Draagdoek of draagzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zwik, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwik

zwik Actief lid

29 feb 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Ik zit al enige tijd te twijfelen tussen de aanschaf van een draagzak (babybjörn Active) of een draagdoek...
    Ik heb 8 maanden geleden een whiplash opgelopen. Op dit moment ben ik hiervan min of meer hersteld. Mijn nek blijft wel een zwakke plek. Ik ben daarom benieuwd welke van de twee minder belastend is voor mijn nek én wat fijner/beter is voor de baby.
    Iemand ervaring?

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    wij hebben de active van bb en hebben marin er zelfs met 9 maanden en 10 kilo in gehad. Voordeel van deze drager is dat het rugpand versteld kan worden. Ben zelfs zo het hele barcelona stadion met haar doorgesjouwd (en ben beknd met rug ennekklachten)
    Een draagdoek die je omknoopt lijkt me ook goed aangezien je de baby echt tegen je aan draagt.
    Een draagzak was hier waardeloos. Heb 'm teruggebracht. Had meteen last van mijn schouders en marin hing er heel vreemd in. (premaxx draagzak)

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik heb ook de babybjorn active. Ik ben er erg blij mee, hij verergert mijn rugklachten niet, en in mijn nek voel ik hem zeker niet. Maar hoe het zal gaan als ze wat zwaarder wordt kan ik natuurlijk nog niet zeggen.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En draagdoek is ideaal bij een jonge baby, je kan 'm ook vanaf het begin gebruiken en een baby ligt er heel lekker in, kan ook als ze heel klein zijn op 2 manieren. Ik heb Eva er tot zo'n 3 maanden (6,5 kilo) best vaak ingehad. Daarna een stuk minder, niet omdat het te zwaar werd, maar omdat Eva zich prima vermaakte. Het grote voordeel van een draagdoek vind ik dat het een groot stuk stof is waardoor je het gewicht goed over je hele lichaam kan verdelen. Toen Eva een paar weken oud was hebben we anderhalf uur in het bos gewandeld en ik voelde niet dat ik 5 kilo bij me droeg.
    Nadeel van de draagdoek vind ik wel dat Eva er absoluut niet meer in wil. Maar ik heb geen draagzak, misschien zou ze daar ook niet meer in willen.

5. zwik

zwik Actief lid

29 feb 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik lees op internet wel dat een draagzak minder goed is voor de heupjes van het kindje. Een draagdoek zou, in dat geval, beter zijn?!?!

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    als je je kind dag en nacht bij je zou dragen in een draagzak is dat idd slecht. Maar hoe veel ga je hem gebruiken? In de praktijk ws niet dagelijks, maar incidenteel lange stukken.
    Je mag je uk ook liever niet langer als twee uren in de maxi cosi laten maar dat gebeurt ook wel eens.
    Ook zo'n loopauto waar ze in kunnen zitten is slecht en die wordt ook niet uren achterelkaar gebruikt. Gewoon in je achterhoofd houden dat alles met mate moet gebeuren
    Ze hebben niet meteen een afwijking.

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Klopt beter voor kind en beter voor de drager. Op www.doekentheek.be en dan bij FAQ kun je veel info vinden.

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ga ook nog steeds voor een draagdoek. Ik denk een Hoppediz new born

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Chebu: ik heb ook een Hoppediz (Dublin 4,6 meter). Hopp zijn superdoeken !

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Nemo, oh leuk. Ik ken maar weinig mensen die 'm hebben.
    Ik kan nu ergens goedkoop een newborn op de kop tikken. Ben benieuwd hoe lang ie daar in kan. Daarna wil ik zo'n ergonomische draagzak.

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb nog nooit van een new born gehoord maar als je een "gewone" Hoppediz koopt kunnen ze daar in vanaf dag 1 tot een kilo of 20.

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Een newborn is een elastische draagdoek. Ongeveer 5,40 meter.

13. zwik

zwik Actief lid

29 feb 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Ik kan op internet weinig over de Hoppediz vinden. Iemand een goede site?

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

15. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    ik ben zeer te spreken over de minimonkey. Al die andere doeken en zakken vond ik erg duur en ik wist niet of mijn baby dat wel leuk zou vinden. De minimonkey heb ik tot circa 3 maanden gebruikt, vooral met de huiluurtjes en hij viel gelijk in slaap. Het is niet iets om uren te dragen.

Deel Deze Pagina