draagdoek mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sab85, 19 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    linda, tijd voor een stash foto :D

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik bergijp dat Girasol ook wat sneller/makkelijker? zacht zijn.

Symphuo is in ieder geval zachter dan millie blauw.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Stash foto komt snel! Ik zit nog te wachten op Iris en m'n RS. En ik heb zojuist m'n Indio in de was gedaan. Dus anders wordt 't een foto van alleen Kairo, Standaard Blauw (die ik eigenlijk nog wil verven, maar ik zag dat 'ie bij iemand "Arnie" was geworden) en Girasol Mojito.
    En dan maak ik binnenkort gelijk een paar draagfoto's! :)

4. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    welke indio heb je linda?
    ik zoek een hibiscus, die is zooooo mooi! :)

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Die is zeker mooi!! Ik heb een viola-natur. Echt een hele fijne doek (ik pak die eigenlijk bijna altijd).

Ik vind Scilla trouwens ook wel wat voor jullie! :)

6. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    klopt helemaal linda :D

staan allebei op mijn WL haha maar hibiscus is eerst aan de beurt want in al mijn doeken zit al paars en scilla is dan ook weer paars....niet dat je teveel paars in je stash kunt hebben hoor :D maarja...keuzes maken he :p 'gelukkig' zijn ze allebei niet meer te krijgen *veegt zweet van voorhoofd*

7. 4days

4days Niet meer actief

Ooh jullie kletsen echt wat af, hahaha! :D

8. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    #288 sab85, 8 jul 2009
    Laatst bewerkt: 8 jul 2009
    whahahahaha er word in het miami draadje al gevraagd waar ik blijf :D:$

maar als je er al 1 van essie otw hebt is het overdreven he

9. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    @ Sab mooie foto's !

Hier dan mijn foto van de Calin Blue Tempting Green.

10. 4days

4days Niet meer actief

Oooh wat lief! :D Zo'n klein hoopje mens! ;) Ook mooie doek, lekker frisse kleur. :)

11. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Mooie plaatjes alweer!
    Vind je Eva erg mooi Sab. Zag dat je ook bijna een lange doek wilde kopen op de doekenmarkt.... haha. Wat een verkoop zeg. Valt me wel op dat de doeken 2-dehands nog veel waard zijn. Handig als je eens wil wisselen. Gewoon verkopen en nieuwe uitzoeken ;)

Ik ga morgen eens een selectie in Word plakken en dan met manlief keuze maken denk ik. Want duurt anders echt te lang. Ga wellicht nog wel wat vraagjes stellen vooraf hoor.

Eerste vraag; iemand had toch een hopp zomerdoek (das leichtte). Bevalt ie??
    Ik wil misschien eerst (jaja) een dunne doek kopen ivm de zomer. Vind de girasol doeken ook heel mooi maar misschien te warm voor de zomer?
    En sommigen vind ik wel erg duur. De Zara's bijv. Wel super mooi....

Nou, jullie horen weer van me...

12. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    liftrasa mooie doek!

Ik heb besloten dat ik toch niet veel kan met een maat 3, en ik heb nog een ringsling nodig...1+1=2 en EVA word een sling! :D

dus hij gaat even een bezoekje brengen aan een mama van d en v en komt dan als ringsling terug :)

13. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    hai!
    ik overweeg om een draagdoek aan te schaffen voor als mijn meisje er straks (eind oktober) is.
    Ik overweeg een 'BINANA' doek, gemaakt van bamboe. (Ik heb zelf wat bamboe kleding waar ik helemaal verzot op ben omdat het zo lekker zacht zit, vandaar)
    Maar hoe zijn jullie ervaringen hiermee? hoe lang kun je je kindje hierin dragen? of adviseren jullie mij toch een andere doek?
    ben een echte nitwit;) wat dragen betreft, dus graag jullie advies...

14. 4days

4days Niet meer actief

Geen idee, is het rekbaar of niet-rekbaar, die bamboe?

15. Linda86

Linda86 VIP lid

@ Liftrasa: wat een lieve foto zeg! Hele mooie doek ook. Lekkere bos haar heeft je kindje al :).

@ Marijntje: ik ben benieuwd wat er uit komt. Hopp das Leichte heeft Noatje, en nog iemand, maar ik ben vergeten wie (ik dat Dafje??). Zelf heb ik wel een Girasol en daar heb ik net nog mee gedragen. Ik vond 't nu meevallen qua warmte, maar als 't nog een paar graden warmer is, heb je idd meer aan een zomerdoek.
    Die Zara's vind ik ook echt supermooi (vooral Lavender *kwijl*), maar wel vrij duur idd, jammer! Maar ik denk dat er hier ooit nog wel een komt.
    @ Sab85: ik zag je oproep al staan op DenV, leuk! Mijn RS wordt vandaag genaaid!
    @ Mukje: leuk, nog een mama. Ik heb geen ervaring met een binana, maar ik zag dat dat een rekbare doek is. Zelf zou ik eerder voor een geweven gaan, omdat je daar veel langer mee kan dragen (tot 25 kilo ong.), en je kindje kan daarin niet door gaan hangen. Ik draag met mijn (geweven) doeken handig een paar uur achter elkaar (en Milan is al 11 kilo), dus dat zou met een pasgeboren baby zeker ook moeten lukken. Als je nog meer wil weten roep je maar!

16. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    #296 sab85, 9 jul 2009
    Laatst bewerkt: 9 jul 2009
    mukje ik zou ook niet voor een rekbare gaan, maar voor een geweven. Je hebt ook mooie geweven doeken van bamboe, zoals Nati Bamboe Nati Bamboe Turkis | LILABABY
    daar kun je dan veel langer mee doen en deze schijnt echt super super zacht te zijn :)

marijntje hihi succes met kiezen :D ik had ook een heel lijstje en daar ' 1' doek van uitgekozen met het idee dat het daarbij zou blijven;) hoezo naief:D

Linda , hier ook al zitten kwijlen bij zara lavender:) maar heb nog 4 doeken daarboven staan op mijn lijstje die er eerst moeten komen:D

@all...twijfel over mijn eva...hij is 3.20 en iemand van d en v wil hem verslingen in ruil voor de overige stof(ruim een meter), ik moet dan wel zelf de ringen en het garen bestellen. maar stormopzolder doet het voor 7,50 (12,50 inclusief ringen) en dan heb je de overige stof nog zelf , ze maakt er ook gratis een bandana bij dan:)

wat zouden jullie doen? of eva zo houden en leren rugdragen?(ruck) ik vind een maat 3 eigenlijk net niet handig...

17. Linda86

Linda86 VIP lid

@ Sab: welke staan er allemaal nog op je verlanglijstje dan? Hier ook nog een heleboel hoor, 't veranderd ook zo'n beetje met de dag. Maar ik heb besloten dat ik deze maand niks meer koop. Ik ga eerst oefenen met de doeken die ik al heb en kijken welke ik echt graag zou willen en dan komt er volgende maand weer 1 (of meer ;)) bij.
    Rugdragen ben ik nu ook een beetje mee begonnen. Milan is al ruim 11 kilo, dus op m'n buik is 't niet heel lang vol te houden, en dan hangt 'ie ook steeds weg. Maar ik denk idd dat een maat 3 net niet handig is. Hmm, ik zou die Eva denk ik naar SoZ sturen. Of eerst even een paar keer Ruck proberen, is het niks kan je 'm altijd nog op sturen. Moeilijkmoeilijk!

Het wordt trouwens al aardig druk hier met de draag mama's! :)

18. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    :)bovenaan de lijst: hibiscus, dan scilla, dan girasol fresh grapes, en een lange eva:)

valt mee he:Dhoop dat ze hier snel wonen:p

wat knap dat je nix meer koopt deze maand hihi ik ben heel benieuwd hoelang je dat gaat volhouden:D

ik knoop daimy ook wel eens op mijn rug maar eigenlijk altijd met een bwcc, vind ik zo lekker stevig zitten, ruck vind ik nog een beetje eng...eigenlijk is daar mijn antwoord al he;) denk dat eva naar soz gaat;)

al 30 pagina's over doekjes!:$ en ik dacht nog wel dat ik niet veel reacties zou krijgen:)

19. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    HI!
    Dank voor jullie snelle reacties!
    Maar ik wil geloof ik toch liever eerst een rekbare doek. Ik weet nog niet of ik veel zal gaan dragen, het lijkt mij vooral fijn in de eerste weken en in huis. Als ik later besluit meer te willen dragen kan ik altijd nog overstappen op een geweven doek. behalve de kleuren vind ik die nati bamboe trouwens wel mooi! (ik begrijp als ik dit topic lees dat het helemaal niet zo vreemd is om meerdere doeken in huis te hebben...;)
    Mijn vraag is dus vooral of er iemand ervaring heeft met de binana en of dat heel fijn was of juist tegen viel? ik hoor namelijk dat hij minder rekbaar is dan de tricotslen, maar ook korter..(4,8 m) is dat te kort om goed te kunnen knopen?

grtz muk

20. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    @Sab als je hem laat verslingen zou ik hem ook naar SoZ sturen, is veel leuker om er dan ook een bandana van te hebben!

Misschien moet je gewoon doen wat Linda voorstelt, eerst rugdragen proberen en als dat niet bevalt de doek laten verslingen.

Ik heb gisteren de stof voor de banden van mijn Mei Tai besteld :DHopelijk komt het morgen binnen, dan kan ik van het weekend aan de slag!

Deel Deze Pagina