draagdoek mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sab85, 19 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    BWCC = back wrap cross carry
    BWCC w/ CB = back wrap cross carry with chest belt
    CB = Calin Bleu
    CC = cradle carry
    CCC = cross cradle carry
    CHCC = coolest hip cross carry
    DD = draagdoek
    DH = double hammock
    FCC = front cross carry
    FWCC = front wrap cross carry
    HCC = hip cross carry
    JBC = Jordan’s back carry
    MT = mei tai
    Pod = podaegi
    P-WCC = pocket wrap cross carry
    RS = ringsling
    RUB = ruck under bum (zelfde als UTB ruck)
    Ruck of R = rucksack carry
    SHBC = secure high back carry
    Shortie = korte knoopdoek
    Smekkie = Kleinsmekker
    SSC = soft structured carrier
    T2T = Tummy-to-tummy, also called snuggle hold
    TC = Taiwanese carry
    Tib of T = Tibetan carry
    UTB Ruck = rucksack met knoop onder de billen (under the bum)
    WCC = wrap cross carry
    WPBC = Wiggle-proof back carry

:D:D:D:D:D

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ja ze zit er opzich heerlijk in totdat ze zich gaat vervelen en dus gaat bijten en dat vind mama niet zo leuk ;). Daarom zoek ik eigenlijk iets waarmee ik haar op mij zij kan dragen en dan kom ik niet verder dan een RS.
    Want die SSC (bedankt voor de uitleg ;)) zijn volgens mij allemaal rugdragers zodra ze ouder zijn. (Correct me if I'm wrong :))

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Handig :D

Lijst meteen CTRLC+V en opgeslagen op de desktop ;)

4. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hihi zo hebben ladi en ons dagen afgevraagd wat nou toch een arnie is :D Linda had het daarover geloof ik haha

totdat ik in het knutselhoekje kwam op d en v , toen werd het het me eindelijk duidelijk :D ik vond arnie wel mooi geworden trouwens! roze:)

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    B en N, er zijn ook dragers voor op de heup!

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum

WAtte is dat dan???????

7. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    B en N oudere kindjes worden idd vaak op de rug gedragen. Op de heup kan natuurlijk ook maar dat is toch wel zwaar als je kindje ouder en zwaarder word, omdat je maar over 1 schouder draagt.
    En als je toch wil heupdragen zou je ook een korte doek kunnen kopen, maat 3 bijvoorbeeld, daar kun je mee heup, buik en ook rugdragen. (met een rolletje ducktape op zak bijvoorbeeld:D)

8. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Arnie was een standaard wit blauw gestreepte doek , die iemand knalroze wilde verven zodat het wit roze zou worden en het blauw paars. Maar de verf had niet goed gepakt, dus was het wit heel licht roze geworden het het blauw was blauw gebleven.
    erg fout :D
    En als je vroeger gtst keek weet je dat arnie altijd van die foute blauw roze gestreeptje shirts aanhad hihi
    vandaar dat de doek nu arnie heet :D

maar er is nog een lading verf overheen gegaan en daar is arnie wel van opgeknapt :)

9. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Bedankt voor de tips :) Ik ga nog maar eens goed na denken over wat we willen en het beste voor ons is voordat ik me suf koop en het in de kast beland ;).
    Een rol ducktape is natuurlijk wel een hele goede optie haha, mama vond de MT namelijk wel fijn dragen. Misschien is dat gebijt een fase en wil ze over een maandje wel op de rug, zou wel fijn zijn :).
    Een maat 3 doek is wel een heel goed idee, omdat ik dan alles kan proberen en als ze dan eenmaal toch weer op de rug kan met haar mondje dicht zou ik alsnog een MT kunnen kopen.

10. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
  11. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Hoppediz zijn goede stevige doeken en zeker wel geschikt voor een dreumes/peuter. Ze schijnen vrij dik te zijn maar ik moet zeggen dat mijn hopp die ik vandaag kreeg absoluut niet dik aanvoelt. Ik denk dat er per doek wel verschil in zit, welke heb je op het oog?

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
  13. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    het hangt er trouwens wel vanaf welke kledingmaat je hebt, tot maat 42 kun je geloof ik wel een ruck knopen met een maat 3, anders zou ik een maat 4 nemen.

14. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Kleding maat 36-38 (Pas kwa shirts zelfs 174 als ik zou willen haha)

Maar hij mag iets groter zijn zodat ML hem eventueel ook zou kunnen gebruiken.

15. SandraLizz

SandraLizz Actief lid

12 jun 2009
    244
    0
    0
    hahaha briljant, dat "Arnie" verhaal!

@Linda86, fijn dat het zo mooi was, geeft toch een beter gevoel vind ik altijd. Gezellig nog met z'n allen bbqen!

@draadje, wat is je MT mooi geworden, leuk stofje zeg!

Ik ga nog even bij ons meisje kijken, ze is een beetje onrustig vanavond. Komt vast door de warmte.

Tot snel!

16. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Oeh die MT Hip is ook wel erg leuk.

Jullie maken het me niet makkelijk ;).

Maar is een doek ook redelijk makkelijk/snel in gebruik. En dan bedoel ik zeg maar uit de auto doek in boodschappen doen weer uit de doek dat soort stukjes? (Heb nogal een bewegelijk meisje die iets al snel te lang vind duren dus snel "vastbinden" is een must ;))

17. @draadje
    Fijn dat het een mooie dag is geweest en dat Pimmetje (sorry, vind ik zooooo leuk) zo lief was! Je MT is prachtig geworden en wat kijkt je mannetje trots hahahaha!

@Linda
    Ook fijn voor jou dat het een mooie dag was... en nog gezellig 'nagezeten' met de familie las ik.
    Gek is dat hè, dat het dan nog zo gezellig kan zijn na een begrafenis. Dat is de reden dat familie van mijn moeder na de zoveelste begrafenis heeft besloten 1x in de zoveel tijd een reünie te organiseren...

@draagdoeken
    Ik zie bijna door de bomen het bos niet meer hahahahah
    Ik doe het eerst maar met de 2 die ik gekocht heb hier. Een tricot slen en een sling... ben zooooo benieuwd hoe mijn schatje het gaat vinden (en stiekem ik zelf ook!)

Die afkortingenlijst is echt perfect!! Thanks :D
    Maar dan nog weet ik van de helft niet wat ik me er bij voor moet stellen wahhahahhaha *rolt over de grond* - auch -

@Sab
    Je hebt van Hoppediz toch zomer en 'winter' doeken??
    Misschien heb je een zomerdoek? Maar goed, jij bent veel meer ervaren dan ik, dus dan zou je dat echt wel weten hihihhih

Ik ga er van door.
    DOEG!!

18. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    B en N je kunt ook heel makkelijk heupdragen in een buidelsling (bv een hotsling) die kun je ook makkelijk in je tas meenemen. Sab heeft ook een hele mooie, staat nog wel ergens ene foto van geloof ik.

19. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    kroepie je hebt idd ook hoppediz zomerdoeken, hoppediz das leichte :) goed opgelet :D
    maar die zijn er nog niet zo lang en mijn hopp is al een oudje waar er maar een paar van gemaakt zijn ;) ik denk dat hij gewoon dun en soepel is van het indragen :) hij is heeerlijk zacht :)

B en N, als je het knopen eenmaal door hebt , vind ik het best wel snel gaan hoor, zeker met een shortie!

sandralizz, wanneer ga je weer nieuwe stofjes halen ? (ben niet ongeduldig hoor :D , wil gewoon graag een sling :D )

20. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @BenN, er zijn ook knopen die je thuis kunt doen. Op plek van aankomst doe je dan je kind erin.

@SAb, geweldig die ARNIE:D:D

@sandralizz, ik ga zo eens ff spieken op je site....wil er misschien ook wel een RS bij......:D Hopelijk gaat je meisje zo lekker slapen!

Deel Deze Pagina