Snel vraagje!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melrose, 19 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hallo,

Sorry dat ik weer een vraag stel maar ik moet het echt even weten!
    Mijn schoonzus gaf me een tip, om te kijken of ons meisje beter doorslaapt. Ze is 5 maanden en 1 week en we willen graag kijken hoe het gaat als zij rijstebloem door de laatste fles krijgt.

Ik dacht ooit te hebben gehoord dat rijstebloem voor een lang voller gevoel zorgt, omdat het lastiger te verteren is en dus langer blijft "hangen".

Ik stuurde manlief zojuist snel naar de supermarkt om Nestle Pyjamapapje te halen, zou ook rijstebloem bevatten. Nu is hij thuis, maar lees ik op de verpakking dat het juist LICHT verteerbaar is..? :(

Hebben we het verkeerde product gekocht of begrijp ik iets niet goed??

2. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Het is voor de darmen licht verteerbaar, maar je houd er wel een langer een vol gevoel van.

Overigens hadden wij gewoon rijstebloem en deden dat door de melk. Pyjamapapje werkte niet ideaal.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nestle pyjama papje zou ik persoonlijk afraden. Volgens mij pretenderen ze wel dat je kind er op door slaapt, maar het produkt zit boordevol suiker. Ik heb eens een proefmonster gehad en het ruikt gewoon naar pure koekjes zo zoet! Sommige kindjes reageren juist hyper op de suiker dus voor het doorslapen zou ik eerder voor gewone rijstebloem gaan. Pyjamapapjes zijn vlgs mij ook pas vanaf 6 maanden.
    Rijstebloem is ook licht verteerbaar, maar doordat het "pap" wordt heeft je kindje wel een langer verzadigd gevoel. Verder is het hypoallergeen dus mag je kindje het ook vanaf 4 maanden al hebben. Wel kan het tot verstopping of darmkramp leiden. Probeer dus voorzichtig uit! Mijn dochter sliep al door toen ik het heb gegeven, dus of het echt helpt voor het doorslapen durf ik niet te zeggen.

4. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ik zou ook inderdaad eerst de gewone rijstebloem proberen i.p.v het pyamapapje tis inderdaad erg zoet spul.(is dat officieel ook niet pas vanaf een half jaar dat pyamapapje?)
    Ik gaf rijstebloem vanaf 4 maanden en dacht ook nu zal ze wat beter doorslapen, dat was hier echter niet het geval, dus ben er snel weer mee gestopt want verder heeft het geen meerwaarde aan de voeding en het kan ook verstopping van de darmen veroorzaken heb ik gehoord. Dat was bij ons niet van toepassing.

5. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hartstikke bedankt voor de supersnelle reacties!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dacht dat het pyjamapapje en de rijstebloem hetzelfde waren....maar dan met een luxe naam zeg maar.
    Wat stom van mij. :(
    Op het pyjamapapje pak staat overigens wel dat het van 4 tot 36 maanden geschikt is, vandaar dat ik die koos.

Rond 21.30 uur krijgt ze haar laatste fles, even kijken hoe dat gaat en anders "echte" rijstebloem halen. Suggesties voor een merk of is dat niet relevant?

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Volgens mij is daar maar een merk van. Wel naturel en vanille smaak.

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Als er vanaf 4 maanden op staat, is het toch prima?
    Check idd wel even de hoeveelheid suikers.

Sommige kindjes krijgen juist krampjes van pap omdat ze alleen nog maar melk zijn geweest. Dan kun je ook eens proberen in de voorlaatste fles de pap te geven ipv in de laatste.

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Gebruik het hier niet.
    Rijstebloem wordt na een uurtje dun in de maag dus bij spugertjes niet ideaal.
    Hoor ook van veel moeders om mij heen dat het juist averechts werkt.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Hier werkte rijstebloem helemaal niet. Hij werd er juist vaker wakker door, ook van die papjes.
    Werkte hier toch behoorlijk op zn darmpjes.

Mijn zoontje werd s nachts ook altijd nog een keer wakker voor een fles en in een sprongetje zelfs vaker. Ik was dood en dood moe..

Mn laatste "redmiddel" heb ik in gezet, en dat ik toch al slapend weer een fles geven om 23u en sinds dien slaapt hij door tot 7u

10. bubbetje

bubbetje Niet meer actief

Van het pyamapapje kregen wij hier juist drama nachten..
    We gaven wel gewone rijstebloem en inmiddels gewoon ontbijtpap.
    Maar in het pyamapapje zitten nog weer andere toevoegingen. Die moet je toch ook gewoon maken met alleen water ipv met de eigen melk?

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hier werkte rijstebloem ook voor geen meter Nina werd er onrustig van... Ook toen we het een aantal weken later weer probeerden was het drama...

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Het pyjamapapje vanaf 4 maanden is geen suiker aan toegevoegd, maar er zitten inderdaad wel een heleboel andere toevoegingen in. Rijstebloem is wat dat betreft 'puurder', eventueel zou je ook nog biologische rijstebloem van Biobim kunnen nemen...maar geen idee of daar verder nog verschil in zit qua toevoegingen ed.

En of het werkt verschilt per kind...kwestie van uitproberen dus. :)

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Rijstebloem kan positief werken maar het kan ook verstopping geven... meestal helpt het wel wanneer een kind al doorslaapt maar wat eerder wakker aan het worden is.

Gewoon Bambix rijstebloem kopen (naturel of vanille) staat altijd onderin het schap

14. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Als je normaal je voeding verdikt met nutriton, moet je dit ook doen als er rijstebloem in zit. Omdat het in de maag idd weer dun wordt.

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier werkte de rijstebloem trouwens heel goed.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    waatom zou je zo'n kleintje iets met vanillesmaak geven?

oh ja, zodat ze straks alleen maar dingen met vanillesmaak blieft, van dezelfde fabrikant uiteraard

17. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik gebruik rijstebloem van Biobim maar alleen in mijn fruitpapjes die een beetje waterig zijn.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Los van dat ik het inderdaad niet nodig vind om een baby al dingen met vanillesmaak ed te geven, begrijp ik nooit goed waarom mensen dit altijd zeggen... Net als dat je kindje wanneer je potjes geeft de rest van z'n leven alleen maar potjes zou willen... Is echt niet altijd waar. En los daarvan: met groente en fruit wissel je ook af, dat kan met papjes ook prima, lijkt me. (Al zou ik papjes met smaak dus pas later doen. Gewoon ter afwisseling.)

19. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hallo lieve mensen,

Dank voor jullie reacties. Ik heb inmiddels toch maar Bambix Rijstebloem gehaald, daar zit idd veel minder in dan in het pyjamapapje. Heb eerlijk gezegd wel de vanille variant gekocht omdat naturel was uitverkocht.... Maar die ga ik morgen wel ergens anders kopen. :)

20. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    + 1!

Deel Deze Pagina