draagdoek.nl zijn lekkere doeken, maar van tricot.. op moment dat je kindje wat zwaarder word.. en dat is vaak al bij kilo of 7.. gaat het tricot doorhangen en word het voor jou zwaarder om te dragen. mijn advies is danook.. een geweven doek
@jesjuh: je kan een jas aan over een draagdoek.. maar hou er rekening mee.. dat je kindje het niet te warm moet gaan krijgen. ook jij hebt nu een tricotdoek en draagt hem waarschijnlijk in 3 lagen over je kindje heen. met deze temperaturen is het koud buiten, waar je op moet letten is dat hoofdje en nekje warm blijven dmv sjaal en mutsje. In die doeken zijn de normale kleren en een vestje voldoende... je merkt vanzelf of je kindje het te koud of te warm heeft door temperatuur in het nekje te voelen.
stashupdate Zara rusty LE (unieke doek) 6 Didymos indio terracotta/natuur 7 Didymos indio tulpe 5 Didymos indio violet/wit vintage 4 Didymos indio groen/wit 2 Didymos Tom vintage 2 Didymos wollen vogels 6 Natibaby ocean turkis 6 ( te koop) Bebina pink 6 ( te koop) MT blodyn Ooiebeest RS SB artisian orchid bloom (te koop of te ruil) Girasol krookus 6 Didymos indio loden/natuur 6 Didymos petrol visjes 6
Om even antwoord te geven: Wat trek je je kindje aan in de draagdoek? Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op Boven de 10 graden: dun jasje of vestje Boven de 15 graden: normale kleertjes Boven de 20 graden: luchtige kleertjes Boven de 25 graden: alleen een rompertje Boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek
Oh, dat vind ik ook een handig lijstje! Ik heb Stijn niet met een sjaal om maar maak van de doek een rolletje voor in zijn nek. Check hem altijd tussendoor en als we thuis zijn en hij is zo warm genoeg. We lopen dan ook niet heel lang hoor, een lekker blokje met de hondjes. Hij zit ook half in mijn jas en ik heb dan de Didy Aare om. Wel altijd lekkere warme slofjes aan (die zijn ook zoooo cute).
Hoi meiden ik heb even een vraag. Mijn zoontje vind het heerlijk om in de draagdoek te liggen in de komma houding. Maar nu hij de 4 kilo heeft bereikt vind ik dat best zwaar worden. In de foetushouding is het dragen veel lichter. Alleen vind ons mannetje dit helemaal niets. Hij begint te huilen en het lijkt alsof zijn beentjes niet lekker zitten zo in de doek. Heeft er iemand een tip ? De beentje buiten de doek mag pas vanaf 3 maanden he ?
Ik heb begrepen dat de beentje liever meteen buiten de doek geknoopt kunnen worden. Heb daarbij ook begrepen dat de kommahouding wordt afgeraden... Hier Stijn dus alleen nog maar FWCC geknoopt met beentjes buiten de doek. Hij moppert vaak wel eventjes (oke, krijst soms echt) maar als hij eenmaal lekker hangt is hij binnen no-time lekker relax en tevreden! Elmo
Tegenwoordig wordt er inderdaad aangeraden om meteen met de beentjes uit de doek te dragen. Kommahouding wordt afgeraden, omdat het kinnetje in de borst kan duwen, wat dan weer de ademhaling kan belemmeren. Daarom zijn er ook veel kindjes die helemaal niet graag in de kommahouding gedragen worden.
superhandig toch zo'n forum Hier heeft de kleine man idd ook al eens behoorlijk van zich laten horen als ik hem in de foetushouding in de doek deed. Wist niet dat dat al zo snel mocht met de beentjes eruit. Ga het morgen direct eens proberen. aangezien ik pas sinds deze week een draagdoek heb ben ik nog niet zo ervaren. Maar hij heeft er elke dag in gelegen en vandaag voor het eerst naar buiten geweest met hem. Hij vond het heerlijk en mama ook!! Ik heb voor het eerst sinds Kenji er is heerlijk relaxed met de honden kunnen lopen. Wat een verademing
Kijk aan die info heb ik wat ! Is FWCC hetzelfde als de bbbbb ? Wat ik nog wel lastig vind als ik hem rechtopdraag is dat zijn nekje nog niet sterk genoeg is en hij zichzelf helemaal gaat overstrekken. In de komma houding is hij gelijk relaxt en valt binnen een minuut in slaap.
Als tip op D&V zag ik dat je de doek t.h.v. zijn nekje ook op kunt rollen. Omdat de ukkies nog zo klein zijn, heb je niet de volledige breedte van de doek nodig. Ik rol dus een stevig rolletje voor in zijn nek en voila, hij ligt er nog relaxter in
Ok die rol je dus op als je kindje er al inzit ? Ik zie dat je bij de FWCC je kindje eerst in de doek doet en dan pas verder knoopt en bij de bbbb knoop je eerst de doek en dan je kindje erin. Ik ga die FWCC eens proberen.
Nee, dat rolletje maak je vooraf. Bij FWCC knoop je een deel vooraf en knoop je af als je kindje erin zit.