Lilly, ik heb op dit moment een Mei Tai te leen en die bevalt ontzettend goed. Heb er gelijk zelf ook eentje besteld via www.mamamerel.nl Mijn man draagt onze zoon van 2,5 in de MT op zijn rug. Peuter vindt het geweldig, die was altijd zo jaloers als de baby in de draagdoek mocht en hij niet, dus helemaal blij dat hij nu ook mag. Ik help hem wel met het aantrekken, want daar zijn we nog niet zo handig in. Wel heb ik zelf de baby al eens in de MT op m'n buik gehad, maar die vond het niet zo leuk. Die zit liever lekker in de draagdoek. Vanochtend zijn we met z'n allen naar een braderie in de buurt geweest, we waren een hele bezienswaardigheid, haha.
Oke. tnx voor de tips weer meiden. ja , mamamerel.nl had ik ook al ontdekt Mag wel een lijstje gaan maken............
hier ook een draagdoek mama; heb er 1 van draagdoek.nl die bevalt echt heel erg goed, en had een babybjorn bij mijn zoontje maar mijn vriend en ik kregen daar echt heel erg rug en schouderpijn van...nu een andere babybjorn met lendenstuk gekocht en van de week uitgeprobeerd; geen last van mijn rug en schouders maar vind het veel "knusser" om mijn dochtertje bij me te hebben in de draagdoek; dus mijn vent mag lekker als hij wil de babybjorn gebruiken , wij lopen lekker met de draagdoek... ga nog proberen een fotootje te plaatsen van mijn zoontje toen hij nog klein was in de draagdoek en een van mijn dochtertje @sab84 die van jou ziet er ook heel mooi en comfortabel uit zeg!
Ik heb toen Tygo 3 maanden was heb ik het dragen "ontdekt" sindsdien kunnen we beide niet meer zonder! Tygo vind het dragen zo fijn dat hij niet in de wagen wil, ik heb dus altijd een draagdoek bij Ik ben begonnen met 1 draagdoek.nl, deze heb ik 1,5 maand gebruikt, ik merkte dat mijn zoontje toch door begon te wegen... mijn draagdoek.nl is nu uit logeren bij verschillende moeders (omstebeurt natuurlijk ) En daarna ben ik begonnen met geweven doeken aan te schaffen, Ik heb een Ellaroo Maija, een Girasol 27 (Lampo) (Mijn favoriete doek) en onderweg naar hier is een Hoppediz Kairo das Leichte (zomerdoek) en een Didymos Simon (korte doke met slingringen) Verder heb ik de stof liggen voor een mei-tai dit gaat een Girasol Earthy Rainbow mei-tai worden ***trouwens ik heb al aardig wat mama's aan een draagdoek geholpen vrees ik***
@lilly, jij wordt ook verslaafd, dat weet ik nu al Ik heb een zomerdoek gevonden, even een linkje zoeken voor foto's... ellaroo kristen - Google Afbeeldingen zoeken Zoals ik hem nu zie dan vind ik hem geweldig!! BEEEEEEEBBBB, WAAR BLIJF JE NOU!!!!!!
@patje: ik heb een ellaroo maija maar ik ben er geen vriendjes mee... hij is net iets te dun om lekker te knopen (lees doek knoopt niet lekker op mijn schouders)
Ik moet nog wachten tot ik hem binnen heb, misschien bevalt ie mij ook wel helemaal niet, maar ja ik moet ze toch gaan proberen. Kan hem altijd weer door verkopen. Jammer dat jij er geen vriendjes mee bent.
Hier nog een draagdoek-mama. Helemaal verslaafd ook! Tot nu toe heb ik een DidySling en een Mei Tai, maar ik heb er nog superveel op m'n verlanglijstje staan. Alleen vriendlief snapt niet zo goed waarom ik zoveel verschillende doeken wil . M'n volgende aankoop wordt de girasol, ben wel benieuwd of dat knopen me gaat lukken. Weet iemand welke lengte ik 't best kan nemen? Gewoon 4,60m.?
@Linda: 4,6 is gewoon de standaardmaat jah @Pat: Ik heb nu dus daarom de hopp das leichte onderweg, als zomerdoek... ben benieuwd...
@ noatje: dankje, ga 'm morgen bestellen denk ik! En verdorie, nu heb ik dus die hoppediz opgezocht en die wil nu ook! Hihi, ik denk dat ik die morgen ook maar meteen bestel. Waar heb jij 'm besteld? Ik zag 'm net bij babybij.nl
Ik heb hem via dragen-en-voeden.nl overgekocht... voordeel dan is dat hij ietsje (maar piepklein beetje) goedkoper is, maar nog belangrijker ingedragen is dus al knuffelzacht! Welke girasol heb je besteld?
O leuk topic! Zie het weer vrij laat..maar heb alles even gelezen, leuk dat er zoveel dragende mama's zijn! ik ben met mijn tweede kindje pas gaan dragen, en ben begonnen met een tricot-slen. voor die kleintjes een ideale doek, en ik en mijn zoontje vonden het allebei geweldig! zo fijn dat je dan je handen vrij heb voor n peutertje dat van alles wil, en ook alles kan geven aan je kleine lieve babytje. nu heb ik onlangs de hoppediz via mp aangeschaft, maar daar moet ik nog erg mee oefenen geloof ik...binnenkort weer s wat tijd aan besteden.
hier nog een draagdoek mama ik heb de tricot-slen, ideaal, het is even wennen met het knopen maar mijn meisje heeft er al heel wat uurtjes in doorgebracht, slapend vooral
@ noatje: de hoppediz heb ik net besteld! En de girasol ga ik ook bestellen, maar ik twijfel nog welke ik ga nemen. Ik denk de 12, maar ze zijn allemaal zo leuk! Moeilijkmoeilijk! Ik zit er trouwens ook aan te denken om zelf nog een Ringsling te maken, lijkt me niet zo moeilijk, en dan kan je zelf een mooie stof uitzoeken. Heeft iemand enig idee wat voor stof ik daar 't beste voor zou kunnen gebruiken?
Wat leuk dat er hier ook draag mama's zijn, ik ben best benieuwd of het me gaat bevallen. Die mannen van ons snappen het idd niet, hahah, maar ja mijn moeder ook niet. Die denkt dat de beeb zo uit een MT valt, hahah. Heb haar net even voorgedaan hoe ik mijn oudste van 2 op mijn rug krijg. Misschien nog een tip voor mensen die een wat ouder kindje op de rug wil krijgen. Ik zet mijn dochter op tafel en dan klamt ze zich aan mijn rug en kan ik de MT over haar heen doen en de banden over mijn schouders doen. Nu begreep mijn mams het een beetje geloof ik. @linda, volgens mij is de 4.6 de meest gangbare maat ( kun je bijna allees mee knopen), maar het ligt er wel aan welke confectiemaat je hebt. Ik ben zelf nog helemaal geen expert hoor, maar dat is mij vertelt. Leuk de girasol, mooie doeken hebben hun!! @Noatje, ik vind de hopp wel erg mooi, hij knoopt nu al wel lekker vind ik, denk dat ik daar op de wat frissere dagen wel goed mee uit de voeten kan. Ben heel benieuwd hoe de zomerdoek knoopt, krijg hem denk ik dinsdag of woensdag binnen, ligt aan mijn betaling. Ik ben net bij mams geweest en heb de banden allemaal geknipt en gespeld, het lijfje moet ik nog even speleden, maar dat doe ik morgen wel weer verder. Ik ben erg benieuwd hoe ie eruit komt te zien als ik klaar ben.
Hoi, ik heb een Hoppediz Miami (Roze) en ik draag klein meisje over het algemeen in de FWCC. Ze wil er de laatste tijd alleen niet meer in, geen idee waarom niet.. misschien toch omdat ze niet zoveel ziet dan. Misschien moet ik hem toch anders gaan knopen, 1 van jullie een idee? Ik heb overigens een heel slechte rug dus ik kan alleen zo knopen dat ik het gewicht over beide schouders verdeel..