Welk fietsstoeltje voor achter op de fiets hebben jullie?

Discussie in 'Verzorging' gestart door juf Mariska, 31 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Wij moeten voor onze zoon een andere fietsstoel kopen, maar welke?
    Voorop de fiets hadden wij een Yepp mini en daar waren we erg tevreden mee en niet onbelangrijk: we vonden hem er ook heeel mooi uitzien. Dus de kans dat wij deze ook weer achterop willen hebben is erg groot. Toch zijn we benieuwd naar jullie ervaringen met de yepp maxi of een andere stoel.
    En als laatste: Voor welke bevestiging hebben jullie gekozen. Met een zadelpen of een speciale bagagedrager?

2. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik heb bobike. Die had ik ook voor voorop. Erg fijn stoeltje! zit vast aan de middenbuis op de fiets. Of die er makkelijk op gaat weet ik niet want ik heb hem bijn de fietsenmaker gekocht en die zette hem er gratis op.

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik heb de Qibbel.. vind hem erg fijn want hij kan in ligstand..
    Oh en hij zit aan mijn frame vast (van zadel) dus hij zweeft als het ware boven mn bagagedrager.. daardoor zijn hobbels niet zo hard omdat hij meeveert..

4. Alita

Alita Niet meer actief

bobike en ben erg tevreden!

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hier ook, zit alleen met mijn fietstassen en buggydrager, Lise heeft nu haard voetjes in de fiets tassen, moeten nog een oplossing vinden.

Heb trouwens de zelfde Bobike genomen als voor op, vind het wel mooi om 2 de zelfde te hebben.

6. Alita

Alita Niet meer actief

oh ik heb geen last van de fietstas? Buggydrager heb ik niet.;)

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'Verzorging en veiligheid'

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Op mijn fiets ook een bobike, maar wat een onding. Ben er helemaal niet tevreden over! De gordeltjes draaien altijd en je krjgt ze bijna niet versteld. Man heeft een okaybaby en die is zo veel fijner.

9. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Wij hebben de yepp maxi. De rugleuning is lekker hoog daar kunnen ze echt goed tegenaan zitten.
    En inderdaad ik vind het ook een mooi design.

Wij gaam juist een yepp mini erbij kopen voor de kleine meid!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.924
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb de Tipp. Die is van hetzele merk als de Yepp, alleen een goedkopere variant. Ik vind het persoonlijk ook mooier. Maar belangrijker dan hoe hij er uitziet: hij heeft net als de yepp een vijfpunstgordel. Dat moeten wij met onze Houdini we hebben. Ik kan zijn voetjes ook weer goed vast zetten en ik geloof niet dat er snel een moment zal komen dat dat niet meer gaat. (Bij de bobike voorop kon ik zijn voeten al net meer vast zetten.)

Ik heb een verlengde bagagedrager voor de fietstassen. Die zijn wel wat kleiner dan een normale maat fietstas. Maar ik heb ik ieder geval iets. Tijdens het fietsen maakt dat niet uit. Maar het bochtje om de fiets in de schuur te zetten is wel onhandig. Normaal pakte ik mijn fiets altijd aan de bagagedrager op, maar dat gaat nu niet meer. Maar als je gewoon recht de schuur in en uit kan, maakt het niet uit.

Ik heb een stoel met zadelpenbevestiging. Dat is voor het kind denk ik wel lekker, vanwege de vering. Een nadeel vind ik wel, dat het voor mijn gevoel wat 'zwabbert'. Ik heb geen ervaring met een stoeltje dat op de bagagedrager zit, dus ik kan niet echt vergelijken. Maar ik denk dat je er dan minder last van hebt.
    Ik vind het fietsen met een kindje voorop wel prettiger dan met een kind achterop. Maar op een gegeven moment ontkom je er natuurlijk niet aan. ;)

Deel Deze Pagina