Op babylonia kun je veel draagmanieren vinden met uitleg, dus ga daar eens kijken zou ik zeggen. En anders dragen-en-voeden, daar vindt je ook veel tips.
Jeetje wat een lekker druk topic word dit al @patje, ja waar blijft die beeb van je nou!!! Ben erg benieuwd of die het dragen ook zo fijn zal gaan vinden. @juut, jij ook hier! Ik heb Ruben ook niet veel gedragen alhoewel hij het denk ik wel fijn had gevonden....Maar het lijkt me zeker bij een 2e erg handig, ook om de redenen die jij noemt Ik zit nu te denken om een Mei Tai te bestellen. Ik heb nog een Slen, dus die kan ik de eerste weken gebruiken, en als het dan allemaal goed bevalt wil ik een Girasol. Maar misschien ga ik eerst even hier bij de wereldwinkel kijken, daar heb ik er ooit eens eentje voor iemand gekocht. Was een hele mooie uit Peru of zo...... Hier een foto van Ruben in de slen...
@vlinder hoe sterk is ze? misschien kan je de handjes uit de doek laten zoals hier: maar dan moet ze dus wel een sterk rug en nekje hebben... @ Lilly lieve foto's! de wereldwinkel draagdoek is wel minder draagkrachtig dan een girasol of andere merk draagdoek... de kosten van de doek zijn zo hoog omdat de werknemers dus wel goed betaald worden. zover ik weet zijn alle doeken fair-trade...
@Noatje, ze heel sterk hoor (al 5 maanden ) maar dan nog vindt ze het maar niks dat ze zo tegen me aan geplakt zit denk ik. Ik zal eens op die sites kijken!
Jeetje meiden. Ik zie nu door de bomen het bos niet meer. Ik begin weer erg enthousiast te raken. Ook om m'n dreumes hier weer eens in te doen. Welke doek is voor mij een aanrader? Ik wil graag m'n dochtertje van 1,5 en 13 kilo er in kunnen doen. Op de buik en/of op de rug. Ook wil ik straks bij de tweede vanaf het begin lekker gaan dragen. Ik heb ervaring met de tricot-slen en vond het knopen niet ingewikkeld dus dat is het probleem niet. Wat zijn aanraders en waarom??? P.s. dit is m'n meisje met 9 maanden in de slen: http://picasaweb.google.nl/lh/photo/lbniqLayLYj6t2Xws4t34w?authkey=Gv1sRgCPO1p66Uj7PaAw&feat=directlink
Lekker dan zeg, heb ik dat ding voor niks gekocht en het koste me een paar duiten dat wil je niet weten! Ik hoorde ook alleen maar positieve verhalen over dat ding. Maarja, mijn dochter was al 4 kg bij de geboorte dus dat helpt ook niet. Bedankt voor de tips in ieder geval! Is er iemand die mij een goede, geweven doek weet aan te raden die ook niet gelijk heel achterlijk duur is?
@ Tinkerbell81: Ik zag jouw foto maar de heupjes van je kleintje hangen nog teveel hoor je moet zorgen dat de knieetjes hoger zitten dan de billen @Meloncolli: wat is achterlijk duur? ik denk dat de hoppediz doeken het goedkoopste zijn. Die zijn 55,- nieuw (o.a de kast van Maxe) @Mirthe: Bekende merken geweven doeken zijn: Girasol, Hoppediz, Storchenwiege, Didymos, Ellaroo Je kan ook op :: Dragen en Voeden - Forum voor natuurlijk ouderschap kijken, hier staan regelmatig 2e handse...
Hoi allemaal, ik wil mijn baby, nu bijna 4 weekjes oud, ook gaan dragen. Ik had een minimonkey aangeschaft, maar ik vind hem doodeng, haar nekje is er nog niet stevig genoeg voor. Welke doek schaffen jullie mij aan? Ik heb geen zin om veel tijd aan het knopen te besteden. Ik wil hem in huis en buitenshuis (boodschappen) gaan gebruiken.
@noatje, bedankt voor de tip! Ik heb me gelijk aangemeld op dat forum! @marjan, De mei Tai kun je vanaf de geboorte gebruiken. Verder is het volgens mij zo dat juist de doeken die je knoopt geschikt zijn vanaf de geboorte. Want die kun je stevig om je heen wikkelen zodat je baby dicht tegen je aan ligt en in de juiste houding. Die kant en klare dingen zijn wel handig maar niet geschikt voor het lijfje van een pasgeborene. Ik denk dat het knopen vooral wat oefening en geduld vergt......
Vind die draagdoeken super! Hier in Indonesie zie ik niet anders,kinderwagens zie je bijna niet. Nu nog een kleintje...; )
Hey Sab wat leuk dat je een draagdoek clubje heb opgericht! Mag ik met de eer strijken dat ik je heb aangestoken met het virus ? Ik heb zelf een tricot slen van draagdoek.nl en een girasol 25 (SlingoMama :: Girasol draagdoek 25). Helaas heb ik er bij Ben te weinig gebruik van gemaakt en wil hij nu niet meer echt erin. Bij ons 2e kindje wil ik dit heel anders gaan doen, hoop er echt een draagdoekkindje van te maken haha. Lijkt me ook wel zo makkelijk als de kleine lekker in de draagdoek gaat en Ben in de kinderwagen. Heb dan ook (nog) geen duowagen, eerst maar eens zien hoe dit gaat. Ik vind het ook voor je rug zo fijn! Het gewicht wordt zo goed verdeeld en je lichaam wordt eigenlijk gewoon gedwongen in de juiste houding te gaan, ik heb zelf erg snel last van mijn onderrug maar met een draagdoek wordt het juist beter. Zo heerlijk die foto's met die kleintjes in een doek! Ik hoop dat ik heeeeel snel ook weer mag haha. Het voordeel vind ik ook dat als een draagdoek toch niet zo'n succes is je ze heeeeel makkelijk weer verkocht hebt. Vooral de geweven doeken, daar is wel veel vraag naar op ebay enzo. Zal nog ff een foto zoeken van Ben in de tricot slen .
Zo'n minimonkey vind ik ook echt 10x niks nee. Heb 'm gekregen van de kraamvisite, maar nooit gebruikt. Misschien vind je een ringsling iets? Hoef je niet te knopen, dus lekker snel! Ik vind 'm erg fijn (heb een didysling). Je kan ze (naar 't schijnt) ook heel makkelijk zelf maken! Dat ga ik binnenkort proberen.
Wij (lees mijn moeder) hebben een draagdoek gemaakt van een doek die we hebben gekregen van mijn tante. De man van mijn tante komt uit Indonesië en daar gebruiken ze niks anders... Ze hebben de stof op een Indonesisch bazaar of zo iets gehaald... ziet er nog leuk uit ook en is aan twee kanten te gebruiken, 2 verschillende soorten patronen aan binnen en buitenkant.. Ik vind het een geweldige oplossing, ook als Melissa eens niet in de wagen wilt of zo...
Zo leuk die foto's van jullie met je kindje. Wil ik oooooook. eb nog foto's van toen ik klein was, dat mijn moeder met zo'n draagdoek rond liep met mijn broertje erin. Was een hele volksverhuizing, ik aan de hand, zusje in de buggy en broertje op haar rug.
@marjan: Superleuk dat je ook wil gaan dragen, ik heb wel van meer mensen gehoord dat de minimonkey niet bevalt... voor kleine baby's is een rekbare doek zoals een tricot slen of draagdoek.nl fijn (er staan er heeel veeel op MP ) Als je denkt dat je langer wilt gaan dragen (langer dan 4/6 maanden) kan je beter wat meer investeren en direkt een geweven doek kopen...
Aaaah, Girasol 13 besteld. Nu ben ik officieel verslaafd, gewoon 2 doeken besteld op 1 dag. Heeft iemand van jullie ook een korte doek (2.7 m ofzo)? Lijkt mij ook wel fijn met zo'n schuifknoop bijv. Vooral nu Milan wat zwaarder aan 't worden is.
@Linda, ahhhhhhh ik wil ook bestellen!!! Maar moet nog ff wachten.......(ff off topic, sterkte met het verlies van je kindje). @blackeyedgirl, ik wil ook!!!! (mijn foto is een oude van mijn 1e zoontje, kan niet wachten tot ik welp nummer twee mee kan dragen). @LaDi, dat wil ik dus ook! Bij de eerste heb ik het snel opgegeven, hoewel hij het heel prettig vond. Maar nu wil ik het ook 'serieus; gaan aanpakken haha