Ooooooooh echte meisjesstofjes Even een vraagje. Heb net geprobeerd de Sling te threaden (ja, ik raak al aardig thuis in de slang van de draagdoeken ) maar het gaat nogal stug. Kan dat komen door de dubbele (vrij stugge) stof? En moet ik 'm dan eigenlijk eerst wassen? Of wordt dat door 't dragen gewoon soepeler?
Ooh Sab, zo lief Jenna in de RS en Daimy met de pop in haar eigen RS is ook zo sweet! Wow, mooie stofjes!! Kroepie, leuk leuk leuk! Tijd voor een actiefoto!
Even een vraagje. Heb net geprobeerd de Sling te threaden (ja, ik raak al aardig thuis in de slang van de draagdoeken ) maar het gaat nogal stug. Kan dat komen door de dubbele (vrij stugge) stof? En moet ik 'm dan eigenlijk eerst wassen? Of wordt dat door 't dragen gewoon soepeler?
Kroepie geen idee, geen RS ervaringen. Misschien op DenV vragen? Ik zal je even een pb sturen met de link! Sab wat een mooie foto's weer zeg *smelt* Pim heeft vanmorgen zijn eerste prikjes gehad en is onderweg naar huis meten in de Angelpack in slaap gevallen, zo lief!
Hallo allemaal, Ik ben mij aan het orienteren voor een draagdoek voor een pasgeboren. Hij zit nu net in zijn tweede week. De meeste draagdoeken zijn vanaf een half jaar. Het liefst wil ik 'gewoon' een doek. Moet dit rekbaar zijn of niet rekbaar? Kunnen zulke jonkies het beste schuin over borst en buik gedragen worden? Ik heb niet alle berichten gelezen, dus het staat waarschijnlijk al hier op het forum. Eigenlijk zoek ik een handige samenvatting van welke opties er zijn voor een pasgeborene. Alvast bedankt voor de reacties, Groet, Jem
hallo meiden! vergeef me dat ik niet alles door lees hoor heb hier en daar stukken mee zitten lezen LEUK! Ik be nzelf helemaal enthousiast over het dragen (ben in verwachting van mijn eerste kindje) en was eerst aan het kijken naar een minimonkey of lodger oid maar lees hier en daar dat daar slechte ervaringen mee zijn. Sommige van jullie hebben mijn berichten misschien wel al gelezen in stuk babyuitzet. Ik ben dus opzoek naar een niet al te ingewikkelde (hihi) doek die ik vanaf dag 1 kan gebruiken tot ik het zat ben of het kindje te zwaar word (kan me niet voorstellen dat ik met een kind van 3 nog steeds rondsjouw maar dat moet blijken denk) Ik wil de doek gebruiken voor de hond uit te laten en lange stukken te wandelen, in het openbaar vervoer, en ook pappa moet met wat hulp van moeders de doek kunnen gebruiken. Dus tips??? Adresjes(web) voor nietal te dure goede doeken? Ow ik heb zelf mijn oog laten vallen op die van draagdoek.nl vooral omdat die omschrijving van hoe te gebruiken en erg makkelijk uitziet! Maar vind hem wel duur.. dus alternatieven hiervoor ziin welkom!
Ik ben eruit, 2 dragers die ik graag wil ga ik kopen (geweven doek en een MT) en 2 wil ik proberen te maken. 1 Pouch (voor VL) 1 Ringsling (voor mij) zoals deze; RingSlingShop - Handleiding ringsling maken van 1 laag stof Nu heb ik een moeder met een naaimachine maar zij weet niet hoe dat ding werkt (dus dan moet ik het zelf gaan uitzoeken, heb ook 0,0 naaimachine ervaring) en ik heb een hele handige oma met een super de luxe naaimachine. Bij oma zal het dus zeker lukken maar die is niet zo geduldig ken oma inmiddels een beetje en die zal niet het geduld voor uitleg hebben waardoor de doeken "gewoon" gemaakt zullen worden terwijl ik met open mond sta te kijken en geen tijd te hebben om iets te vragen omdat ik dan alweer een andere vraag heb . Opzich handig natuurlijk want dan heb ik in korte tijd twee doeken maar het lijkt me toch ook wel heel erg leuk om het zelf te doen. Ga het dus denk ik eerst zelfproberen met de machine van mijn moeder en anders kan ik altijd naar oma . Maar nu vraag ik me af welke stoffen ik het beste voor deze doeken kan gebruiken. http://www.destoffenkraam.nl/leger_stoffen.html Legerstof met lila; deze zou ik er mooi vinden voor de Pouch voor VL (toch stoer voor hem maar toch Lila voor de kleine meid) http://www.destoffenkraam.nl/katoen_stoffen.html Katoen strepen multi; deze lijkt me persoonlijk wel erg vrolijk voor een Ringsling. Of kan ik voor de RS beter Katoen oranje gebruiken?; Omschrijving: Een katoenen stof, slag dikker dan lakenkatoen Maar goed heb dus totaal geen idee of deze stoffen wel geschikt zijn hiervoor.... Alvast bedankt voor het helpen
Zooooo leuk, was een paar daagjes weggeweest in Belgie, zag ik overal draagdoekmama's! En vanochtend zelfs eentje voor de deur thuis, hihi.
Kozy Browntown on Brown straps Ik vind deze erg mooi ML wil gewoon nog niet meewerken aan aankoop van de MT Hij vind dat ik hem maar moet gaan naaien. Maar dan moet ik wachten tot mijn moeder terug is van vakantie, dat duurt nog 4 weken!!!
Oehh die is zeker mooi Beetje flauw van ML maar dit is toch ook een hele mooie papa MT dus is het een beetje voor jullie beide
En nog eentje...... (haha, die was de eerste keer maar toen vond Lotte het niet leuk dus heb ik alleen deze mislukte foto van)
Nou ik zag het vooral ook aan je linkjes van de smileys van d en v hihi. Maar ik lees daar vooral mee, nog niet echt actief aan het posten. Voel me nogal een noob daaro haha. ML vind het vooral een modegevoelige MT.. tis gewoon een pietlut wat betreft aankopen doen. Zuunigerd eersteklas
@ Dafje; haha, nog even wat inspanning nodig dan om hem om te halen . Geen slechte eigenschap beetje zuinig zijn.... maar soms wel lstig... hihi En voor iedereen die zelf gaat knutselen... ik kan je er niet mee helpen! Kan niet naaien en weet weinig van stofjes. @ Sab; mooie stofjes ook! Op mijn foto de stofjes die ik had gekocht voor wat knutselwerk, waaronder dus die lijstjes. Wilde ook nog een mobieltje maken voor boven bed maar toen was ik al bevallen.... haha, dus die moet nog! Heb nog niks gehoord over het jurkje.... *snik snik * Doeidoei!!!