Ik kom me hier ook aansluiten, ben van plan straks ook mijn kindje te gaan dragen in een doek. Had bij mijn zoontje een babybjorn en vind het het grootste onding ooit gemaakt.. 1 keer gebruikt en dus niet weer. Ik ga denk ik eerst een draagdoek.nl bestellen en als dat bevalt zal ik voor een geweven doek gaan. Ik heb er nog geen gekocht omdat ik waarschijnlijk weer een ks ga krijgen en dan toch de eerste weken niet direct ga dragen.
55 euro vind ik wel een hoop geld voor zo'n doek. Die tricot slen was ook over de 40 euro. Zijn er geen goedkopere alternatieven?
Hoi! Ook ik ben op zoek naar een geweven doek, voor een leuke prijs; iemand enig idee waar ik die kan bestellen? Hoppediz schijnen nogal dik te zijn?? Groetjes!
leuk echt al een hoop reacties! even snel want er hangt een klein dametje aan mijn been bij www.kaatjekatoen.nl zijn alle doeken nu voor de helft, weet niet wat ze nog over hebben maar zag wel een tricot slen voor 24,95
oh en de medley doeken zijn ook best betaalbaar, ik heb er alleen geen ervaring mee: SlingoMama :: Malibu geweven draagdoek
Ik heb me inmiddels ook geregisteerd bij dragen-en-voeden.nl Leuk forum! Heb alleen zelf nog geen berichtje geplaatst, wel al veel gelezen, en ook al een paar mensen van hier gespot! Werkt wel verslavend trouwens zeg, pff. Al die enthousiaste verhalen over allerlei doeken.
Je kunt ze ook zelf maken. Een flinke lap geweven katoen van 5 meter bij 70 cm en dan omzomen en voilá, klaar is je draagdoek. Moet je wel kunnen naaien natuurlijk (wat ik dus niet kan). Ik heb een Calin Bleu, die kost ook ongeveer 50 euro. Is lekkere dunne stof voor de zomer.
@ luppy: hoe bevalt die Cb? Ik zat er net ook even naar te kijken, en ze zien er echt mooi (en vooral betaalbaar!) uit. Ik wil graag mijn collectie nog wat uitbreiden. Knoopt 'ie een beetje makkelijk? En is 'ie ook geschikt voor een baby/dreumes van ruim 10 kilo?
@linda, ha, heb je mij ook al gespot?? Ik vind het ook een erg leuk forum. Weer heel anders dan deze maar het gaat daar dan ook over heel specifieke onderwerpen..... Is een 2e hands misschien wat voor jou? Ik heb een tricot slen via mp gekocht voor 20 euro. WAs nog als nieuw. Veel mensen kopen zo'n ding en doen er vervolgens toch niet echt wat mee......En de slen was ook even echt een hype.
@ Lilly: volgens mij wel ja, jij heet daar gewoon 'tzelfde als hier toch? Ik ook, heb zojuist m'n eerste berichtje gepost . 2ehands lijkt me op zich wel wat denk ik, maar ik wel wel een geweven, want Milan is al bijna 11 maanden. (Het is overigens wel de bedoeling de doek(en) ook voor een volgend kindje te gebruiken). En ik heb een Girasol al besteld, die is onderweg, zal deze week wel binnenkomen. Dus ik wil eerst even die afwachten, kijken hoe 't knopen enzo bevalt en dan hoogstwaarschijnlijk meer doeken kopen. Waarschijnlijk ook wel wat 2ehandse ja . Heb jij Ruben ook nog een in doek? En zo ja, welke?
Een stuk katoen omzomen is natuurlijk niet zo draagkrachtig als een geweven doek hé! Ik heb hier nog wat goedkope Medley's gevonden: SlingoMama - Medley draagdoeken Tjah 55 euro voor een doek is niet heel duur, het is allemaal handmerk, meestal van biologisch katoen en fair trade (de meeste ) Kwaliteit kost immers geld.... Ik heet trouwens op D&V ook Noatje
En ik ook patje! Ik heb ook getwijfled of ik de malibu zou kopen, maar heb toch besloten een tweedehands te kopen, las niet heel veel goeds over die malibu. Ik heb vandaag een MT gemaakt uit verveling, zie D-V.
@noaatje: echt? ik heb t gedaan volgens de gebruiksaanwijziging van draagdoek.nl (staan allemaal fotos stap voor stap bij, wel erg handig) maar hij is op die foto al wel wat ouder he; weet uit mijn hoofd niet hoe oud maar ik denk iets van 5 maanden ofzo, moet het dan nog? Iemand ook enig idee; ik heb een stugge niet rekbare doek liggen , een korte , maar weet niet goed hoe ik die kan knopen...iemand tips met voorbeelden haha
@ Tinkerbell: hoe kort is die doek? Ik heb zelf geen korte, maar wel een RingSling. Zoiets zou je er wel van kunnen knopen, met een schuifknoop. Filmpjes staan op Youtube
Ha die patje, hier zit je wel......dacht ff dat je stiekum aan het bevallen was @linda, nee ik heb ruben niet in een doek. Wel als baby mee begonnen maar niet mee door gegaan....helaas......Nu wil ik dat wel gaan doen want zeker met een kleine al rondlopend en mijn werk (ben gastouder) ben ik anders bang dat babylief een hoop tijd alleen zal doorbrengen in box/wieg en dat 's avonds/s'nachts of dmv extra bv vragen zijn mamahonger zal gaan inhalen. En he tlijkt me gewoon heerlijk en handiger dan een duo wagen etc. Over de girasol heb ik al veel goeds gelezen, zodra de bankrekening het weer toe laat wil ik er ook eentje gaan bestellen. Ik ga jullie ook eens spotten op D en V.
patje ik kan je bericht met zelf gemaakte mei tai niet vinden....... En mag ik vragen....heb je daar speciale patronen voor met stoffen tips. om zo'n ding te maken of heb je er al een en maak je het daarvan na of zo??
@lilly, ik heb er al één en daar hebben we eigenlijk van na gemaakt. Heb je hem al gevonden? Ik zal hier ook even een foto plaatsen en anders op D en V in het knutselhoekje.
http://i42.tinypic.com/2howlz5.jpg Wat raar dat ik de foto niet meer in beeld kan krijgen, terwijl dat eerder wel kon met deze link...