Draagdoek met spreidbroek?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Ukkiepuckie, Feb 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ukkiepuckie

Jan 29, 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van bijna een half jaar zit in een spreidbroek. Ik zou hem graag dragen in een draagdoek? Heb overleg met arts gehad en dit mocht, baby winkel was alleen bang dat de doek kapot zou gaan. Iemand dus ervaring hier mee? Albast bedankt

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik zou dan zowieso voor een geweven doek gaan en niet voor een rekbare.
    Afhankelijk wat voor spreidbroek je hebt de harde onderdelen even bedekken met een spuugdoekje ofzo anders gaatje doek kapot.

Tevens zou ik een draagconsult aanraden!!

3. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Sluit mij hier bij aan.
    Dragen is in principe heel goed mogelijk met spreidbroekje, maar een consult zou misschien niet gek zijn. Op FB is overigens een groep voor dragende ouders, daar zijn ook altijd wel enthousiaste mensen, die graag ter wille zijn, om even mee te kijken met het knopen etc.

4. Netmama

Netmama Lid

Sep 19, 2014
    50
    30
    18
    Mijn zoontje zit ook in een spreidbroek, en in overleg met de orthopeed mag ik hem in de draagdoek dragen zonder spreidbroek. Hij zit dan immers al in de juiste houding. Wellicht een idee om die optie eens te bespreken (mocht je dat nog niet gedaan hebben)?

5. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Wat netmama zegt lijkt mij ook. In de draagdoek zitten de beentjes automatisch al gespreid. Even overleggen met de arts of het broekje dan dus uit mag.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een draagconsult is dan zeker een goed idee! Dan kan je ook kijken of je een doek of drager fijner vind.

Share This Page