Bij de babydump kun je een matje kopen voor in de maxicosi. Dan zweet ze minder snel. Ik heb mijn baby gewoon gedragen met 30-35 graden. In een storchenwiege of bykay denim draagdoek. Kijk gewoon hoe het voelt daar, voelt het goed dan is het goed. Vertrouw op je moedergevoel.
Op 6 weken had ik eigelijk niet veel zin om veel naar buiten te gaan... je bekkenbodemspieren zijn ook nog aan het herstellen dus een baby op je dragen is behoorlijk zwaar. Vandaag was het hier 30 graden en zelf in de wandelwagen was het zweten!
Waarom is een baby op je dragen in een draagdoek zwaar na 6 weken. Je tilt je baby in huis toch ook vanaf het begin 😏 Mijn zoon heeft vanaf dag 1 bijna hele dagen in de draagdoek gezeten en was bij de geboorte al 4160 gram . een week na de bevalling ging ik lopend naar de stad en droeg ik mijn oudste van toen 13,5 kilo(4jaar ) alweer op mijn rug niet lang maar het kon wel zolang ik naar mijn lichaam luisterde. Ik weet ook wel dat dat niet iedereen lukt maar na 6 weken je baby in een draagdoek dragen is toch voor de meeste mensen mogelijk
Wij zijn vorig jaar naar Portugal geweest, ook ruim 25 graden. Kleine waas toen 10 weken. Ik heb er een Ellaroo voor gekocht, heel dun (wel goed knopen, want doordat ie zo dun is kan het wel wat sneller snijden, zelf nooit last van gehad). Hoppediz das leichte is ook een dunnere doek. Verder is een doek met linnen ook fijn met warmte. Over 6 weken gaan we naar Turkije en gaan de Ellaroo en een linnen doek mee. Kinderwagen is bij ons niet meegegaan op vakantie, alles gewoon lekker in/met de draagdoek. Onze ervaring is dat je toch wel regelmatig stopt en de kleine uit de draagdoek gaat omdat hij/zij wat moet drinken. Verder zijn de tips als alleen een romper/luier, hydrofiel ertussen, niet te lang (ivm de warmte), zonnehoedje al genoemd. O ja, de lichaamsdelen buiten de doek insmeren. Wij waren de eerste keer haar voetjes vergeten en de tweede keer haar neusje😳.