hoelang laat jij je jonge baby in bed huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pippeloentje, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Hallo,

mijn kleine vriendje wil niet altijd overdag in zijn bedje slapen, liever bij mama in de armen of in de box. Toch blijf ik het proberen. Volgens mijn man en schoonmoeder haal ik hem er te snel uit.
    Ik vind het erg makkelijk gezegd van hun, want zelf hebben ze er geen last van. Mijn man werkt 70 uur in de week en mijn schoonmoeder ziet mij eens in de 2 weken!

Hij is nu ruim 2 maanden en als hij niet overstuur huilt dan kijk ik het 15 minuten aan, huilt hij dan nog dan probeer ik het met een speen. En als dat niet helpt dan haal ik hem eruit.
    Maar het komt soms ook voor dat hij al heel snel zich overstuur huilt, dan gaat hij krijsen, hard hoesten en zich verslikken. Meestal spuugt hij dan ook! Dan haal ik hem er meteen uit, want ik ben bang dat hij erin stikt.

Wat deden of doen jullie??

Grtjes van Pip

2. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik denk dat je het zo hoe je het nu doet prima doet! ik zou het gwn zo volhouden heeft bij mijn dochtertje ook geholpen op deze manier en die slaapt nu prima 12 a 13 uur aan 1 stuk.. je hebt er niets aan n kindje van die leeftijd zolang te laten huilen maar dat is mijn mening

3. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Hoi Pip,

In het begin liet ik Tess 5 minuutjes een beetje zeuren totdat ze echt ging huilen en dan haalde ik haar er direct uit (overdag dag he) Wilde dat ze haar bedje als fijn beschouwde. Dit heb ik gedaan tot 10 weken ongeveer en sindsdien valt ze heerlijk in slaap direct als ik haar in bedje leg. Dit doe ik overigens wel pas als ze bijvoorbeeld gaat geeuwen of in haar oogjes gaat wrijven. Tess slaapt sinds die tijd eigenlijk ook 's-nachts gewoon door meestal zo'n 12 uur achter elkaar!

Veel succes en je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt! Moederinstinct blijft het sterkst en belangrijkst :)

Liefs debzie

4. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Weet je wat het is...ik ben dan overdag beneden met hem, hij ligt op mijn arm en zijn ogen vallen dicht. Dan breng ik hem naar bed en ploink oogjes gaan open en hij wilt niet meer slapen. (Dat komt door het opstaan en lopen, word hij wakker van. Ik kan ook nog niet heel makkelijk opstaan omdat ik nog veel last heb van mijn bekken, dus moet mezelf omhoog duwen. Anders kom ik echt niet overeind.)
    Ik heb gelijk door wanneer dat is, maar toch sluit ik de deur zachtjes achter me en ga naar beneden.
    In het begin hield ik ook 5 minuten aan, daarna 10 en nu 15 mits hij niet overstuur is dan.

Bedankt alvast voor jullie snelle reacties!

5. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    misschien eens proberen hem wakker in bed te leggen en erbij te blijven zitten eventjes en dan ff de kamer uit en weer terugkomen en zo even n tijdje volhouden zodat ie wel weet dat je steeds terugkomt! en als je merkt dat ie moe wordt al in bed gaan liggen niet wachten tot ie slaapt op je arm.. ik heb altijd geprobeerd jayla wakker in bed te leggen want ik was altijd bang dat ze anders zo zou wennen aan het op de arm in slaap vallen! en dan zit je strax met n kind van 4 die nog op je schoot in slaap wil vallen!

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wat je ook kan proberen; hem neerleggen en bij m zitten. Geen oogcontact en niks zeggen. 1 hand van jou op z'n buik leggen en 1 hand boven tegen zijn kruin en zo blijven zitten tot hij slaapt. Hebben wij een tijdje gedaan toen laten huilen niet lukte. Was een tip van n vriedin die in het zhuis werkt met (huil)baby's. Helpt dus voor 'gewone' baby's ook. :)

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ik laat mijn dochter zo wel eens jengelen. Niet echt huilen dus, maar echt zo'n zeur jengeltje.... DAarvan weet ik ondertussen dat ze wel in slaap valt binnen een paar minuten hooguit 10. Als ze echt begint te huilen dan ga ik naar haar toe, geef een speentje, aai over haar bol en meestal wordt ze dan rustig. Dan ga ik weer weg en kijken het weer even aan.
    Tegenwoordig komt het iegnelijk niet meer voor dat ze echt zo erg huilt dat ik haar er weer uit haal.
    Jengelen laat ik haar dus doen zo lang als nodig, maar huilen ligt eraan hoe erg. hysterisch huilen ga ik gelijk, een beetje huilen kijk ik een paar minuutjes aan.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kunt ook proberen de baby eens op de buik te leggen.. Sommige kindjes zijn buikslapers

9. Tese

Tese Niet meer actief

Er staat een half uur voor en dat deden we ook. En hij sliep altijd binnen het half uur. Behalve dan als hij overstuur was maar dat was hij eigenlijk nooit.

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik laat Julia pas de laatste weken af en toe een beetje zeuren/huilen. Daarvoor huilde ze eigenlijk alleen als haar speen uit was gevallen. Nu heeft ze soms het huilen wat nodig om in slaap te komen. Toen werd ze alleen maar boos en overstuur van het huilen.

Niet te veel naar anderen luisteren. Jij moet het doen, en jij weet het het beste!

11. jel26

jel26 Lid

31 aug 2008
    99
    0
    0
    als hij wakker schrikt, dan is ie waarschijnlijk weer over zijn slaap heen. misschien als je hem bij de eerste tekenen van vermoeidheid (wakker) neerlegd dat het dan beter gaat? ons mannetje is ca. een uur wakker en meestal hebben we de volgende volgorde: fles-verschonen-spelen op schoot-na 45 min. leggen we hem in de box (zelf spelen) en zodra hij begint te jengelen naar bed. Als we hem dan neerleggen valt hij zonder huilen in slaap. Wachten we te lang dan is t huilen geblazen.
    Als hij huilde dan keken we in t begin elke 10 minuten even bij hem en binnen een half uur was hij altijd wel in slaap gevallen. Nu valt hij vaak al binnen 10 minuten in slaap.
    Succes!

12. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik liet mijn dochtertje eigenlijk nooit huilen. Maar ik heb een kind dat erg makkelijk een slaap komt en eigenlijk bijna altijd meteen gaat slapen zodra ze in haar bedje ligt. Natuurlijk huilt ze ook weleens, maar dan weet ik dat er iets aan de hand is en dan laat ik haar niet liggen, zou dat echt niet kunnen! Maar elk kindje is anders en ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen.

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik laat hem weleens een kwartiertje zeuren, maar als hij echt overstuur is, laat ik hem niet huilen.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Hier wat het de eerste 11 weken ook alleen willen slapen op mama's arm, in de maxi cosi (die mama dan moest laten schommelen) of in de wandelwagen.

Toen vond ik toch dat het tijd werd dat er ook overdag in het bedje geslapen werd, 9 van de 10 keer valt Kinley aan het einde van de fles in slaap dus geef ik nu elke fles boven op haar slaapkamer en gaat ze meteen erna naar bed.
    Zodra ze het bed raakt is ze weer wakker en geef ik haar (al liggend) de rest van de fles (meestal laat ze zo'n 50 cc staan) en dan vind ze het ook goed en kan ik gewoon weg lopen.
    Soms jengelt ze wel eens maar is altijd binnen 10 minuten onder zeil.

Groetjes Anita

15. Maia

Maia Niet meer actief

ik laat haar wel eens "mopperen' maar huilen heb ik geprobeerd (verschillend van 10 min - 45 min (wel met af en toe bij haar kijken ;)) maar dat werkt hier gewoon niet want ze blijft eigenwijs huilen dus dat doe ik gewoon niet.

Deel Deze Pagina