Het lijkt me wel gezellig om met mama's te praten die ook voor een derde kindje gaan of al zwanger zijn van de derde. Ik zal beginnen: Ben een mama van begin 29 en heb al een zoon van 3 (hij wordt in mei 4) en een dochter van 1 (zij wordt in juli 2) Ik werk 2 hele dagen in de week op kantoor en mijn kinderen gaan daarvan 1 dag in de week naar een kinderdagverblijf en de andere dag is het papadag en is dus mijn man thuis. Verder heb ik een aantal leuke bezigheden: kunstnagels bijwerken (voornamelijk bij mezelf ) taarten maken en 1 ochtend in de week naar de sportschool. Wie doet er mee?
er is al een ander topic met mama's die voor een 3de gaan ik ben jannie, 30, 2 zoons. de oudste is net 4 en de jongste word in april 2. ik werk niet.. tenminste... niet betaald door een ander... ik zorg lekker voor mijn kindjes en hou ons huisje bij.. verder doe ik kerkwerk en hou ik mijn beroep bij door vrienden te knippen en te kleuren en vriendinnen die gaan trouwen te voorzien van mooie bruidskapsels. eind dec is mijn mirena verwijderd en ben nu in afwachting van mijn eerste menstruatie.. daarna hopen wij op een 3de wondertje
Hoi, Wat leuk dat je hier komt kletsen. Ik kon niets vinden dus ben zelf maar een topic begonnen Kunnen we samen gaan hopen op dat derde wondertje Jouw zoon van 4 is dus net naar de basisschool gegaan? Hoe ervaar je het brengen, halen enz naar school met nog een kleintje van twee erbij? Want ze zeggen dat het drukker wordt, maar mij lijkt dat je juist wat meer tijd krijgt.
sjoerd zit op een basisschool ruim 20 minuten fietsen, dus het is zeker drukken... ben per dag (4 dagen in de week) minimaal 2 uur kwijt aan school halen en brengen.. de jongste moet daardoor eerder naar bed, anders kan hij niet lang genoeg slapen.. maaaaaar... ik kwam meestal pas rond 9 uur beneden.. ben niet zo'n ochtend mens... en nu ben ik rond 9 uur weer thuis.. doe dan ff een bakkie en ga dan gelijk aan de slag in huis.. en normaal begon ik pas na het middag eten... weet nog neit hoe ik dat allemaal zou moeten doen als er een 3de zou komen.. heb geen auto.. maar daar vinden we vanzelf onze weg wel in... ben nu vooral benieuwd wanneer ik mijn WOD(wel ongesteld dag) heb... heb alleen een onttrekkingsbloeding gehad en had altijd een cyclus van 28 dagen... maar het idee dat deze keer mijn ei 3 dagen te vroeg kwam, dus mijn ongi kan zomaar ook vroeger zijn... lijkt wel of ik met deze poging veel meer bezig ben dan met de eerste 2... maar dat komt wssl omdat deze poging een grote wens is, wat ik pas het laatste half jaar met mijn man deel... hij wilde altijd maar 2 kindjes en zag grote beren op de weg.. nu is hij druk met een extra kamertje
Jeetje wat druk! Ik heb gelukkig de basisschool hier 1 straat vandaan. Ik denk ook wel dat je je weg erin zult vinden. Mijn man wilde eerst ook het liefst maar 2 kinderen en zag ook allemaal beren op de weg, maar heb hem er gelukkig van kunnen overtuigen dat er overal wel een oplossing voor te bedenken is. Een iets ' groter' gezin lijkt me zo leuk. Vind het zo spannend. Ik was van de eerste 2 snel zwanger (8 weken!) maar ik ben vorig jaar een tijd gestopt met de pil voor een derde kindje en was na 3 maanden niet zwanger, dus ik ben benieuwd wat het deze keer doet Ik moet mijn eerste 'echte' menstruatie nog verwachten. Heb je al nagedacht over hoe jullie het met de slaapkamers doen? Of hebben jullie voor ieder kindje een eigen slaapkamer?
ik was bij de beide jongens ook snel zwanger... na het stoppen met de pil hebben we 6 weken geoefend en daarna was het gelijk raak... na het verwijderen van de mirena hebben we 1 maand geoefend en was het daarna gelijk raak.. maar denk zelf dat het nu wel iets langer zal duren.. mijn man is nu een zolderkamer voor de oudste aan het maken... moeten alleen het hout van het nieuwe raam nog een 2de keer doen en een vloer leggen. daarna gaat hij naar zolder en krijgt de jongste de kamer van de oudste... hoeven daar alleen een muur opnieuw te doen.. het kleine kamertje wat dan vrij komt, maken we straks een babykamer van, mocht het ons gegunt zijn.. na 3 is het hier trouwens wel klaar... anders moete we prive een auto gaan kopen, moeten er kinderen bij elkaar op de kamer(al zie ik daar het probleem niet van, maar dat wil mijn man niet) dus heb hem, voor de toezegging van een 3de wel die belofte moeten doen.. zelf dacht ik ook altijd dat 2 erg leuk zou zijn, maar het voelt gewoon niet compleet...