draagdoek mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sab85, 19 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ook ik ben voor een draagdoek.
    Ken eigenlijk alleen maar de draagdoek van draagdoek.nl
    Wat is het verschil in draagcomfort met deze of een geweven doek?
    Ivm rugproblemen wil/moet ik wel een doek die over beide schouders draagt.

Wie heeft er tips. Het is niet dat ik een doek nodig ben zoals julie aan mijn banner kunnen zien maar kwam dit topic tegen vandaar.
    Alvast wat info inwinnen kan nooit kwaad.

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    draagdoek.nl heeft tricot doeken... erg fijn om te knopen, maar warm omdat je 3 lagen tricot hebt.. ander nadeel van tricot is de rek.. word kindje wat zwaarder, dan zakt het sneller uit.

een geweven doek draagt langer door.. vergt iets meer handigheid met knopen.. maar het zit stevig etc.

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik heb idd voor mijn andere meitai ook canvas gebruikt, zit nu te twijfelen over de kleur. Heb namelijk heel veel stofjes liggen voor het rugpand, maar kan in de winkel geen canvas vinden in een mooie bijpassende kleur. en via internet zijn de kleuren nooit hetzelfde.

Wat een lieve foto van Kenji in de doek! :)

4. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    mooie doeken op de duitse ebay!

5. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    debora fijn dat je er vrede mee hebt. *dikke knuf*

6. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ik ehb er een van draagdoek.nl

met een ster erop.... lekkere flexibele stof.

kan al een paar knooptechnieken, maar krijg het niet voor elkaar dat ik zoonlief van 1,5 er goed in kan laten ztten... gaat bij zijn billen los... heb al op filpjes gekeken en het ziet er dan zo simpel uit

iemand idee wat ik fout doe?

7. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ik heb mezelf een e-bay verbod gegeven

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    bij alle knopen ?

draag je hem nog op buik of op rug? wat belangrijk is, is dat je de stof echt onder billetjes trekt tot in knieholtes.. juist door dat die lekker flexibel is, kan het zijn dat stof opkruipt door zijn gewicht

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hallo dames...

Ik kom zomaar even jullie topic binnenvallen, sorry... Ik ben op dit moment 24 weken zwanger en zit me te oriënteren op draagdoeken. 'k Heb mijn dochter van nu zes niet in 'n draagdoek gehad, maar wel heel lang rondgesjouwd in 'n babybjorn. Niet bepaald ideaal dus, maar goed, ik wist toentertijd van toeten nog blazen, dus een draagdoek kwam niet in me op...

Maar waarschijnlijk begrijpen jullie 't al: ik zie door de bomen het bos niet meer én ik heb geen geld voor 'n vreselijk dure doek...
    Dus wellicht dat jullie me op weg kunnen en willen helpen? Wel weet ik dat ik 't liefste iets heb dat ik over twee schouders moet dragen, omdat ik door mijn fibromyalgie snel last van rugklachten krijg.

Groetjes,
    Mijkeltje

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hi mijkeltje

niet dure maar wel heel fijne draagdoeken zijn die van cailin blue.. nieuw +/- 50 euro.. soepel om te knopen etc..
    alle doeken kan je over beide schouders dragen.. ik vind dat persoonlijk ook het fijnst.
    wil je op een andere manier een betaalbare doek kopen.. dan kan je ebay.de in de gaten houden.. zoeken op tragetuch of op didymos ( meest aangeboden doek).. dan heb je een stevige mooie doek die al is ingedragen ( veel nieuwe doeken zijn nl stug en eisen heel wat mishandeling voor ze lekker fluffy aanvoelen)

verder kan je ook kijken op Babytragetuch von Hoppediz - Langes Tuch .. deze doeken zijn ook veel gewild bij de beginnende drager en erg betaalbaar.

11. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
  12. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Dank je wel Limmeke... Ik ga eens neuzen... En zijn ze in Duitsland zo draagdoekerig dan?

13. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    hoi mijkeltje

ook ik heb fibromyalgie en engeweven doek is super. Het is ook net hoe je knoopt.
    Ik heb ook een hoppediz. dit is een hele fijne doek.
    Ik kan prima voor anderhalf á 2 uur achter elkaar dragen. natuurlijk wel af en toe zitten ;) maar dat hoort eenmaal bij FM ...en krijg geen extra pijn anders dan wat ik normaal krijg van mijn FM klachten.
    Ik merk wel dat als ik de doek goed over de schouders sprei dan krijg ik niet zo erge drukplekken dan als ik het 'bundel'.

hoop dat je genoeg informatie hebt.. jammer dat je je eerste zo lang met BB hebt gedragen. hopelijk nu je 2e met veel meer plezier.

14. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Kijk, fijn te lezen dat een andere mamma met fibro zo enthousiast is. Dat is voor mij alweer 'n extra reden me verder te verdiepen! :)

15. Oh..... ik heb een Didymos Indio blauw/wit gekocht op Ebay!!!
    :)

En de hoppediz van Juut :)

Durf manlief niets te vertellen wahhhhahahah

16. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Haha kroepie, dus jij houdt er een geheim leven op na waar je je man niets over vertelt ;)Ben blij dat ie bij jou een nieuw thuis heeft!

Mijkeltje het is een hele studie he, ben ook al twee avonden aan het surfen nu en je komt om in de info bijna!

Wendysunny ik denk dat het haast niet haalbaar is om een kindje van 1.5 in een tricot doek te knopen..rekt te veel uit, zakt door'

Pixie die zichzelf een ebay verbod heeft gegeven, je wordt vanzelf heel hebberig he als je rond gaat kijken!

Hier alles oke, denk dat ik toch voor een mei tai zal gaan..
    Ben nu aan het mailen met iemand die ze zelf maakt, s even kijken wat de mogelijkheden zijn.
    Zou er ooit ook nog wel graag eentje zelf willen maken, maar ik ben echt een leek op naaigebied, kan net een recht stukkie op een vierkant lappie naaien maar daar houdt het gelijk mee op. Dus dat durf ik dan nog niet aan denk ik..

17. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
  18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    kheb een maat 5 hier.. kan er te weinig mee, zeker nu rugdragen nog lang niet gaat gebeuren..

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @Juut26: het vergt inderdaad enige inspanning inderdaad... Ik ben al een tijdje aan 't neuzen en ben er wel over uit dat ik 'n 'gewone' draagdoek zou willen, dus gewoon 'n lap, om 't maar even lomp te zeggen, haha... Dat knopen zal ik vást wel leren, neem ik aan...

@ebay: ik ben niet zo bekend met ebay, dus geen idee hoe 't werkt en dergelijke. Nog nooit iets gekocht via ebay iig...

En nog een vraagje: mijn man is gelukkig een tiep dat zichzelf ook wel met de beeb straks in 'n doek ziet lopen, alleen is hij nogal groot en stevig. Zelf ben ik ook geen ukkepukkie, maar kunnen we straks met dezelfde doek toe?

Deel Deze Pagina