Draagdoek mama's 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Wicjuh, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    True, en rekbaar kan heel lekker zitten hoor! :D

2. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    :D Welke vriendinnetje.......?? :D Hahaha ja, lieve lekkere schattige dochter van jou toch he....... *soinlovewithnootje*

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, alles proberen toch :D

Wat lief inderdaad zeg, jouw dochtertje!

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ah joh, die ken je toch niet, whahahaha!:p

Noah was echt zwááááár onder de indruk, zo schattig! 't Zag er trouwens ook erg guitig uit hoor, je zoon in je doek, pretoogjes, en dan met zo'n ontzettend coole muts op!!! :) Om op te vreten!!!

5. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Bedankt voor de site, heb er een beetje rondgesnuffeld en ben al een klein stukje wijzer. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me niet echt had verdiept in de doeken. De eerste weken na de geboorte kreeg ik echt een stijve arm van het dragen en het irriteerde me dat ik niks kon doen. Toen zag ik hier op de site reclame van draagdoek.nl en ik heb er meteen 1 besteld, lekker saai zwart. Nu kom ik er pas achter dat er echt super veel verschillende doeken zijn. Een Mei tei (fout geschreven geloof ik) lijkt me ook wel wat, wat zijn jullie ervaringen daarmee? ik las dat de meeste van jullie echt een heleboel doeken hebben, gebruik je die dan ook echt allemaal?? en hebben jullie dan geen kinderwagen ofzo?? Sorry voor mijn onnozele vragen hoor;)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb sinds kort een Mei Tai en ben er eigenlijk heel erg tevreden over. Er zijn ook mensen die er niks mee kunnen worden hoor...dus blijft een gokje.
    We hebben hem eigenlijk voor mijn man gekocht, die ziet dat knopen met zo'n doek niet zo zitten maar ik ben steeds de persoon die uk draagt in de Mei Tai :D

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb nog maar paar doeken en ook een mei tai, en dat wat ik nog heb, word ook gebruikt.
    een mei tai vind ik wat makkelijker om rug te dragen.
    en ik heb geen kinderwagen in gebruik, draag beeb altijd in doek.
    ga me wel een buggy aanschaffen.. want nu ik zwanger ben en ook last heb van BI, is het me al snel te zwaar

8. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Ik heb hier in huis een buggy, een aantal draagdoeken en een aantal Mei Tai's ... dat laatste is niet raar, want ik maak en verkoop ze ook ;).
    DL wil niet meer vaak gedragen worden helaas, dus ze zit met grotere regelmaat in de buggy nu dan in de draagdoek of MT.
    Als de kleine er is (duurt nog tijd hoor!), denk ik dat het wel handig is de buggy ernaast te hebben voor DL.

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb zoveel doeken in de eerste plaats omdat ik ze gewoon leuk vind. Ik vind het ook leuk om eens te kunnen afwisselen. Maar met minder kan natuurlijk ook.
    Zelf draag ik het liefst met een doek. Ik heb ook een paar mei tai's. Eentje die ik 2de hands gekocht heb, dan nog een wrap around mei tai dat ik zelf gemaakt heb en een mei tai die ik gemaakt heb van een draagdoek. Deze laatste bevalt mij het best van al.
    Maar dat zijn natuurlijk ook weer smaken.

Wij hebben wel een kinderwagen, maar gebruiken hem nog amper. Hij is wel veel gebruikt geweest bij de eerste 2 kindjes, maar toen had ik enkel een tricot slen en was ik nog niet zo verdiept in de wereld van de (geweven niet rekbare) doek.
    Tijdens de zwangerschap van Kenji heb ik m'n eerste niet rekbare doek gekocht en zo is m'n passie voor het dragen helemaal uit de hand gelopen, met als gevolg heel veel doeken.

PSje, je stelt helemaal geen domme vragen hoor, ik kan best wel begrijpen dat je nieuwsgierig bent.

10. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb een aantal doeken, en twee ssc's. Er zijn meitai's in huis (ik maak en verkoop), maar heb nog niet HET stofje voor mijzelf gevonden. (Zou helpen als ik wist wat ik zocht haha.)
    Verder een paar ringslings (een normale en een voor de douche, wil er nog een bij).
    Ik heb een Bugaboo die regelmatig gebruikt wordt. En een buggy in de auto.

Waarom veel doeken? Het begon als twee is handig, voor bij spugen of diarree. Toen kwam er een derde, want tja, zo'n natte doek kan lang over drogen doen (ehum). Toen ontdekte ik de geweven doeken. Begon weer me twee, en de reserve derde, en toen ging het mis.

11. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    en weer een doek verkocht yeahhh

stashupdate

didymos indio groen/wit 2
    didymos indio violet/wit 4
    didymos lilien rozenquartz 4
    didymos wollen vogels 6
    didymos indio terracotta 7
    MT

en dan nog in doos en niet weten wat ik ermee ga doen:
    petrol vis, indio loden en kobalt/rouge 6

behoorlijk uitgedund he :D en geen jeuk aan klikvinger meer..

12. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Zo dan! Knap hoor! Ik ben ook geslonken van zo'n 50 doeken naar 34! :D

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    dat schiet ook al op
    ik wil geen doeken meer erbij.. heb nu hele stapel gehad, en ik grijp toch steeds naar dezelfde..

zit zelfs te twijfelen om v/w en groen/wit ook te verkopen, maar dat beslis ik pas na de zomer, eens kijken of ik wat vaker naar shorties grijp.

maar ben op moment beetje doekenklaar.. dat kan door hormonen komen.. of door feit dat ik echt maar weinig draag ( paar keer per week hooguit).
    en ik moet zeggen dat ik ook wel lekker vind dat ik een behoorlijk bedrag naar de spaarrekening heb kunnen overschrijven..
    en het helpt ook niet dat ik erg teleurgesteld was in de laatste 3 nieuwe doeken van didy.. vind ze kwalitatief echt prut.
    en hopps, naties, en girasols zijn niet mijn ding.. zara wel, maar die heb ik net verkocht en zie verder geen mooie daar.
    dus het bleef didy, maar die vind ik dus ook niet veel meer..
    dan ben je eigenlijk snel klaar :)

14. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Ik hou ook niet van een grote stash hoor Limmeke. Ik ben ook geen verzamelaar, alle doeken/dragers die ik heb worden ook vaak gebruikt (ik draag wel iedere dag) :)

Mijn stash nu:

Zara Ocean 4
    Jade Fog 5
    Indio Sky 6
    Indio Kiesel met linnen 6 (wordt wrapconversion)
    Beco Butterfly Grace
    DIY Mei Tai

15. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Poehee. Ja, als ik dat zo lees, dan ben je inderdaad gauw klaar haha! :D Gelukkig is het zo dat smaken verschillen... :p Mocht je trouwens V/W weg willen doen, dan heb ik wel interesse!

16. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    als ik violet/wit wegdoe.. dan doe ik hem niet voor vriendenprijsje weg.. heb ze de laatste tijd zien vertrekken voor 200 dollar. voor oude v/wtjes maatjes 4 dus mijn vraagprijs zal rond die koers liggen..

17. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Hahaha daar heb ik er drie voor..... Nee, dan pas ik. ;) Toitoitoi!

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hehehe
    jij krijgt altijd overal 3 voor :p

maar voorlopig gaat die nog niet weg.
    mag dan weinig dragen maar als zelfs manlief het opvalt dat ik nog maar een hele kleine stash overheb... moet ik stoppen met verkopen he

19. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Op ebay gaat 'ie tussen de 40 en 60 weg en zelfs de vintage-expert van DenV weet dat V/W niet zoveel waard is... ;)

20. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0

Deel Deze Pagina