Dag dames, Tips zijn welkom!!!! Onze meis vindt het heerlijk om in bad te gaan maar ze vindt het zo leuk dat ze altijd als een malle gaat trappelen enz. in het water. Omdat onze badkamer nogal klein is, gaat zij altijd in badje op haar slaapkamer.... Gevolg: Plensnatte vloer, nat gordijn, nat raam, mama nat kortom alles wordt nat! Vraag een baby van bijna 5 maanden maar eens om stil te blijven liggen... Dat gaat niet! Douchen is geen optie! Hebben we 1 keer gedaan en dat vond ze helemaal niks! En ik wil haar het badje niet ontnemen want ze vindt het zo lekker!!! Hoe doen jullie dit? Hebben jullie goede tips? Thnx alvast!
Je hebt geen groot bad neem ik aan? Anders misschien het badje in de douchecabine met een stoeltje erin zodat je haar niet vast hoeft te houden.. wij hebben zo'n stoeltje (die we in het grote bad zetten): Badstoeltje A3 | Badartikelen | Baby-Dump
Dat deden wij inderdaad ook, want ook wij hebben een kleine (MINI) badkamer en een spartelend kind, dus een zeiknat kamertje steeds... Wat ik ook wel eens deed was hem beneden in de keuken in de spoelbak badderen. Dan was wel de hele keuken drijfnat, maar dat was zo weer gedroogd en hij vond het fantastisch Was voor mij ook makkelijker omdat ie dan op de goede hoogte zat. Dat was met het badje in de douche toch lastiger.
Wij hebben ook een kleine badkamer ( Maar geen douchekabine dus, badkamer is 1 meter bij 1.80 incl wasbak. ) en doe haar toch in de badkamer in bad. Ik zou denken; als je badje in de badkamer past, en jij past erbij, toch doen?
Hier ook een kleine badkamer maar hier past het badje wel in het douchegedeelte dus daar doe ik het dus. Tot 7 maanden ging ze in de tummytub en dat deed ik wel in haar kamertje maar ze spetterde toen nog niet zo.
ik zet Tycho met zijn bad in de douchekabine ( dat gaat net) en dan doe ik 1deur dicht en ik sta in de andere deuropening zeg maar. Dan kan hij zijn gang gaan en hoef ik niet te dweilen. Er komt hier echt een nieuwe grote oceaan als ik hem niet in de douchekabine zet hahahaha. Je kunt ook kijken of je de stop in je douchebak dicht kunt maken met bijv een handdoek ofsow en daar een bad van maakt. Dan zit ze als het ware toch in een laagje water en kan ze heerlijk blijven spartelen en spetteren. Mijn schoonmoeder doet het ook zo ( die hebben geen badje) en die legt ook nog een antislip badmat in de douchebak zodat Tycho zn gang kan gaan zonder om te vallen. Meneer hier is ook aardig druk en beweeglijk dus vandaar. Ze blijft er hoe dan ook wel naast zitten hoor! xxx
ik spatte vroeger ook. Mijn ouders deden een grote boodschappentas (plastic) om een deel van het badje. Dan spat het niet zo (ik weet niet of het echt goed werkt, nog geen ervaring)
Hier nog geen spetterend kindje... maar wel een redelijk kleine badkamer. En ik heb geen zin om emmers te zeulen naar de slaapkamer. Dusss... ik zorg dat het op baddagen lekker warm is beneden en zet het bad naast de aanrecht in de keuken. Hier kan hij naar hartelust spetteren als hij dat straks wil.
grote bak bij de ikea halen,daar dan zo,n ligstoeltje in zoals boven stond,kun je later gebruiken met een badring zoals bij mij op de foto. ik doe er 3 emmers water in nu,denk dat jij met je kleine aan 2 genoeg hebt. er zitten wieltjes onder,dus ik rij hem naar de badkamer en daar kiep ik hem leeg. Bekijk bijlage 143183 de rand is hoog dus met gespetter komt het er niet uit. ik ga er gezellig naast zitten
trouwens foto hierboven is ook in de badkamer gemaakt,maar is erg klein. nu doe ik dus ook in de slaapkamer
hier ook geen groot bad... maar wij zetten het badje in de douchebak en dan met een badring erin, meestal ga ik er naast staan douchen. gaat prima en hij vind het leuk (volgens prenatal madam paste zo badring niet in een babybad, maar zie hier het tegendeel )