond het wel prettig dat hij rekbaar was, dat en zij slaapt als een roosje in die doek. Maar ik vind hem ook heel warm, en Renske begint erg zwaar te worden en zakt makkelijk een stuk naar beneden als ze een beetje trappelt. Vandaag had ze zich er zowat uit gewurmd :)

De Mei Tai vond ik in het begin niet geschikt, maar ik ben van plan die vandaag weer eens te proberen :)

Ga snel bijlezen wat jullie allemaal aanraden/gebruiken.

:D

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Tuurlijk mag je aansluiten. Welkom!!!

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    En nog ter herinnering:
    Tijd voor een wedstrijd, met als prijs een heuse MeiTai. Kijk snel ff op de link in mijn profiel.

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ok, ik ben me aan het orienteren. Ik twijfel tussen een Hoppediz en een Didymos. Enorm prijsverschil, maar ik draag Renske nog wel even, en er komen ook nog wel meer kindjes als het aan mij ligt :)

Wie heeft ervaring met beide of een van beide? Zijn ze erg verschillend?

Ik ben gewend aan ByKay, maar zoek iets stevigers. Voor de Mei Tai is mijn Reuske ondanks haar enormheid nog te klein. ;)

18. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Ik heb alleen ervaring met Didymos, en niet met Hoppediz.
    In vergelijking met Girasol verliest Didymos het bij mij; veel zachter en knuffelbaarder. Maar zoals gezegd, vergelijking met Hoppediz kan ik niet maken.

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zo, in deel 1 schreef ik nog weleens mee, dus lang geleden:p
    Merk aan mezelf dat ik niet echt een die-hard dragen ben, pak de doek niet zo snel.
    Maar ben nu wel serieus aan t denken om een sling ofzo aan te schaffen, mijn Simon gaat nl de verkoop in. En ik wil een sling voor de momenten dat ik Eva ophaal van school of ff snel een winkel in moet. Nu is t steeds zo dat ik dan de wandelwagen pak, want om nu eerst te gaan staan knopen....

Nu zag ik op D en V een supermooie simon ringsling...kwijl.
    Ben nog steeds weg van die kleuren, maar pak de doek echt te weinig en vind ik zonde

20. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heb beiden. Hoppediz is een lekkere betaalbare beginnersdoek. Stevig, draagkrachtig. Ik zou eerst een Hoppediz kopen. Didymos komt daarna wel.... ;)

Deel Deze Pagina